کد خبر: ۳۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱

رونمایی از کتاب طلیعه داران هنر در دومین یادواره شهدای هنرمند جهرم

با توجه به كمبود اطلاعات در مورد زندگي نامه شهدا به ويژه شهداي هنرمند بر آن شديم كه در يك مجموعه زندگي نامه , آثار و وصيت نامه شهداي هنرمند را جمع آوري کرده و در دسترس عموم مردم قرار دهيم .

به گزارش شیرازه به نقل از جهرم تبصیر علی مصلی نژاد مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان جهرم  از رونمایی کتاب "طلیعه داران هنر" در دومین یادواره شهدای هنرمند شهرستان جهرم خبر داد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان جهرم با تاکید بر لزوم چاپ این کتاب گفت:"با توجه به كمبود اطلاعات در مورد زندگي نامه شهدا به ويژه شهداي هنرمند بر آن شديم كه در يك مجموعه زندگي نامه , آثار و وصيت نامه شهداي هنرمند را جمع آوري کرده و در دسترس عموم مردم قرار دهيم . "

مصلی نژاد ادامه داد : " كليد اين كار از سال گذشته همزمان با برگزاری اولين يادواره شهداي هنرمند با زندگي نامه 26 شهيد هنرمند زده شد و در ادامه ی كار 4 شهيد هنرمند ديگر نیز شناسايي شدند و بر همین اساس برگزاری دومين يادواره شهدای هنرمند شهرستان جهرم و چاپ كتاب طلعيه داران هنر بر مبناي 30 شهيد هنرمند پيگيري شد و با یاری خداوند اجرایی خواهد شد."

وی با اشاره به اینکه این کاری نو و جدید در سطح کشور است, افزود:"تا كنون  30شهيد هنرمند جهرم در رشته های خوشنويسي ،عكاسي،تئاتر،فيلم برداري،نقاشي،سرود و هنرهاي دستي شناسايي شده اند كه اميدواريم اين كتاب آغازي براي معرفي هرچه بيشتر و بهتر شهداي هنرمند باشد. اميدواريم ديگر اقشار هم چنين كاري را آغاز كنند چراکه معرفي شهدای هر قشر به خصوص به نسل جوان امروز كه شهيدان را نديدند و جنگ را درك نكردند حداقل وظيفه ما محسوب مي شود . "

مدیر انتشارات شهیدعبدالرضا مصلی نژاد با تاکید بر اثرگذاری بالای مراسم های یادواره شهدا در جامعه بیان داشت:"يكي از اثر گذار ترين برنامه هاي فرهنگي كه در سطح جامه برگزار مي شود يادواره شهدا است . يادواره شهداي هنرمند معرفي راست قامتاني است كه در مقطع زماني خود هم هنرمند بودند و هم به دفاع از آرمان ها , اسلام و انقلاب پرداختند ."

وی همچنین با تاکید بر الگو قرار دادن شهیدان خاطرنشان شد:"اين شهدا را جوانان هنرمند بايد الگو قرار دهند . به خصوص در امروزه كه جنگ نرم و تهاجم فرهنگي دشمن از هنر براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي كند . در واقع سلاح كنوني دشمن هنر است ."

وی ابراز داشت:"جوانان امروز ما بايد بيدار باشند و ضمن آشنايي و الگو قرار دادن این شهيدان ، در هر رشته هنري ، باید به این امر توجه داشته باشند که امروزه آنها سربازان فعال انقلاب اسلامي اند با همين سلاح قلم،دوربين و ... ."

در پایان وی با اشاره به این جمله که شهداي ما پيرو همان امام غريب شان امام حسين (ع) بودند یادآور شد: "دومین يادواره شهدای هنرمند شهرستان جهرم در 6 آذر ماه مصادف با يازدهمين روز از ماه خونين محرم برگزار خواهد شد."

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان