کد خبر: ۳۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

فارس ظرفیت جلب 50 میلیارد تومان زکات را دارد

رئیس ستاد زکات فارس گفت: در این استان ظرفیت جمع‌آوری 50 میلیارد تومان زکات وجود دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس اظهار داشت: اگر چه فارس دارای مقام برتر جمع‌آوری زکات کشور است اما در حال حاضر از ظرفیت 50 میلیارد تومان زکات این استان حدود یک پنجاهم آن استخراج می‌شود.

وی افزود: معدل دینداری مردم فارس بالا است چنان که بیشترین مسجد، بیشترین رد پای امامزادگان و معصوم‌زادگان در این استان است.

خوشنویس ادامه داد: بیشترین زائر و مراجعه به زیارتگاه‌ها سال گذشته بعد از مشهد به استان فارس تعلق داشته است.

این مسئول اضافه کرد: بزرگترین اعتکاف جهان در استان فارس برگزار می‌شود و تمام این موارد نشان می‌دهد که فارس باید بزرگترین جنبش ادای زکات را نیز به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: در چهار حوزه اجرای طرح‌هایی را در ستاد زکات در دستور کار داریم که یکی آن محورها امور فرهنگی و هنری است.

رئیس ستاد زکات استان فارس ابراز داشت: برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های پژوهشی در همین راستا در برنامه‌های فرهنگی گنجانده شده است.

به گفته وی، جشنواره‌هایی مانند جشنواره فیلم کوتاه زکات ابتدای سال آینده در این استان برگزار می‌شود.

خوشنویس خاطرنشان کرد: جشنواره دیگری با عنوان زکات در رسانه‌های فعال در فارس برگزار و تولید اخبار و گزارشات با موضوع زکات در آنها تشویق می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌های مورد علاقه مردم در مطبوعات جدول بوده و بنابر پژوهش‌ها 98 درصد اطلاعات جداول سرگرمی‌های غیرمفید است.

خوشنویس افزود: در نظر داریم بخشی از محتوای جداول را با آموزه‌های دینی و موضوع زکات غنا بخشیم و هزینه‌ای را نیز برای این مهم در نظر گرفته‌ایم تا تعدادی از جدول‌های مطبوعات هدفمند طراحی شود.

وی اضافه کرد: در سایت راسخون حدود 70 مقاله پیرامون زکات وجود دارد و می‌توان ستون‌هایی را در سایت‌ها و جراید برای این مقالات پیش‌بینی کرد.

رئیس ستاد زکات فارس ادامه داد: از پایان‌نامه‌هایی با موضوع زکات حمایت و از فرصت‌های دین‌آموزی در دانشگاه نیز برای ترویج زکات استفاده می‌کنیم.

این مسئول گفت: در بحث پژوهش، فراخوان مقاله، کرسی‌های آزاداندیشی و پرسمان‌ها، زکات به عنوان بستر اقتصاد اسلامی مطرح و ترویج می‌شود.

خوشنویس تصریح کرد: در فضای سایبری، سایت «یوتیوب» حدود یک میلیون و 800 کلیپ را عرضه می‌کند که روزی 10 هزار کلیپ به آن افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنان که «ال فور آی» در تقابل با «فیس بوک» طراحی شد و موفق عمل کرد، سایت «آپارات» نیز حدود 300 هزار کلیپ دینی، ورزشی و فکاهی مطابق با ارزش‌های جامعه خودمان عرضه می‌کند.

خوشنویس بیان داشت: به دلیل ضرورت استفاده از فضای سایبری، حاصل جشنواره فیلم کوتاه زکات به صورت کلیپ به «آپارات» تزریق می‌شود و حتی تزریق آن به یوتیوب نیز اشکالی ندارد.

رئیس ستاد زکات فارس ابراز داشت: درگاه مربوط به زکات که در حال حاضر موجود است نیاز به تقویت دارد و باید بسیاری از فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود تا در فضای سایبری دیده شود.

 

برچسب ها: زکات ، فارس ، جذب ، شیرازه
نظرات بینندگان