کد خبر: ۳۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱

تدوین سند توسعه فیروزآباد

فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: تدوین سند توسعه این شهرستان باید منطبق بر واقعیات و بر اساس برنامه پنج‌ساله سوم توسعه و سند چشم‌انداز 1404 صورت گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از فیروزآباد، جهانبخش بهمنی ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فیروزآباد که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اینکه توسعه فقط نباید با تحلیل‌های اقتصادی تبیین شود، اظهار داشت: توسعه زیربنای پیشرفت و به معنای تکامل مادی و معنوی هر جامعه قلمداد می‌شود.

فرماندار فیروزآباد با بیان اینکه پایه توسعه فرهنگ است افزود: فرهنگ در تسهیل و تسریع توسعه بسیار اثرگذار است و کانون اصلی توسعه‌یافتگی یعنی سرمایه اجتماعی و انسجام فکری را می‌تواند کاهش یا افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه نخبگان موتور محرک توسعه هستند ادامه داد: مطالعه تاریخ توسعه به ما نشان می‌دهد که رشد و پیشرفت، نیازمند مجریان طرفدار توسعه است.

بهمنی اجماع، هماهنگی و همکاری بین مسئولان و بدنه اجتماع را از دیگر عوامل توسعه برشمرد و اضافه کرد: توسعه در رویکرد فرهنگی روش تعامل در جامعه است و نظام آموزشی می‌تواند به شدت روش تعامل را در جامعه متاثر سازد.

فرماندار فیروزآباد تدوین سند توسعه این شهرستان را منوط به استفاده از نظرات صاحبنظران، نخبگان و کارشناسان امر توسعه دانست و بیان داشت: باید در این راستا نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات شهرستان از جنبه‌های گوناگون بررسی و در تدوین سند توسعه لحاظ شود.

رئیس شورای اداری فیروزآباد خاطرنشان کرد: تدوین سند توسعه این شهرستان باید منطبق بر واقعیات و بر اساس برنامه پنج‌ساله سوم توسعه و سند چشم‌انداز 1404 صورت گیرد.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: سند ، توسعه ، فیروزآباد ، شیرازه
نظرات بینندگان