کد خبر: ۳۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱

اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به امور ورزشی

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان فارس با اشاره به تبصره قانون بودجه سال 91 گفت: دستگاهای اجرایی یک درصد از بودجه خود را صرف امور ورزشی کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز ، سید غلامرضا کمانه در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در حمایت از ورزش اظهار داشت: واحدهای صنعتی شهرک‌های صنعتی ظرفیت مناسبی را برای حمایت از ورزش در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه با تعامل با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در صدد حرکتی جدی برای حمایت صنایع از ورزش این استان هستیم گفت: امید است با ارتقای سطح تعاملات شاهد حضور مناسب صنایع در بخش ورزش این استان برای ارتقای جایگاه ورزش باشیم.

کمانه در ادامه با بیان اینکه این اداره کل نیز آمادگی کامل خود را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و اختصاص مشوق‌های لازم به واحدهای صنعتی برای صنایع فعال در زمینه ورزش استفاده می‌کند، اضافه کرد: در این زمینه با تمام توان تلاش می‌کنیم از طریق وزارت ورزش و جوانان مجوزهای قانونی را برای دستگاه‌های دولتی و نیز مشوق‌های لازم برای حمایت بخش خصوصی از ورزش این استان اخذ کنیم.

این مسئول افزود: یکی از ظرفیت‌های قانونی تبصره 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده است که بر اساس آن واحدهای صنعتی حامی ورزش از تخفیف 10 درصدی پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه این قانون ظرفیت مناسب و فرصت خوبی برای واحدهای صنعتی فراهم می‌کند تا در زمینه حمایت از ورزش ورود پیدا کنند تصریح کرد: در این زمینه جلسات متعددی با مسئولان اداره کل امور مالیاتی فارس و نیز برخی از ادارات نظیر اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی فارس انجام شده است.

وی همچنین از دیگر ظرفیت‌های قانونی برای دستگاه‌های اجرایی را قانون تبصره بودجه سال 91 دانست که دستگاهای اجرایی بر اساس قانون می‌توانند تا سقف یک درصد از بودجه خود را صرف امور ورزشی کنند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: در این زمینه نیز اختیارات به وزارتخانه واگذار شده و ما نیز حاضریم با مذاکره با وزارت ورزش و جوانان مجوزهای لازم را اخذ و با وزارتخانه‌ها نیز هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.

کمانه همچنین بر فعال‌سازی پروژه و سالن ورزشی شهرک صنعتی بزرگ شیراز تاکید کرد و گفت: در این زمینه نیز این اداره کل آماده همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی برای اخذ مجوز اعتبار از طریق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان