کد خبر: ۳۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱

متکدیان و ولگردان در شیراز جمع‌آوری می‌شوند

فرماندار شیراز گفت: به زودی علاوه بر ساماندهی کارتون‌خواب‌ها، متکدیان و ولگردان در سطح کلان‌شهر شیراز جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، جواد زرین کلاه صبح امروز در حاشیه نخستین جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی شیراز که با حضور مدیرکل بهزیستی استان فارس، رئیس شورای اسلامی شهر، معاون دادسرای شیراز و دیگر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر وجود معتادان پرخطر و تابلو در سطح شهر شیراز حضور متکدیان و کارتون خواب‌ها نیز به یک معضل اساسی تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت جمع‌آوری متکدیان، ولگردان و ساماندهی کارتون‌خواب‌ها که یکی از مطالبات اصلی مردم است، نیاز به یک عزم گروهی و تعامل بین‌دستگاهی داریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه در آخرین ملاقات مردمی خود، حضور متکدیان، ولگردان، کارتون‌خواب‌ها و معتادان پرخطر در سطح شهر به عنوان یکی از دل‌نگرانی‌ها توسط شهروندان شیرازی مطرح شد، خاطرنشان کرد: شیراز از آسیب‌های اجتماعی متعددی از جمله تکدی‌گری در سطح شهر توسط افرادی ویژه با سنین مختلف رنج می‌برد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تعامل بین‌ دستگاه‌های قضایی، نیروی انتظامی، اداره بهزیستی، شهرداری شیراز، کمیته امداد امام خمینی (ره) به زودی این شهر برای متکدیان و ولگردان ناامن می‌شود.

فرماندار شیراز تصریح کرد: ولگردی و تکدی‌گری در کشور جرم محسوب می‌شود و قانون‌گذار برای آن مجازات در نظر گرفته و در این راستا برای برخورد با این پدیده زشت قانون برای دستگاه‌های متولی به روشنی شرح وظایف مشخص کرده است.

زرین کلاه با اشاره به انواع تکدی‌گری و کارتون‌خوابی در شهر شیراز، بیان کرد: ما با سه گروه متکدی و کارتون‌خواب در شیراز مواجه هستیم، گروه نخست معلولان جسمی، حرکتی، کودکان، افراد مسن و یا بیماران روانی که بهزیستی متولی ساماندهی این گروه با همکاری شهرداری است و گروه دوم در راه‌مانده‌ها هستند که تا امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) وظیفه حل مشکل آنان را به عهده داشته و این روند را نیز ادامه می‌دهد.

وی بزرگترین مشکل را در گروه سوم دانست و ابراز داشت: گروه سوم متکدیان و کارتون‌خواب‌های معتاد در سطح شهر هستند که جمع‌آوری این گروه از افراد از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است.

رئیس ستاد بررسی آسیب‌های اجتماعی شیراز در پایان اضافه کرد: این عزم و اراده در دستگاه‌های مختلف به منظور ریشه‌یابی علل آسیب‌های اجتماعی و برخورد با چنین پدیده‌هایی که باعث ناامنی و نارضایتی شهروندان و بی‌نظمی‌های اجتماعی شده وجود دارد. این مسئول ادامه داد: در کنار این مهم بخش اعظم کار مشارکت مردم در اجرای طرح و مراقبت‌های خانواده‌ها در راستای پیشگیری از مواجه شدن فرزندان با چنین معضلاتی است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان