کد خبر: ۳۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱

همانند شهروندان عادی به معلولان خدمات ارائه شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌ها باید به معلولان مانند شهروندان عادی خدمات ارائه کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، علی زحمتکش بعد از ظهر امروز در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: مسئولان باید شرایط استفاده آسان از امکانات را برای معلولان فراهم کنند.

وی گفت: معلولان به عنوان شهروندان جامعه حق دارند از امکاناتی که سایر شهروندان استفاده می‌کنند بهره‌مند شوند بنابراین وظیفه مسئولان است که شرایط استفاده آسان از امکانات را فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: امکانات و فضاهای شهری باید برای معلولان و افراد کم‌توان جسمی و حرکتی مناسب‌سازی شود.

وی با بیان اینکه توجه و رسیدگی به مسائل و مشکلات معلولان نباید محدود به روز جهانی معلولان شود، تصریح کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات معلولان نباید محدود به روز جهانی معلولان شود و بعد از آن از یادها برود.

زحمتکش با اشاره به عدم دسترسی آسان معلولان به امکانات شهری ادامه داد: امروز با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌ها در این زمینه، دسترسی معلولان به امکانات شهری با مشکل مواجه شده است.

وی ابراز داشت: با وجودی که مباحث مختلفی در مورد لزوم رسیدگی به نیازهای معلولان مطرح می‌شود اما هنوز یک اتوبوس شهری برای استفاده معلولان نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در پایان گفت: با توجه به ضرورت موضوع باید در ساخت پارکینگ‌ها، بوستان‌ها، توقفگاه‌های اتوبوس و به ویژه مناسب‌سازی معابر به نیازها و خواسته‌های معلولان توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان