کد خبر: ۳۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱

عزاداری هماهنگ هیئت های مذهبی شیراز در سومین حرم اهل بیت

نماینده ولی فقیه در شیراز گفت: عزاداری متحد روز تاسوعا به صورت متحد و یک شکل می تواند در در روحیه فرزندان ما  اثر گذار باشد و انعکاس زیادی داشته باشد.

به گزارش شیرازه،نماینده ولی فقیه در شیراز در همایش یسیج عاشورائیان در تاسوعای حسینی گفت: امروز دشمنان مراقب اوضاع ما هستند و زندگی مارا رصد میکنند از یک دیر آمدن و یا دیر آمدن تحلیل می گذارند که چرا فلانی دیر آمد و یا زود رفت حتما برنامه ای است .شرایط ما استثنایی است بزرگی کارما دنیا را خیره کرده است. رفت و آمدن ما را زیر نظر دارند.

آیت الله ایمانی در ادامه گفت: امروز تمام مجامع سیاسی، اجتماعی و حقوقی دنیا اعلام کرده اند که انقلاب اسلامی ایران که منشا تحولات در جهان شده، به برکت نام اباعبدالله حسین (ع) است. تحلیل گران معروف دنیا وقتی میخواهند از انقلاب اسلامی استفاده کنند ازدوبال عاشورا و بال انتظار کشیدن نام می برند و سریحا اعلام میکنند که این انقلاب فقط مال عاشورا و انتظار امام زمان کشیدن است.

امام جمعه شیراز افزود: برخورد با عزاداری براساس اینکه نمودار انقلاب، نمودار فکر ما است مورد توجه شدید دشمن است و همه ساله جمعیت هایی که در شهر و روستا برای عزاداری امام خارج می شوند، دشمنان با ماهواره رصد می کنند. ما چه بخواهیم و نخواهیم انقلاب ما به امام حسین (ع) بسته است و دنیا روی کار ما قضاوت می کند که امسال کیفیت عزاداری عمیق تر بوده یا کیفیت ساده تر  است.

وی ادامه داد: حرم سوم یک الزاماتی دارد یعنی صدا و سیمای کشور و شبکه های ملی همیشه برنامه مشهد، قم و شیراز را پخش می کنندو شیراز باید  به دوربین های شبکه های ملی پاسخ گوید وبرای اینکه دشمن را ناراحت کنیم باید حضورمان را به نمایش بگذاریم.

روز تاسوعا روزی است که برای عزاداری متحد و یک شکل انتخاب شده است.حضور برادران و خواهران در سوی دیگر به یک شکل منظم و متحد می تواند در در روحیه فرزندان ما  اثر گذار باشد.ما برای این کار نیازمند یک مدیریت منسجم هستیم مدیریت نسبت به نظم صدا، حضور مردم، دعوت مردم، مدیریت در شعر مداحی، نوحه سرایی و زمان مداحی مداحان انجام گیرد.

آیت الله ایمانی در پایان گفت: مابرای روز تاسوعا باید یک هیئت تنظیم کنیم که همه اقشار را در بربگیرد و نماینده مردم باشد و بعد از دهه محرم برای سال آینده برنامه ریزی کند.

فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم اظهار داشت: مراسم عزاداری در شهر شیراز بهتر از آن چیزی که الان است میتواند باشد. خیلی از هیئت های ما قدیمی اند ریشه دارند. ده ها سال متمادی زیر خیمه اباعبدالله (ع) عرض ادب کردند و همه آنها ان شاالله با ارباب بیکفن محشورند.

سردار غیب پرور در ادامه گفت: وقتی از صحنه تلویزیون رسانه ملی عزاداری بعضی از شهرها مثل اردبیل، زنجان و قم را می بینیم می فهمیم که ما هم می توانیم بهتر ازاینکه هستیم باشیم و باید روز تاسوعا همه یک دسته با بلندگو و مداح واحد  عزادار اباعبدالله باشیم.

وی در ادامه گفت: بزرگان هیئات پیش قدم شوند و مردم را روز تاسوعا به حرم شاهچراغ هدایت نمایند. اگر این انسجام وحدت با هم بودن تبلیغ شود برای شهر ما برکت زیادی دارد.

سردار غیب پرور در پایان سخنان خود گفت: دستگاه های مربوطه تبلیغی همت کنند تا مراسم روز تاسوعا در حرم شاهچراغ میسر شود.

{$old_album_37676}
نظرات بینندگان