کد خبر: ۳۸۳۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
در سومین حرم اهل بیت(ع) صورت می گیرد؛

برگزاری عزاداری منسجم و یکپارچه در روز شهادت حضرت زهرا(س)

برنامه‌ای که شورای هیئت‌های مذهبی نزدیک به 45 سال است آن را دنبال می‌کنند دعوت از هیئت‌ها برای یک عزاداری منسجم و یکپارچه در روز شهادت حضرت زهرا(س) است که این مراسم از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام سید ولی‌الله محمودی‌نژاد گفت: شناخت حضرت زهرا (س) برای ما مقدور نیست و تنها گوشه‌هایی از عظمت این بانوی بزرگوار برای ما قابل درک و فهم است که با توجه به آن می‌توانیم تا حدی درک کنیم چرا ایشان سرور زنان عالم نامیده شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با تأکید با بر اینکه در روز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم باشکوهی در شیراز برگزار می‌شود، افزود: این مراسم ساعت 9 صبح در بنای مقدس فاطمیه، آرامگاه نور، میدان معلم و ... برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌‌های مذهبی شیراز نیز در همین زمینه عنوان کرد: حرکت هیئت‌های مذهبی به صورت زنجیر‌زنی، سینه‌زنی و مراسم تشییع جنازه نمادین حضرت فاطمه (س) صبح شهادت آن حضرت در شیراز برگزار می‌شود.

حشمت‌الله زمردیان خاطرنشان کرد: در شیراز نزدیک به 600 هیئت فعالیت رسمی می‌کنند اما بیشتر هیئت‌ها برنامه‌های ویژه خود را برای عزاداری در ایام فاطمیه دارند.

به گفته وی، در دهه اول فاطمیه نزدیک به 70 مراسم مذهبی از طرف هیئت‌های مختلف در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و حتی در منازل شخصی برگزار شد.

در ادامه سخنگوی شورای هیئت‌های مذهبی شیراز نیز ادامه داد: با تأکیدی که مقام معظم رهبری و دیگر علما در مورد دهه دوم فاطمیه دارند بیشتر برنامه هیئت‌ها در این دهه انجام می‌گیرد به طوری که روزهای اول نزدیک به 100 مراسم در شیراز از طرف هیئت‌ها داریم و زمانی که وارد ماه جمادی‌الثانی می‌شویم تعداد مراسم به قدری بسیار است که گاهی اوقات قادر به آماربرداری از آن‌ها نیستیم.

حسن قاضی‌پور عنوان کرد: در ایام فاطمیه، مراسم متعددی انجام می‌گیرد اما اهم آن در روز یکشنبه سوم جمادی‌الثانی است که بیشتر هیئت‌ها در نقاط مختلف شیراز به صورت زنجیر‌زنی و عزاداری از مراکز خود حرکت می‌کنند.

به گفته وی، برنامه‌ای که شورای هیئت‌های مذهبی نزدیک به 45 سال است آن را دنبال می‌کنند دعوت از هیئت‌ها برای یک عزاداری منسجم و یکپارچه در روز شهادت حضرت زهرا(س) است که این مراسم از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و پس از قرائت زیارت، آیت‌الله ایمانی امام جمعه شیراز سخنرانی می‌کند.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی شیراز ادامه داد: پس از عزاداری به طرف حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) حرکت می‌کنیم.

وی گفت: در این روز برادران در بنای مقدس فاطمیه (س) لطفعلی خان زند، سه‌راه احمدی و خواهران نیز در مسجد و آرامگاه نور اجتماع و سپس همگی با یکدیگر برای عرض تسلیت به پیشگاه آقا حجت‌ابن‌الحسن (عج) به طرف شاهچراغ (ع) حرکت می‌کنند.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی شیراز در مورد مسیر حرکت هیئت‌ها گفت: مسیر حرکت در مرکز شیراز از سه‌راه احمدی به طرف چهارراه پیروزی و بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و در نهایت حرم مطهر احمدی است.

حسین کریمیٰ مسئول امور فرهنگی شورای هیئت‌های مذهبی شیراز نیز در این مورد گفت: مسیرهای حرکت تجمع بزرگ فاطمیون در جنوب غرب شیراز شامل همت جنوبی از مسیر امام حسن مجتبی (ع) به سمت فلکه معلم، بلوار پاسداران از خیابان محلاتی به سمت فلکه معلم و بلوار فرهنگ شهر، از هنرستان صنایع شیمیایی به سمت فلکه معلم است.

گفتنی است، این مراسم با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، هیئت متوسلان به حضرت زهرا (س)، هیئت فاطمیون و دیگر هیئت‌های مذهبی شیراز، انتظامات شورای هیئت‌ها، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی این شهر انجام می‌شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد جواد نظری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
0
سلام . چرا از هیات جوانان کمیل شیراز که بنیان گزار تشیع نمادین تابوت حضرت زهرا و مراسم زنجیر زنی در روز شهادت در شیراز بوده صحبتی آقایان نمیکنند که باعث افتخار شهر شیراز بوده است .
محمد جواد نظری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
0
با سلام و ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا ( س )به عموم شیعیان جهان به عرض میرساند که همانند سالهای گذشته هیات جوانان کمیل شیراز مراسم تشعیع نمادین تابوت حضرت زهرا ( س ) همراه با مراسم زنجیر زنی و عزاداری و نوحه سرایی مداحی برادر بزرگوار حاج علی شاهینی افتخار شهر شیراز هر چه باشکوه تر برگزار گردید . لازم بذکر است که تنها هیاتی می باشد که در طول سال دعای کمیل و مناسبتهای مختلف اهل بیت ( جشن ها و عزاداری ) و جشن بزرگ امام زمان با نظم و دقت بسیار برگزار می کند .