کد خبر: ۳۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱

27 مکمل غذایی مجاز شناخته شدند

رئیس هیئت پزشکی استان فارس گفت: در راستای جلوگیری از مصرف مکمل‌های غذایی و کنترل دوپینگ از سوی فدارسیون ورزشی 27 مکمل غذایی مورد تایید قرار گرفتند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، احمدرضا حسام بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون کمیسیون ماده پنج سازمان ورزش و جوانان، کارکنان تمام باشگاه‌های ورزشی ملزم به  گذراندن دوره‌های آموزشی تغذیه شده‌اند.

وی ادامه داد: صدور پروانه، آموزش، بازرسی و آزمایش و کنترل دوپینگ در دستور کار ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌های ورزشی استان فارس قرار گرفته است.

رئیس هیئت پزشکی فارس تصریح کرد: این ستاد برای جلوگیری از هرگونه استفاده از داروهای نیروزا، تشکیل شده و خرید و فروش، تهیه و توزیع، نسخه‌نویسی و نگهداری مکمل‌های غذایی غیرمجاز در باشگاه‌ها جرم محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

حسام بیان کرد: در شش ماهه گذشته سال جاری 300 مورد بازدید از باشگاه‌های بدن‌سازی انجام گرفته و توضیحات لازم به مربیان و مدیران باشگاه‌ها ارائه شده است.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از استفاده داروهای غیرمجاز، از 425 مورد مکمل‌های غذایی در 15 کشور پیشرفته دنیا به صورت مشترک آزمایشات انجام گرفته که از این تعداد 20 درصد آلودگی مشاهده شده است.

مدیر نظارت و صدور پروانه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست خبری نیز اظهار کرد: جوانان برای درشت شدن هیکل خود مبادرت به استفاده از داروهای نیروزای غیرمجاز کرده و مشکلات فراوانی برای سلامتی آنان به وجود آمده است.

رامین افشاری گفت: تعدادی از باشگاه‌ها به ویژه باشگاه‌های بدن‌سازی مکمل‌های غذایی را به شیوه‌های نادرست و غیرمجاز توزیع می‌کنند.

وی افزود: اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما  در مورد کاهش این معضل اجتماعی باید پیشگام باشند.

استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: استفاده از داروهای نیروزای غیرمجاز باعث تجمع آب در بافت‌های ماهیچه‌ای  شده و در نتیجه موجب  مشکل گوارشی و از کار افتادن کبد و تمام ورزشکاران می‌شود.

موسی صالحی بیان کرد: برای اطلاع بیشتر از نحوه استفاده از مکمل‌های غذایی 10 ورزشگاه ملزم شدند که از کارشناسان تغذیه استفاده کنند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: مکمل ، غذایی ، مجاز ، شناخته ، شیرازه
نظرات بینندگان