کد خبر: ۳۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱

سفر هیئت امنای مقبره حضرت سلمان به فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از سفر هیئت امنای مقبره حضرت سلمان در شهر مدائن به فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، احمد همتی بوشهری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضرت سلمان شهر به شهر طی طریق کرد و از دست مبارک حضرت رسول (ص) آب حیات نوشید.

وی افزود: بسیاری از مفسران مضمون آیه 54 سوره مائده را درباره قوم حضرت سلمان و ایرانیان می‌دانند و بلافاصله بعد از آن روایتی از پیامبر را نقل می‌کنند که اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می‌یابند.

همتی تصریح کرد: سلمان لحظه لحظه در کنار حضرت رسول (ص) ایستاد و پس از رحلت ایشان نیز یار و یاور امیرالمومنین علی (ع) و خاندان ائمه اطهار بود.

وی ادامه داد: مشی و منش حضرت سلمان برای ما ایرانیان مایه افتخار است و باید ایشان را به نسل جوان معرفی کنیم.

این مسئول بیان کرد: در کنگره حضرت سلمان هیئت امنای بارگاه ایشان نیز در شهر کازرون حضور می‌یابند و در مدخل ورودی شهر کازرون نیز تندیس آن بزرگوار نصب می شود.

چاپ تمبر حضرت سلمان و چند مجلد کتاب، برگزاری شب شعر با مضمون حضرت سلمان، ساخت و اجرای قطعات موسیقی فاخر پیرامون آن صحابی گرامی پیامبر (ص) با صدای حسام‌الدین سراج و برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی با محوریت زندگی حضرت سلمان از دیگر مواردی بود که همتی در این جلسه به آن پرداخت.

وی ابراز داشت: برنامه‌ریزی اجرای این کنگره به گونه‌ای انجام شده تا تمام اقشار از عامی و فرهیخته بتوانند در آن حضور یافته و استفاده معنوی لازم را ببرند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان