کد خبر: ۳۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

برگزاری جشنواره مرکبات در جهرم

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی از برگزاری دومین جشنواره مرکبات با حضور معاون رئیس جمهور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس محمدرضا رضایی امروز در جهرم اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن 30 هزار هکتار باغات مرکبات و 500 هزار تن تولیدات باغی، قطب تولید کشاورزی در استان فارس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهرم از ظرفیت تولید مرکبات استفاده نشده است، افزود: این شهرستان در زمینه صنایع تبدیلی و نگهداری مرکبات با مشکل رو به رو بوده و لازم است که کشاورزان و سرمایه‌گذاران با بهره‌گیری از علوم جدید کشاورزی به تحقق این امر کمک کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با انجام کارهای مطالعاتی زمینه تولید محصولات باغی با کیفیت مناسب و مطلوب مهیا شود، ابراز داشت: برای تحقق این امر باید مقدمات آن فراهم شده و به کمک کشاورزان شرایط را برای تولید محصولات با کیفیت مهیا کرد.

وی همچنین از برگزاری دومین جشنواره مرکبات جهرم در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: این مهم با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از مسئولان استانی در جهرم برگزار می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جشنواره گونه‌های مختلف مرکبات جهرم به نمایش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در زمینه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی با کیفیت مناسب محصولات کشاورزی جهرم تاکید کرد و زمینه را برای تحقق این امر مهیا کنیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان