کد خبر: ۳۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

نگاه یک شهروند به وضعیت شهری فیروزآباد

اين روزها در ساعات اوليه صبح، ظهر و ساعت 5 الى 6 بعدازظهر اگر در خيابان باشيد شاهد ترافيك سنگين در خيابان هاى 22 بهمن، ميادين طالقانى و امام خمينى، خ بروجردى، خ نظامى، چهار راه ثبت اسناد واقع در خ شهيد مقدسى و ديگر معابر مركزى شهر هستيم.

به گزارش شیرازه به نقل از فیروز آنلاین دلايل چندى موجب پديدآمدن ترافيك در معابر ياد شده گرديده از جمله عدم گسترش كافى معابر متناسب با رشد جمعيت و افزايش خودروهاى موجود در شهر، نبودن كمربندى مناسب در اطراف شهر تجمع مراكز آموزشى در محدوده مركزى شهر، رعايت نکردن مقررات آمد و رفت توسط رانندگان و عابران پياده، راكبان موتورسيكلت و عدم رعايت قوانين توسط آنها، نبود تجهيزات كنترل ترافيك به ميزان كافى در شهر، بى توجهى به چراغ هاى راهنما در چهارراه ها و ميادين، و نبودن فرهنگ مناسب جهت استفاده از خودرو شخصى بعضى از دلايل وجود ترافيك در شهر است كه هر كدام همت و تلاش لازم را مى طلبد.

حال روى سخن، شهردارى و پليس راهنمايى و رانندگى است كه چرا از وسايل موجود استفاده بهينه نمى گردد نمونه بارز آن چشمك زن بودن چراغ هاى راهنمايى نصب شده در چهارراه ثبت اسناد است . با توجه به وجود مراكز آموزشى در اطراف چهارراه و در مسير بودن با بسيارى از مدارس شهرستان و دسترسى از اين چهارراه به نقاط مختلف شهرى ترافيك سنگينى را در اين نقطه در ساعت باز و بسته شدن مدارس فراهم مى آيد و جالب است كه اداره راهنمايى و رانندگى در فاصله دويست مترى همين چهارراه واقع گرديده ولى ماموران از وجود ترافيك در اين چهارراه بى خبرند و چاره اى براى حل آن تاكنون نينديشيده اند شايد لااقل با استفاده از چراغ راهنما در اين چهارراه كمى مشكل ترافيك بهبود يابد.

نصب موانع جداساز بر روى خط كشى خيابان ها در نزديكى چهارراه ها و ميادين شهرى مى تواند رانندگان را مجبور نمايد در مسير درست حركت كنند و باعث ايجاد اختلال درمسير روبرو نگردد.

ايجاد فرهنگ صحيح سوار شدن به تاكسى در ايستگاه تاكسى و آموزش رانندگان تاكسى براى ايستادن در ايستگاه تاكسى و برخورد مناسب با تخلفات رانندگان مى تواند در حل مشكل ترافيك راه گشا باشد. اين امر ميسر نخواهد گرديد مگر با همت مسئولان راهنمايى و رانندگى و مردم فهيم شهرستان و متداول نمودن آن به آينده ظلم به سلامت جسم و روان شهروندان است.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان