کد خبر: ۳۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱

حل مشکل ازدواج 50 هزار جوان با ادای زکات

رئیس ستاد احیای زکات فارس گفت: اگر زکات به موقع ادا شود، در هر سال توانایی برطرف کردن مشکل ازدواج 50 هزار جوان در استان فارس را داریم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، کمیته امداد جزو مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی کشور در زمینه امدادرسانی به مددجویان زیر پوشش این نهاد مردمی است.

وی افزود: با وجود افراد متدین و خیراندیش، ستاد زکات کمیته امداد استان فارس آمادگی جمع‌آوری افزون بر 50 میلیارد تومان زکات را در سال دارد.

این مسئول تصریح کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد امام خمینی فارس، جمع‌آوری، آموزش و ایجاد فضایی مناسب برای دریافت زکات در ابعاد گسترده در این استان است.

رئیس ستاد زکات استان فارس بیان داشت: در استان فارس 10 هزار مبلغ که توانایی تبلیغ را داشته‌اند، در زمینه جمع‌آوری زکات مردم را آموزش می‌دهند.

وی اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ زکات، برای نخستین بار ستاد زکات فارس، 200 خطبه تخصصی با موضوع زکات که از سوی ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ایراد شده است، جمع‌آوری شده و به چاب می‌رساند.

خوشنویس ابراز داشت: بهره‌گیری از فضاهای علمی، نقش زکات در اقتصاد، ایجاد 10 کرسی آزاداندیشی از سوی کارشناسان و دعوت خبرنگاران در جشنواره زکات از جمله برنامه‌های در دست اجرای ستاد زکات این استان است.

رئیس ستاد زکات استان فارس خاطرنشان کرد: احیای زکات بدون مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی این استان با کمیته امداد امام خمینی امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس به ویژه شهرستان شیراز در جمع‌آوری زکات و برگزاری آیین روحانی اعتکاف از دیگر استان‌های کشور پیشروتر بوده است.

خوشنویس اظهار داشت: زکات به عنوان یکی از زیرساخت‌ها، مهم‌ترین عامل برای مداوای زخم‌های اقتصادی جامعه اسلامی است.

برچسب ها: زکات ، ازدواج ، شیرازه
نظرات بینندگان