کد خبر: ۳۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۱

مدیر صندوق مهررضاشیراز: درایجاد اشتغال 227درصد رشد داشته ایم!

مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا شهرستان شیراز با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده از سوی این صندوق بیشتر از سهم اشتغال تعهد شده در سال جاری است، اظهار کرد: در ایجاد اشتغال با رشد 227درصدی مواجه هستیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید کرامت‌الهی موسوی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزار و 150 فرصت شغلی در شهرستان شیراز از طریق تسهیلات مشاغل خانگی و خویش‌فرمایی صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا ایجاد شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم به 2 هزار شغل افزایش یابد.

وی گفت: میزان اشتغالزایی امسال جزو تعهدات ما 383 نفر بوده اما در عین حال اینکه هنوز بیش از سه ماه به پایان سال باقی مانده است، یک‌هزار و 150 فرصت شغلی را ایجاد کرده‌ایم.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا شهرستان شیراز با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده از سوی این صندوق بیشتر از سهم اشتغال تعهد شده در سال جاری است، اظهار کرد: در ایجاد اشتغال با رشد 227درصدی مواجه هستیم.

وی افزود: صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا شیراز در سال جاری دومین دستگاه در سطح این شهرستان از نظر ایجاد اشتغال معرفی شده است.

موسوی ادامه داد: اعطای تسهیلات کم‌بهره و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک، گام ارزنده این صندوق برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، ایجاد اشتغال و تولید پایدار است.

وی در ادامه با بیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا شیراز علاوه بر این شهرستان، شهرهای خرامه و کوار را نیز زیرپوشش دارد به اعتبارات این صندوق در سال جاری اشاره و تصریح کرد: بر اساس درصد استانی اعتبارات شهرستان شیراز 25.53 درصد بوده که رقمی معادل 82 میلیارد و 252 میلیون ریال می‌شود.

این مقام مسئول سهم اعتباری شهرستان خرامه را 3 میلیارد و 92 میلیون ریال و اعتبار شهرستان کوار را 3 میلیارد و 860 میلیون ریال در سال جاری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 60 درصد اعتبارات در قالب پرداخت تسهیلات هزینه شده است، اظهار امیدواری کرد که تا یک ‌ماه آینده تمام اعتبارات جذب شود.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: قائل شدن اولویت پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر و محروم از جمله زنان بی‌سرپرست و جویندگان کار مناطق روستایی این صندوق را به کانون مهرورزی به طبقه محروم‌تر جامعه تبدیل کرده است.

وی با اشاره به خدمات و دستاوردهای این صندوق و بخش اشتغال و تولید خاطرنشان کرد: این صندوق از سال 85 تاکنون با اعطای تسهیلات مختلف اقشار ضعیف جامعه را حمایت کرده و در بخش‌های مشاغل خانگی، خویش‌فرمایی و.. تسهیلات سهل‌الوصولی را در اختیار مراجعه کنندگان مشمول قرار داده است.

موسوی ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا از طریق اعتبارات بانکی و خود صندوق به مراجعه کنندگان مشمول تسهیلات ارائه می‌کند که در بخش اعتبارات صندوق سال گذشته مقام نخست را در میان سایر دستگاه‌ها از حیث صدور مجوز مشاغل خانگی در شهرستان شیراز به دست آوردیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته در بحث جذب اعتبارات بیشتر از اعتبار خودمان جذب کردیم.

این مسئول همچنین یکی از مزیت‌های مهم صندوق مهر امام رضا را نظارت پنج ساله و ارائه مشاوره در طول این مدت با هدف افزایش کارآیی مطلوب‌تر عنوان کرد.

موسوی در ادامه از گشایش حساب‌های قرض‌الحسنه عادی، مهرورزان امام رضا، قرض‌الحسنه خیرین و حساب ویژه قرض‌الحسنه در صندوق مهر امام رضا سخن گفت و تصریح کرد: تمام اقشار جامعه، نهادها و سازمان‌ها می‌توانند با مراجعه به صندوق مهر امام رضا (ع) علاوه بر بهره‌مندی از تسهیلات این صندوق در قالب سپرده‌گذاری در امور خداپسندانه نیز شرکت کنند.

وی در ادامه از رسانه‌ها خواست تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که فرهنگ ایجاد کار بیشتر از گذشته در جامعه نهادینه شود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا شهرستان شیراز اضافه کرد: به نظر می‌رسد نهادهای متولی ایجاد مهارت نیز باید بیشتر و بهتر از گذشته خدمات خود را ارائه کنند.

وی در پایان مشارکت مردم را در این زمینه خواستار شد و افزود: تکیه ما بر مردم است که نقش اصلی را ایفا می‌کنند و امیدواریم صندوق مهر امام رضا (ع) را یاری کنند.

نظرات بینندگان