کد خبر: ۳۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱

عدم مدیریت صحیح بر بازار عامل اصلی گرانی است

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: عدم مدیریت صحیح و وجود واسطه‌ها مهم‌ترین عامل گرانی‌ها در سطح جامعه است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس سید حسین ذوالانوار امروز در  شیراز اظهار داشت: برخی گرانی‌ها به طور کامل بی‌اساس است و کوچک‌ترین ارتباطی با تحریم‌ها ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دلیل عمده برخی گرانی‌ها سودجویان و واسطه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی باید کنترل بیشتری بر روند عرضه محصولات داشته باشند، اضافه کرد: برخورد با واسطه‌های سودجو می‌تواند بازار را به یک ثبات و پایداری مشخص برساند.

ذوالانوار تصریح کرد: نباید اجازه دهیم افرادی به دلیل زیاده‌خواهی مالی، از شرایط کشور سوءاستفاده کرده و مردم را دچار مشکل کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حالی که بسیاری محصولات کشاورزی در محل تولید در استان فارس با قیمت بسیار پایین‌تری تولید می‌شوند اما شاهد قیمت‌های حبابی آنها در محل فروش در مرکز این استان هستیم که این امر جای سئوال دارد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه استان فارس خود پیشرو در امر تولید محصولات کشاورزی است اما در برخی موارد مشخص، ما شاهد قیمتی بسیار پایین‌تر این محصولات در استان‌های هم‌جوار هستیم.

ذوالانوار گفت: مسئولان باید دقت بیشتری به خرج دهند و با مدیریت بهینه اجازه سودجویی بیشتر را به واسطه‌ها ندهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تشکیل ستادهای مشخص و حضور پرنگ‌تر دستگاه‌های مسئول می‌تواند مردم را از این فشارها و گرانی‌هایی که حاصل از واسطه‌گری‌ها است نجات دهد.

وی در پایان گفت: جای توجیه وجود ندارد که ما ناکارآمدی مدیریت خود بر بازار را به گردن دلایل پوچ و بی‌اساس انداخته و خود را از هرگونه انتقاد تبرئه کنیم و برای کسب رضایت خداوند در مرحله اول و  رضایتمندی مردم باید تمام توان خود را به کار گرفت تا دچار این چنین مشکلات نشویم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان