کد خبر: ۳۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

نقاط آسیب‌پذیر منطقه 3 شهرداری شیراز شناسایی می‌شود

به منظور اعمال مدیریت بهتر در زمان وقوع بحران‌هایی مانند سیل و زلزله، نقاط آسیب‌پذیر و غیرمقاوم محدوده منطقه سه شیراز شناسایی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه این شهر،  شهردار منطقه سه شهرداری شیراز در جلسه‌ای که به منظور شناسایی عوامل موثر بر وقوع بحران و راهکارهای مدیریت بهتر در هنگام سیل و زلزله، با حضور مسئولان این منطقه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کارهای لازم و ضروری در بحران‌ها، مدیریت قبل، هنگام و بعد از وقوع آن بوده که تهیه و تنظیم استانداردها و آیین‌نامه‌های لازم در تمام زمینه‌ها از جمله راهکارهای مهم در مدیریت بحران است.

علی اکبر ذهتاب‌زاده ادامه داد: روش‌ها و آموزش‌های متناسب برای قشرهای متفاوت در مکان‌های مختلف لازم و ضروری به نظر می‌رسد تا افراد بدانند در زمان وقوع سیل یا زلزله چه کارهایی باید صورت گیرد و برای حل مشکلات نظارت دقیق و مدیریت صحیح اجرایی اعمال شود، از این رو برای دستیابی به نتیجه مطلوب لازم است که نهادها مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند.

شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه سازماندهی، تجهیز و آموزش از ارکان تقویت ساختار مدیریت بحران به شمار می‌آید، گفت: اصلی‌ترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی آموزش دیده، کارآمد و متخصص است که تجهیزات از سوی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ذهتاب‌زاده تصریح کرد: بشر می‌تواند با بحران‌ها زندگی کند و علاوه بر هم‌زیستی با آن در صورت وقوع با حداقل خسارت‌ها و تلفات رو به رو شود، بنابراین شروع این حرکت مهم از همین امروز نیز دیر است، چراکه معتقدیم آغاز هر حرکتی برای سازندگی کشور می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به یک جریان تبدیل شود.

در این جلسه پیرامون شناسایی دقیق ساختمان‌های در اختیار این منطقه، درصد مقاومت آنها در برابر زلزله، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در سطح منطقه سه شیراز، آموزش و اطلاع‌رسانی به کارکنان شهرداری و شهروندان در راستای آمادگی و مقابله با بحران، بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان