کد خبر: ۳۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

برگزاری جشنواره «باغ کاغذی» در شیراز

به مناسبت هفته کتاب، جشنواره‌های باغ کاغذی و یار بی‌زبان، تور گردشگری یاران کتاب، نمایشگاه کتاب ارمغان دانایی و ... توسط حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، نمایشگاه کتاب ارمغان دانایی که شامل طرح ویژه معاوضه کاغذ باطله با کتاب است، با همکاری شهرداری منطقه 3، در فرهنگ‌سرای کتاب واقع در بلوار گلستان، خیابان شهید معزی صورت می‌گیرد.

تور گردشگری «یاران کتاب» از دیگر برنامه‌های این هفته است که این برنامه تا 30 آبان ماه جاری در تمام فرهنگ‌سراهای سطح شهر به مقصد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه ملی، چاپخانه‌ها و ... انجام می‌شود.

همچنین کارگاه آموزشی صحافی و آموزش مفاهیم اینترنت ویژه کتابداران حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در این هفته برگزار می‌شود که این دوره با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس و انجمن کتابداری صورت می‌گیرد.

جشنواره «باغ کاغذی» نیز شامل مسابقه روزنامه دیواری ویژه دانش‌آموزان تمام مقاطع، مسابقه بهترین پایان داستان ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی با عنوان داستانک، مسابقه بهترین پیامک و مسابقه کتابخوانی گلبرگی از زندگی است که تا دوم آذر ماه امسال برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های این فرهنگ‌سرا برپایی جشنواره کتاب «یار بی زبان» در هفته کتاب است که این جشنواره شامل ایستگاه نقاشی، قصه‌گویی، ساخت کتاب دست‌ساز و ... بوده و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از ساعت 8 صبح تا 17 بعد از ظهر، تا 25 آبان ماه جاری به فرهنگ‌سرای کتاب واقع در بلوار گلستان، خیابان شهید معزی مراجعه کنند.

نقد کتاب و ثبت‌نام در تمام کتابخانه‌های این حوزه معاونت به صورت نیم‌بها تا 27 آبان ماه جاری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت این هفته اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان