کد خبر: ۳۷۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

عادل فردوسی پور: فارسی ها چرا سکوت کرده اند!؟

عابدینی که چنین باشد، تکلیف «آب پیما» که هنگام انتخابات در مشهد«تشریف » داشته معلوم است.آسوده بخواب برادر؛ اهالی مجمع هیئت فوتبال بیدارند. خیلی هم بیدارند!

به گزارش شیرازه به نقل از سایت گل، بالا و پایین می پرند.استعفا و اخراج و ابطال ورد زبان ها شده.صندوق رای گیری ساده ترین توجهات را بر نمی انگیزد و فوتبال دارد خودش را برای یک دوره انتصابی آماده می کند. این «محصول» را «حاصل» کدام کشت آفت زده می دانید که خرمنش دلربایی نمی کند؟

انتخابات فارس پر بود از تقلب و تخلف و خطا و تکل از پشت که داور چشم بر آنها بسته است؟ قبول!مجمع فدراسیون فوتبال با ایرادات بسیار برگزار شد؟ قبول.برگردیم اما به سر سطر. آنجایی که نمی دانیم خواسته مان را باید چگونه به اجابت برسانیم. جامعه رای دهنده ای که مجمع نام دارد را نادیده گرفته ایم و ساطور برداشته ایم و به جان فوتبال افتاده ایم. مهم نیست کسی از آن سوی آب پیگیر دخالت دولت در فوتبال باشد یا نه، مهم این است که وقتی قرار است «خود» را نشان دهیم دقیقا" «تبر ابراهیم» را بر می داریم و بت شکن می شویم بی آن که ما را آنگونه توان و ایمان باشد که آتش را بر خود گلستان کنیم.

تاکنون حتی یک نفر هم از خود نپرسیده چرا حمید سجادی نامه ابطال انتخابات فارس را با مهر «محرمانه» برای کمانه فرستاد و چگونه شد که کمانه این نامه محرمانه را در برنامه 90 روخوانی کرد و متن آن را در سایت اداره کل ورزش و جوانان فارس منتشر نمود. سجادی می داند برملا شدن چنین دستوری چه عواقبی دارد و فیفا منتظر تلنگری است تا استقلال فوتبال را یادمان بیاورد. از عادل متعجبیم که چرا هر هفته بی توجهی کفاشیان به نامه سجادی را به او متذکر می شود و هر بار هم آن را تا حد یک گناه نابخشودنی بالا می برد.او یعنی همانی است که در اسفند ماه نامه های AFCو فیفا را روی مانیتور برنامه اش نشان می داد و می خواند و ترجمه می کرد تا به همه بگوید سجادی  و یارانش اگردر باب فوتبال لب تر کنند فیفا ردای «لو لو » را بر تن می کند و ما را قورت می دهد؟

در فارس تقلب شده؟این تقلب مگر مربوط به فوتبال نیست؟مجمع هیئت فوتبال فارس مگر 54نفر را در برنمی گرفت و در بدبینانه ترین حالت مگر 16 نفر از آنها غایب آن مجمع پرهیاهو نبودند؟ مگر این همه تخلف و تقلب در پربیننده ترین برنامه تلویزیون رونمایی نشد؟ چرا همان 16نفری که خواسته یا ناخواسته مجمع را تحریم کرده بودند درخواست برگزاری مجمع فوق العاده و استیضاح آیت اللهی را وفق اساسنامه  نمی دهند؟چرا در بین همه افرادی که در مجمع حاضربودند و به امید سلامت انتخابات ،رای به گلدان انداختند یک نفر پیدا نمی شود تا نامه درخواست برگزاری مجمع فوق العاده را دست به دست بچرخاند و امضا جمع کند؟اینجا  وقتی هدایتی چنین کرد تا کفاشیان عزل شود همه او را تازه به فوتبال آمده خواندند اما در مجمع فارس هستند افرادی که می گویند با مرحوم«ژول ریمه» عکس یادگاری دارند و بنیانگذار فوتبال در آن استان هستند اما دریغ از یک تکان مثبت! چرا خود کمانه و یارانش که هیئت های شهرستان ها زیر مجموعه او هستند چنین نمی کند؟

عادل و کمانه یک موضع دارند اما با دو هدف! عادل و حتی همه قلمزنانی که در این سایت در این باره نوشته اند می خواهند انتخاباتی عاری از تقلب را ببینند اما کمانه و یارانش در پی آن هستند که هیئت فوتبال را بدون آیت اللهی ببینند! عادل بارها گفته اگر هزار بار دیگر هم انتخابات برگزار شود آیت اللهی رای می آورد و این دقیقا" همان چیزی است که اداره کل ورزش نمی خواهد. آنها سعی دارند با اهرم«تقلب» و «تخلف» و با چرخاندن لقمه دور سر، انتخابات را باطل کنند و آیت اللهی را به عنوان یک متخلف از گردونه انتخابات بعددی هم حذف کنند. این اما شدنی نیست زیرا مسئول برگزاری انتخابات دبیر مجامع شهرستان هاست و هر تخلفی را باید به پای او نوشت نه یک کاندیدای ولو با نفوذ.راه ابطال گذر از مسیر قانونی اساسنامه است که «اقتدار» مجمع» را هم نشان می دهد اما از شیراز  به شما خبر بدهم که به عنوان آخرین و بهترین راهکار ،گزینه «حکم تخلیه» ساختمان هیئت فوتبال را روی میز کمانه نهاده اند و فتح آن ساختمان را تا هم درجه ای با مسئله هسته ای کشور بالا برده و گفته اند همانگونه که برای بحث هسته ای مقابل غرب ایستاده ایم برای این انتخابات هم مقابل فیفا بایستیم!دقیقا" با همین ادبیات! چیزی مانند کپی برابر با اصل درافشانی داریوش خان مصطفوی و «فیفا هیچ غلطی نمی تواند بکند» او که دیدیم فیفا خیلی ها غلط ها کرد و ثمره اش هم همین فدراسیون فخیمه کفاشیان است.

شما بگویید آیا فوتبال استان ما با این تئوری پردازی ها باید تکانی به خود بدهد؟ یاد آن طنز معروف افتادیم«در یک شهري، يک چاله ي خيلي عميق بود كه خيلي از مردم آن شهر درون آن مي افتادند و زخمی می شدند! جمعی دست به خرد جمعی می زنند تا راهکاری بیابند.. يكي از آن ها ميگوید: يافتم! يافتم! يک آمبولانس كنار چاله می گذاریم تا هركسي توي چاله افتاد و زخمي شد، سريع به بیمارستان برسانيمش! يكي ديگه از آنها ميگوید: آخر اين هم شد راه حل ؟! تا طرف را برسانيم بيمارستان كه میمیره بدبخت! بقيه ميگویند: خب تو بگو چكار كنيم؟ جواب می دهد: راه بهتر اين است كه يک بيمارستان كنار چاله بسازيم! بقيه شروع مي كنند به دست زدن و سوت زدن و هورا كشيدن كه: بابا تو ديگه كي هستي... دست پاسكالو بستي! ناگهان یک نفر ديگر بلند ميشود و ميگوید: اين ديگه چه راه حل مسخره اييه؟! مگه دیوانه ایم كه اين همه هزينه كنيم و يک بيمارستان كنار چاله بسازيم؟ بقيه مي پرسند: خب تو ميگي چيكار كنيم؟ جواب میدهد: اون چاله رو پر مي كنيم... در عوض كنار يک بيمارستان يه چاله ي ديگه مي كَنيم!» این امروز دقیقا" مصداق ماجرای ماست.

آقای عادل خان!

این همه درباب تقلب اسناد رو کردی نتیجه نداد.مجمع هیئت فوتبال فارس به درست یا غلط چکیده اهالی فوتبال آن دیار است. سکوت فعلی آنهادر مقابل همه این اسناد و مدارک و تصاویر و تقلب یعنی رضایت از شرایط موجود. وقتی یک نفر از آن جمع خواستار تغییر نیست و وقتی همه ترجیح داده اند این شرایط را بپذیرند چه می توان کرد؟ شمارگان این نوشتارهای ما در سایت گل  با عنوان«انتخابات فوتبال فارس» نه به 13 که به عدد13000هم که برسد  و تو در برنامه ات اگر شبی دو ساعت شعبده بازی رفقا را به تصویر بکشی ، تا خود اهالی فوتبال نخواهند نمی توان کاری کرد و اگر هم با ورود اداره کل ورزش ،کاری صورت بگیرد تاوان دارد. این حاصل فهم ما از دموکراسی ناقص در فوتبال است و باید همین گونه جلو رفت. آنقدر که مثل حالای انتخابات فدراسیون فوتبال ، مدیری با تجربه چون عابدینی که باید راه را از هرکسی بهتر بلد باشد ، دیرتر از خیلی ها فهمید که کفاشیان برای این فوتبال سرطان زده« استامینوفن» هم نیست. عابدینی که چنین باشد، تکلیف «آب پیما» که هنگام انتخابات در مشهد«تشریف » داشته معلوم است.آسوده بخواب برادر؛ اهالی مجمع هیئت فوتبال بیدارند. خیلی هم بیدارند!دارند تفال می زنند به حافظ بدان امید که بگوید« دائما" یکسان نماند حال دوران غم مخور»

رونوشت:-اعضای محترم مجمع هیئت فوتبال فارس که لابد صبح سه شنبه ها با تحسین حرفهای عادل را تکرار و تایید می کنند اما منتظرند تا دیگران برایشان سرنوشت انتخابات را رقم بزنند.همان ها که شاید برای مطالب سایت گل کامنت تایید هم بگذارند اما دریغ از اندکی اقدام برای تحول. از ماست که برماست!

-همه علاقمندان به فوتبال که می دانند چه می خواهند اما نمی دانند چگونه بخواهند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ح
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱
0
منظورش با شما رسانه های بی بخار فارسه ها! شمایی که یه اهرمید ولی فقط چسبدید به شورای شهر و شهرداری! فقط مشکلات این دو تا ارگان رو می بینید! چشمتون رو به خاطر خط سیاسیتون روی هر حقیقتی بستید! آیت اللهی رو سه چار سال پیش فریاد زدیم دریابد و بردارید! کی گوش داد؟!