کد خبر: ۳۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱

اگر بخواهیم می توانیم/تصاویر

از جمله پروژه های ترافیکی شهر شیراز که و کم و بیش در رفت و آمدهای روزانه شاهد آن هستیم، پروژه تقاطع سه سطحی رحمت – باهنر است که با تمام امکانات به صورت سه شیفته و شبانه روزی در حال ساخت است

به گزارش شیرازه، امروزه بحث ترافيك در کلان شهر شیراز بعنوان چالشي بزرگ دغدغه مردم و مسئولين شده است به طوری که تاثيرات منفي خود را به جهات مختلف در بخشهاي اقتصادي، آلودگيهاي هوا و صدا، اتلاف وقت مفيد مردم، بالا رفتن مصرف سوخت، خسارات ناشي از تصادفات، اخلال در برنامه ريزي هاي شهري و روزانه مردم، تشديد بيماريهاي تنفسي و عصبي و....گذاشته است.

شهرداری شیراز نیز در چند سال اخیر به فکر حل این معضلات افتاده و در اکثر نقاط شهری در حال اجرای پروژه های عمرانیست که با به اتمام رسیدن این پروژه های عمرانی بخشی از بار ترافیکی شهری کاسته خواهد شد.

از جمله پروژه هایی که در سطح کلان شهر شیراز در حال ساخت است و کم و بیش در رفت و آمدهای روزانه شاهد آن هستیم، پروژه تقاطع سه سطحی رحمت – باهنر است که شهرداری شیراز با تمام امکانات به صورت سه شیفته در حال اجرای آن می باشد. پروژه ای که می تواند بار ترافیکی را کاهش داده و مسیری امن و مطمئن را برای رانندگان بوجود بیاورد.

پیشرفت فیزیکی این طرح عمرانی در سایت معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز 65% عنوان شده است. اصلاح طرح هندسی و روان شدن مسیر، تکمیل حلقه ترافیک جهت اتصال به کمربندی شیراز، کاهش زمان و بهینه سازی مصرف سوخت، کاهش تعداد تصادفات، افزایش سرعت و امنیت تردد و بهبود وضعیت ترافیک از جمله مزایای این پروژه برای همشهریان عزیز شیرازیست که به لطف تلاشگران حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز و دیگر عزیزان در حال اجراست.

به گزارش فارس، شهردار شیراز در حاشیه بازدید از این پروژه که در خرداد ماه سال جاری صورت گرفت، زمان افتتاح این پروژه را شهریور ماه 92 اعلام کرد وادامه داد در صورتی که مشکلی به وجود نیاید این پروژه 22 بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین وی تصریح کردکه با توجه به اینکه تاسیسات شهری و تملک بعضی واحدها مشکلاتی را برای روند اجرایی این پروژه ایجاد کرده بود اما با شبانه‌روزی شدن عملیات احداث این تقاطع زودتر از برنامه زمان‌بندی شده به بهره‌برداری می‌رسد.

شایان ذکر است که تقاطع بزرگ سه سطحی باهنر - رحمت در غرب شیراز و در انتهای بلوار رحمت در محل تقاطع باهنر قرار گرفته است که با ساخت این مجموعه تقاطع ، عملیات تعریض و ادامه ی بلوار رحمت تا بلوارکاج و در نهایت امیرکبیر ادامه خواهد یافت. که البته با توجه به ادامه مسیر بلوار رحمت که با افتتاح تقاطع سه سطحی رحمت باهنر به بلوار مطهری جنوبی خواهد رسید ، ساخت تقاطع به منظور اتصال این بلوار به بلوار مطهری بصورت غیر همسطح و از سویی دیگه به کمربندی جنوب شیراز عملی خواهد شد.
در این تقاطع مسیر بلوار مطهری بصورت زیرگذر و مسیر اتصال بلوار رحمت به بلوار مطهری ( به سمت شمال ) از طریق یک پل امکان پذیر خواهد شد. ( طرحی شبیه به تقاطع ستارخان )

 

 

 

 

 

 

 

{$old_album_38039}
نظرات بینندگان