کد خبر: ۳۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

رعنایی:شهرداری به تعهداتش در قبال سد تنگ سرخ عمل کرده است

مجتبی رعنایی مدیر پروژه مقیم شهرداری در طرح سد تنگ سرخ شیراز افزود: شهرداری تاکنون بیش از تعهداتش در قبال سد تنگ سرخ هم عمل کرده است.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، مدیر پروژه مقیم شهرداری در طرح سد تنگ سرخ شیراز گفت: جاده دسترسی به محل احداث این سد یک سال قبل توسط شهرداری احداث شده و آنچه به‌عنوان تعهد برعهده این مجموعه قرار داشته،‌ انجام شده است.

وی سد تنگ سرخ را یک پروژه کلیدی برای شهر شیراز دانست و با انتقاد از برخی اظهار نظرها، خاطرنشان ساخت: تمامی شهروندان و مسئولین بر ضرورت احداث این طرح ملی در شیراز اذعان و تأکید دارند.

مدیر پروژه سد تنگ سرخ شیراز یادآور شد: شهرداری شیراز متعهد شده که 50درصد هزینه اجرای این پروژه را عهده دار شود و تامین 50 درصد مابقی اعتبارات مورد نیاز برعهده دولت است.

وی با قدردانی از عملکرد وزارت نیرو در تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه، تصریح کرد: اکنون که عزم همگان برای اجرایی شدن این پروژه جزم است، نباید چند معارض محلی که بدون ارائه هیچگونه مدرک مستدل از شروع پروژه جلوگیری می‌کنند، مانع اجرایی شدن این طرح ملی شوند.

رعنایی همچنین از استانداری فارس، شهرداری و شورای شهر شیراز به‌لحاظ همراهی و همکاری در اجرایی شدن این پروژه قدردانی و تاکید کرد: امروز شاید نیازمند حضور و دخالت دستگاه‌های قضایی و انتظامی برای حل مشکل مداخله برخی افراد مدعی املاک این محدوده باشیم تا پروژه متوقف نشود.

مدیر پروژه سد تنگ‌سرخ همچنین به تشریح موقعیت این پروژه پرداخت و تصریح کرد: در صورت تداوم همکاری منابع طبیعی استان تمامی عرصه فیزیکی برای اجرای این پروژه فراهم است.

وی افزود: تنها مستند ارائه شده از سوی مسئولین ذیربط در خصوص معارضان اجرای این پروژه ملی، فقط مجوز چرای دام است که قطعا همین شرایط در نقطه‌ای دیگر که رضایت این افراد را تأمین کند، در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

پیش از این مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرده بود که به‌دلیل آنکه شهرداری شیراز به تعهداتش در قبال تملک اراضی دارای معارض سد تنگ سرخ عمل نکرده و به‌همین دلیل امکان توقف این پروژه وجود دارد.

نظرات بینندگان