کد خبر: ۳۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

توطئه‌های دشمن به دلیل قدرت ملت ایران است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فشارها و توطئه دشمن به دلیل قدرت ما است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مصطفی پورمحمدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: آمریکا از همان ابتدای انقلاب به دشمنی با ملت ایران پرداخت و تحریم و فشار همواره با شدت و ضعف در مقاطع مختلف بر علیه ما اعمال شده است.

این مقام قضایی بیان کرد: اگر امروز رئیس جمهوران آمریکا در مناظره‌های انتخاباتی راجع به ایران در هزاران کیلومتر آنسوتر سخن می‌گویند نشانگر آن است که با در اختیار داشتن بخش بزرگی از تسلیحات نظامی جهان، منابع انرژی و بنگاه‌های تبلیغاتی عظیم رسانه‌ای در برابر ایران در مانده‌اند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) برای اینکه امت اسلامی را از خطر صهیونیست‌ها و اشغال‌گران قدس رهایی ببخشد و از خطر بزرگ حامی اصلی آن رژیم یعنی آمریکای جهان‌خوار آگاه کند حرکت بزرگ خود را آغاز کرد.

پورمحمدی ادامه داد: حرکتی که در 15 خرداد سال 42 به اوج رسید و ملت ایران در سراسر این سرزمین قیام کرد و با نثار خون فرزندان خود به امام امت لبیک گفت.

وی خاطرنشان کرد: دشمن ستم‌شاهی یک بار امام خمینی را به زندان افکند اما بر اثر فشار مردم رژیم تسلیم و ایشان آزاد شد و دوباره به حرکت روشن‌گرانه خود ادامه داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: روشنگری‌ها، پیام‌ها و ایجاد ساز و کار هماهنگ برای مقابله با دشمنان اسلام و ایران منجر به تبعید حضرت امام در 13 آبان سال 1343 شد.

وی اضافه کرد: هجرت حضرت امام سرآغاز پیروزی ملت ایران بود آن زمان که فرمود سربازان قیام من هنوز در گهواره‌ها هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: حرکت ملت ایران به مرور هرچه بیشتر گسترده شد تا اینکه 13 آبان سال 57 یعنی 14 سال بعد از تبعید و 15 سال پس از حادثه 15 خرداد جوانان و دانش‌آموزان این سرزمین به خیابان آمدند و لشگر روح‌الله عینیت یافت.

به گفته وی، 13 آبان سند زنده حضور فرزندان و نوجوانان این ملت در صحنه مبارزه با استکبار است و شهدای دانش‌آموز گواه صادقی بر حرکت عظیم ملت ایران هستند.

پورمحمدی در سخنان خود ابراز داشت: حرکت 15 خرداد، تبعید حضرت امام در سال 43 در پیوند با حرکت نوجوانان فرزند امام در 13 آبان 57 انقلاب را رونق دوچندانی بخشید.

به گفته وی، این حرکت عظیم نوجوانان و دانش‌آموزان و خون پاکی که بر زمین ریخت باعث اوج گرفتن انقلاب شد و سرانجام طومار نظام شاهنشاهی را در هم پیچید.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اگر چه نظام شاهنشاهی مضمحل شد و ایادی آن فراری و دستگیر شدند اما دشمنان ملت همچنان توطئه‌های خود را ادامه دادند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: کانون تمام دشمنی‌ها و توطئه‌ها آمریکای جهان‌خوار بود که به ایادی سرسپرده خود در داخل کشور امید و دلداری می‌داد و سعی بر هدایت صحنه به سمت انحراف داشت. بار دیگر سربازان جوان امام به صحنه آمدند و کانون دشمنی و جاسوسی را تسخیر کردند.

به اعتقاد پورمحمدی، تسخیر لانه جاسوسی و اسارت بیش از 440 روزه جاسوسان آمریکائی پیامی برای آمریکا بود که ملت ایران تسلیم نمی شود و بر راه خود استوار است.

وی بیان کرد: اکنون بر همگی ما است که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را با فرهنگ متعالی برگرفته از روحیه ایثار و آزادگی تربیت کنیم و همان‌گونه که دانش‌آموزان و دانشجویان نسل‌های پیش رسالت تاریخی خود را انجام دادند ما نیز ادامه دهنده راه آنها باشیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: آمریکا تاریخی مشحون از تجاوز و دشمنی با ملت‌ها و سعی بر استعمار و استثمار دارد و هر کجا رفته جز بدبختی و نفرت و نا‌امنی چیزی به بار نیاورده است.

بمب‌گذاری‌ها و کشتارهای روزانه در عراق و افغانستان و سرسپردگی و ذلت برخی کشورهای عربی مطقه مثالی بود که پورمحمدی در این زمینه ذکر کرد.

به گفته وی، ملت ایران با آزادگی و سرافرازی در مقابل توسعه‌طلبی و تعدی آمریکا ایستاد و به تمام ملت‌های جهان پیام آزادی و آزادگی داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با یادآوری عزت، استقلال و اعتبار ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها سختی و تحریم و فشار را هزینه اندکی در قبال این دستاوردهای بزرگ توصیف کرد.

حمایت از منافقین شکست خورده و خارج کردن آنها از لیست تروریستی، قتل عام مردم بی‌گناه سوریه با حمایت از تروریست‌های القاعده به گفته پورمحمدی برای جلوگیری از گسترس اندیشه ملت ایران است و استیصال استکبار جهانی در تقابل با این مشی الهی را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود غدیر را رمز پیروزی ملت ایران توصیف کرد و افزود: غدیر یک پیام روشن دارد و آن اینکه اگر ملتی می‌خواهد به سرافرازی و سربلندی دست یابد باید پشت سر رهبری الهی حرکت کند.

وی تصریح کرد: اسلامی که علی (ع)، اهل بیت (ع) و ولایت فقیه ندارد تسلیم آمریکا است، هم‌پیمان رژیم صهیونیستی می‌شود و اسلام خونریزی و عملیات انتحاری و جهالت خواهد بود.

به اعتقاد این مقام مسئول، بر قله رفتن سختی دارد اما با تبعیت از رهبری و بهره‌گیری مستمر از عقلانیت جمعی، تدبیر و برنامه‌ریزی و حرکت صحیح در راستای مصالح، رسیدن به ارتفاع عزت و افتخار و شکوه، دست‌یافتنی و نزدیک است.

 

نظرات بینندگان