کد خبر: ۳۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱

فرهنگ مقاومت عاشورا نیاز روز جامعه است

امام جمعه شیراز با بیان اینکه فرهنگ مقاومت عاشورا نیاز روز جامعه است گفت: وعاظ، سخنگویان و مداحان در مراسم عزاداری، مقاومت و پایداری اباعبدالله الحسین(ع) را تشریح کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز آیت‌الله اسد‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به آغاز ماه محرم از جمعه آینده، اظهار داشت: باید دقت داشت که تداوم مکتب اسلام و انقلاب اسلامی به برکت عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی افزود: این مسئله که ملت ایران پیش از ملت‌های منطقه در مقابل ظلم و ستم قیام کردند به برکت نام حسین‌بن‌علی(ع) بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: عزاداری اباعبدالله را باید زنده نگه‌داشت و با تمام امکانات از نشر آن حمایت کرد.

به گفته وی، وظیفه منبری‌ها، خطبا، امنای هیئت‌های عزاداری و سخنگویان است که عزای امام حسین(ع) را از برخی انحرافات پیش آمده نجات دهند.

خطیب نماز جمعه شیراز ابراز داشت: خطبا و سخنگویان باید در مجالس عزاداری عزت خاندان پیامبر گرامی اسلام و مقاومت و پایداری حضرت اباعبدالله را به مردم ابلاغ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباهله پیامبر به اتفاق خانواده با اهل کتاب ادامه داد: هیچ بنایی در اسلام محبوب‌تر از خانواده نیست.

ایمانی بیان داشت: خانواده در اسلام مقدس بوده و تمدن الهادی و مادی غرب این نهاد را به اضمحلال و نابودی کشانده‌اند.

خطیب نمازجمعه شیراز اضافه کرد: ارتباط آزاد زن و مرد و ارضاء غرایض جنسی در محیط خارج خانواده باعث شده که مرد و زن و فرزندان خانواده‌های غربی از زندگی خود رضایت نداشته‌ باشند.

ایمانی دنباله‌روی برخی افراد از سبک زندگی غربی را در جامعه اسلامی مایه تاسف دانست و ابراز داشت: خیابان‌های ما برای دختران و پسران به مناظر آلوده بسیاری آمیخته شده است.

وی افزود: خیراندیشان و نخبگان باید فضایی را در جامعه ایجاد کنند که عشق در خانواده باشد و رسیدن به غرایض جنسی نیز در فضایی خارج از منزل رخ ندهد.

امام جمعه شیراز در فرایض دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آیه 15 سوره نور و برخی از احادیث و روایات گفت: آن افرادی که گناه دیگران را در محافل نقل می‌کنند از دنیا نمی‌روند تا به همان گناه آلوده شوند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان