کد خبر: ۳۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
آیت‌الله حائری‌ شیرازی:

استقامت مردم نشانه صبر و پیروی از رهبری است

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: استقامت مردم ایران در راه اسلام و پیروی از دستورات رهبر انقلاب در تمام دوره‌ها، علامت صبر و بصیرت مردم ایران است.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در جلسه درس اخلاق مدیران استانداری فارس، با بیان اینکه خدشه‌دار شدن حقیقت و برهم خوردن وحدت هر دو فاجعه‌آفرین است، اظهار داشت: اگر حقیقت آلوده شود، نسل‌های آینده راه هدایت را گم می‌کنند و اگر وحدت در جامعه اسلامی آسیب ببیند، مشرکان سوء استفاده کرده و اساس اسلام و دستورات الهی را مورد هجمه قرار می‌دهند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تمدن اسلامی در آخرالزمان به رهبری امام عصر (عج) متشکل از انسان‌های با ایمان راسخ است، افزود: اگر گرایش مردم به اسلام به دلیل پیروزی‌های ظاهری و مسائل غیر الهی باشد، دوام نمی‌یابد و بر اثر امتحانات سخت، از بین می‌رود.

حائری‌شیرازی با بیان این که پیروی مردم ایران از امام راحل (ره) در دوره‌های مختلف، بر اساس اطاعت از دستورات قرآن و سنت صورت گرفته است، ابراز داشت: استقامت مردم ایران در راه اسلام و پیروی از دستورات رهبر انقلاب در تمام دوره‌ها، علامت صبر و بصیرت مردم ایران است.

وی با تاکید بر این که علوم انسانی زیربنای اصلی مسائل جامعه است، گفت: برای اصلاح علوم انسانی باید به سمت تولید علوم انسانی اسلامی و بومی حرکت کنیم.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در زمینه علوم پایه باید تلاش بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: در زمینه علوم تجربی رشد خوبی داشته‌ایم و باید سعی کنیم فقط استفاده کننده نباشیم و خودمان نیز تولید داشته و اکتشافات و اختراعاتمان را به دنیا عرضه کنیم.

حائری‌شیرازی با بیان این که تلاش برای انجام تکلیف و کسب رضای خداوند باعث می‌شود پروردگار از ما دفاع کرده و آبروی ما را حفاظت کند، بیان کرد: انسان در زمان سخن گفتن و قضاوت کردن باید خدا را در نظر بگیرد، زیرا خداوند ماندنی است و آبروی ما را نگه می‌دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان