کد خبر: ۳۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
برای اولین بار درکشور

اسلحه سفید در شیراز طراحی و ساخته شد

اسلحه سفید هیچ‌گونه خطر جانی برای انسان ندارد و قابل استفاده نیروهای نظامی، امنیت اجتماعی ویژه جنگ‌های خیابانی، عملیات تعقیب و گریز و دسته‌های واکنش سریع است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مسئول علمی پژوهشی و فناوری ناحیه مقاومت احمدبن موسی (ع) شیراز گفت: برای نخستین بار در کشور، اسلحه سفید از سوی مخترعان و نخبگان بسیجی ناحیه مقاومت احمدبن موسی (ع) شیراز طراحی و ساخته شد.

سید حسام بوستانی اظهار داشت: اسلحه سفید هیچ‌گونه خطر جانی برای انسان ندارد و قابل استفاده نیروهای نظامی، امنیت اجتماعی ویژه جنگ‌های خیابانی، عملیات تعقیب و گریز و دسته‌های واکنش سریع  است.

وی ادامه داد: این سلاح دارای 100 متر برد، 50 سانتی‌متر طول، سه کیلوگرم وزن و از آنتن‌هایی برای ارسال امواج طراحی و ساخته شده است.

مسئول علمی پژوهشی و فناوری ناحیه مقاومت احمدبن موسی (ع) شیراز که با فارس گفتگو کرده، تصریح کرد: اسلحه سفید به صورت اشعه لیزری برای مختل کردن قطعات الکترونیکی و وسائل ارتباطی در تجمع‌ها کاربرد دارد.

بوستانی بیان کرد: تکنولوژی این دستگاه که در انحصار آمریکا و رژیم غاصب صیهونیستی بود به شکل بمب‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

وی اضافه کرد: هزینه ساخت و طراحی اسلحه سفید بسیار پایین است و با توجه به تحریم‌های اقتصادی، به تولید انبوه در داخل کشور می‌رسد.

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقامت احمدبن موسی (ع) شیراز افزود: این اسلحه بر روی انسان و دیگر موجودهای زنده آزمایش شده و هیچ‌گونه خطر جانی و فیزیکی نداشته است.

بوستانی گفت: اسلحه سفید دارای گواهی ثبت اختراع از سازمان ثبت اختراعات و مالکیت‌های صنعتی کشور به شماره 64130 است.


نظرات بینندگان