کد خبر: ۳۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱

انتخابات هیئت فوتبال فارس قانونی برگزار شود

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: انتخابات هیئت فوتبال فارس باید قانونی برگزار شود تا مورد تایید وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، غلامرضا کمانه اظهار داشت: این انتخابات دارای ایرادهای اساسنامه‌ای بسیاری بود و موجب حواشی فراوانی شد.

وی افزود: پشت صحنه ورزش مملو از برادری و دوستی است و این اتفاقات نباید چهره ورزش را زشت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: در بیرون فضای ورزش با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و هادی آیت‌اللهی دوستی چند ساله دارم اما در مورد انتخابات هیئت فوتبال، پافشاری به اجرای اساسنامه‌ای که مورد تایید فیفا است می‌کنم.

کمانه تصریح کرد: عدم نصب اطلاعیه فراخوان در روزنامه‌ها برابر ماده 2 – 16 (اطلاع‌رسانی به صورت مصاحبه)، اعلام ناقص شرایط مربوط به کاندیداها در مصاحبه درج شده بخشی از ایرادهای این انتخابات بود.

وی خاطرنشان کرد: عدم اعلام لزوم سکونت در این استان برای ثبت نام کنندگان و انجام ثبت‌نام به مدت هشت روز به جای یک هفته کاری، برابر ماده 3 – 16 از جمله اشکال‌های دیگری بود که اداره کل ورزش و جوانان فارس به این انتخابات داشت.

این مسئول ادامه داد: در روز برگزاری انتخابات به نشانه اعتراض سالن را ترک کردم و رای خود را به صندوق نینداختم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بیان کرد: پس از این اتفاقات گزارش کاملی به وزارت ورزش و جوانان ارائه کردیم و خواهان برگزاری مجدد انتخابات برابر اساسنامه شدیم که وزارت‌خانه به طور کتبی به فدراسیون دستور برگزاری انتخابات مجدد را داد.

وی در پایان گفت: فدراسیون فوتبال در جواب این نامه پاسخی ضد و نقیض داده و در یک مورد آورده است که هادی آیت‌اللهی در فدراسیون فوتبال دارای سمت اجرایی نیست فقط در مواقع نبود رئیس فدراسیون امور فدراسیون را بر عهده دارد.

به گزارش فارس، انتخابات هیئت فوتبال فارس هشتم مهر ماه امسال با حاشیه‌های بسیاری برگزار و هادی آیت‌اللهی برای چهار سال دیگر انتخاب شد.

این انتخابات تا مدت‌ها نقل محافل ورزشی شد و در برنامه تلویزیونی 90 تخلفات محرزی که صورت گرفته بود به تصویر کشیده شد.

از نکات جالب این انتخابات این بود که 35 نفر در سالن حق رای داشتند که در پایان 38 رای از گلدان خارج شد.

همچنین در تصاویر برنامه 90 یکی از شرکت‌کنندگان دوبار رای خود را به صندوق انداخت و یک نفر به جای کسی که به نمازخانه رفته بود رای داد.

 

نظرات بینندگان