کد خبر: ۳۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

رئيس هيات امنای آستان سيد‌علاالدين حسين(ع) هفته آینده معرفی می شود

مديريت حرم امامزادگان با توليت مطرح نيست و هفته آينده رئيس هيات امنای آستان مقدس سيد‌علاالدين حسين(ع) در شيراز معرفی خواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، حجت الاسلام اسماعیل حسینی مقدم ظهر دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر جذب پیروان مذاهب به اسلام تاکید کرد: برنامه ما و نظام این نیست که پیروان دیگر ادیان را مسلمان و یا شیعه کنیم بلکه وظیفه ما این است که خوبی های شیعه را نشان دهیم تا اگر برای کسی سئوالی مطرح است به پاسخ برسد.

وی تصریح کرد: درهيچ زمانی تلاش برای تغيير مذهب يا دين افراد توسط نظام جمهوری اسلامی مد نظر نبوده و نخواهد بود وما به ‌دنبال اين نيستيم كه فردی شيعه شود يا افراد را برای تشرف به اسلام تحريك و ترغيب كنيم.

مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس با اشاره به اینکه هدف اصلی معرفی اسلام ناب و واقعی است، گفت: معرفی دستورات اسلام و انديشه‌های اسلامی اولویت است که در این راستا حضور مبلغان و روحانيون مسلط بر زبان‌های خارجی و آشنا با حافظ و مسايل تاريخی ايران و فارس در خيمه‌های معرفتی را شاهد بودیم.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: تعطیلات نوروز سال جاری در خيمه‌های معرفتی كه در تخت‌جمشيد و حافظيه برپا شد روحانيونی مستقر بودند كه كاملا به زبان‌های انگليسی، فرانسه، آلمانی تسلط داشته و پاسخگوی تمامی سئوالات بودند.

وی تصریح کرد: تسلط مبلغين دينی به زبان‌های مختلف و اشراف كامل بر علوم متفاوت باعث تعجب گردشگران خارجی شده بود و با استقبال مواجه شد که امیداریم در سال آینده نیز این طرح به وسعت بیشتری برگزار شود.

مدیر کل اوقاف و امرو خیریه استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص معرفی رئیس هیئت امنای جدید آستان مقدس سید علاالدین حسین(ع)، گفت: مديريت حرم امامزادگان با توليت مطرح نيست و هفته آينده رئيس هيات امنای آستان مقدس سيد‌علاالدين حسين(ع) در شيراز معرفی خواهد شد.

وی یادآور شد: مرحوم آيت‌الله زبرجد نيز در زمان حيات، رياست هيات‌امنای حرم مطهر سيد‌علاالدين حسين(ع) را عهده ‌دار بود و هيچ بقاع و امامزاده ای که تحت پوشش اوقاف و امور خيريه باشد بحث تعيين توليت و عهده ‌داری آن مطرح نبوده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقف های جدید در استان، گفت: در ایام طرح آرامش بهاری 14 وقف جدید در استان فارس به ثبت رسید.

نظرات بینندگان