کد خبر: ۳۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۱

عزاداری باید نماد وحدت و همبستگی باشد

امام جمعه شیرازگفت: عزاداری باید نماد وحدت و همبستگی باشد و دسته‌بندی و اختلاف در آن دیده نشود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر گفت: حادثه عاشورا در کمتر از یک روز اتفاق افتاد و برای ابد در تاریخ جهان ماندگار شد.

وی افزود: در این حادثه عوامل مختلفی دخیل بود از جمله اینکه خواص و نخبگان آن دوره بیشترین خیانت را به آرمان‌های الهی و ارزش‌های انسانی روا داشتند.

نماینده ولی فقیه در این استان بیان کرد: عامل دیگر قساوت بی‌نظیری بود که دشمن از خود نشان داد و عظمت و بزرگی ابا عبدالله‌الحسین (ع) و یاران ایشان را بیشتر به نمایش گذاشت.

وی اضافه کرد: یک سوی حادثه عاشورا تمام شرارت و زشتی و سوی دیگر تمام زیبایی و پاکی ایستاده بود.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: 50 سال از رحلت رسول خدا نگذشته بود و با آن فرزندی که پیامبر بر صورتش بوسه می‌زد و وی را نور دیدگان خود خطاب می‌کرد آن کردند که جهان سراغ ندارد.

وی در ادامه ابراز داشت: امام حسین (ع) می‌توانست مجاور حریم نبوی باشد، محدث و مدرس دین باشد اما امر به معروف را در جای دیگری برگزید.

به گفته ایمانی، اباعبدالله به ما آموخت که در میان منکرها به سراغ ریشه اصلی آن برویم و معروف را نیز به درستی برگزینیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز معروف اصلی دشمن‌شناسی و موضع مناسب در مقابل دشمن است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در شرایط فعلی جبهه‌های معروف دیگری به غیر از عرصه نظامی گشوده شده و آنها که با سیاه‌نمایی  دل مردم را خالی می‌کنند مصداق منکر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: امروز تمام دنیا جمع شده‌اند تا این نظام را بشکنند اما این نظام نمی‌شکند مگر رهبری از آن گرفته شود یا مردم پشت آن را خالی کنند.

ایمانی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: دشمن می‌خواهد عزای امام حسین (ع) تعطیل یا از محتوای اصلی خود تهی شود.

وی افزود: عزاداری باید نماد وحدت و همبستگی باشد و دسته‌بندی و اختلاف در آن دیده نشود.

ایمانی تصریح کرد: در حال حاضر عزاداری استان‌های مختلف از صدا و سیما پخش می‌شود و ماهواره‌ها نیز این تصاویر را رصد می‌کنند و جا دارد که صفوف ما را به یکدیگر فشرده و متشکل ببینند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید دست‌های ما را نشان دهند که با یک نوا بالا می‌رود و با یک صدا پایین می‌آید.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: باید به دنیا نشان دهیم که با یک رهبری بر می‌خیزیم و با دستور او می‌نشینیم.

وی با توصیه انضباط و وحدت به تمام هیئت‌های عزاداری، اظهار داشت: در روز تاسوعا تمام مردم شیراز با یک شعر و با یک مداح سینه بزنند.

ایمانی ادامه داد: اگر هیئت‌های شما مانع می‌شوند که در روز تاسوعا در عزاداری اصلی سومین حرم اهل بیت در حرم حضرت احمدبن موسی (ع) حضور یابید با آنها قطع رابطه کنید.

وی افزود: زنجیر‌زن‌ها در روز تاسوعا زنجیر را به همراه بیاورند اما در همان محل و هماهنگ با بقیه بر سینه خود بزنند.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز نیاز ما تبیین فرهنگ مقاومت و پایداری اباعبدالله است چرا که در جنگ اراده‌ها ملتی پیروز می‌شود که محکم بر مواضع خود بایستد.

وی با اشاره به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با وجود دارا بودن سلاح‌های پیشرفته، رمز پیروزی را اتحاد و همدلی دانست و گفت: وادادگی، دلمردگی و نومیدی نباید از اشعار و مداحی‌ها بیرون بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به تشریح رزمایش ولایت 4 پرداخت و اظهار داشت: این رزمایش برای دوستان پیام صلح و برای دشمنان هشداری بود که دست متجاوز در زمین و آسمان قطع خواهد شد.

به گفته وی، دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌پناه غزه نشانگر شکست‌های پی‌در‌پی این رژیم در عرصه‌های مختلف است و شکی نیست که با ادامه روند بیداری اسلامی این رژیم و حامیان آن روز به روز بیشتر در موضع ضعف قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، نمازگذاران شیرازی پس از اقامه این فریضه در راهپیمایی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شرکت کردند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان