کد خبر: ۳۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
جمعی از دانشجویان با صدور بیانیه ای خطاب به ناجای فارس

به جای پاک کردن صورت مسئله آن را حل کنید!

نکته ای که تعجب و حیرتمان را برانگیخت نحوه­ ی برخورد مسئولین نیروی انتظامی فارس با این موضوع بود؛ اینان بی آن که حتی زحمت تماس با دانشجوی ناهی از منکر مضروب شده را به خود بدهند سراسیمه تکذیبیه صادر می کنند و صحت قضیه را زیر سؤال می برند!
شیرازه، به دنبال ضرب و شتم یک دانشجوی ناهی از منکر دانشگاه شیراز توسط اراذل و اوباش در هفته گذشته و تکذیب ماجرا توسط نیروی انتظامی استان فارس، جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه شیراز ضمن اعتراض شدید خود نسبت به این گونه اقدامات نادرست و عجیب، به صادر کنندگان تکذیبیه اظهار می دارد که به جای پاک کردن صورت مسئله آن را حل کنند! متن کامل بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار شیرازه قرار گرفته، به شرح زیر است.

باسمه تعالی
«وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»
(آل عمران 104)
چند سالی است که نشانه های مبارکی از دغدغه جوانان مؤمن و انقلابی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دیده می شود اما مع­الأسف هنجار شکنان و مزاحمین نوامیس در سایه برخی اهمال کاری­ ها و نارسایی­ ها چنان وقیح گشته اند که گاه خبر هایی مبنی بر حمله ناجوانمردانه اراذل به احیا گران این واجب فراموش شده به گوش می رسد که نمونه اخیرش در یکی از میادین شهر شیراز برای یک دانشجوی بسیجی دانشگاه شیراز روی داد.
اما نکته ای که تعجب و حیرتمان را برانگیخت نحوه­ ی برخورد مسئولین نیروی انتظامی فارس با این موضوع بود؛ اینان بی آن که حتی زحمت تماس با دانشجوی ناهی از منکر مضروب شده را به خود بدهند سراسیمه تکذیبیه صادر می کنند و صحت قضیه را زیر سؤال می برند!
براستی انگیزه صدور این تکذیبیه ­ها چیست؟ براستی کتمان حقایق چه منفعتی برای مسئولین دارد؟ شاید مسئولین ناجای فارس آن قدر از فضای عمومی جامعه دور شده اند که مشکلات را نمی ­بینند و یا اینکه با کتمان حقایق و صدور تکذیبیه قصد پوشانیدن مشکلات و کاستی ها را دارند و یا شاید ....
عجبا که مسئولینی که وظایف ذاتیشان اجرای احکام اسلامی و برخورد با هنجار شکنان است در مواجهه با عاملان احکام دینی چنین برخورد کرده و بی هیچ دلیلی صحت قضیه را مورد تردید قرار می دهند؛ شاید بد نباشد این بیانات امام خامنه ای را برایشان یادآوری کنیم که:
«خود مردم بايد وارد شوند، خود مردم بايد نهي كنند، البته دولت، مجلس شوراي اسلامي،
دستگاه قضايي و نيروهاي انتظامی موظفند كه ناهي از منكر را پشتيباني كنند اين وظيفه آنهاست»
جنبش دانشجویی مسلمان ضمن اعلام اعتراض شدید خود نسبت به اینگونه اقدامات نادرست و عجیب، به صادر کنندگان تکذیبیه اظهار می دارد که به جای پاک کردن صورت مسئله آن را حل کنند!
البته باید متذکر بود که هیچ عقل منصفی نمی تواند زحمات شبانه روزی پرسنل خدوم و بی­ مدعای نیروی انتظامی (چه در سطح استان و چه در سطح کشور) برای برقراری امنیت جامعه را نادیده انگارد، اما عملکرد مسئولین ناجای استان برای پوشاندن کاستی­ ها و مشکلات به هیچ وجه پذیرفتنی نیست!
و در آخر ضمن اعلام آمادگی خود برای همکاری در رفع معضلات اجتماعی، توصیه می کنیم که مسئولین بجای ایجاد تقابل و تردید در صحت حرکات خود جوش مردمی و صدور تکذیبیه بهتر است به فکر تعامل با بدنه انقلابی و خیل عظیم جوانان پرشور و دغدغه­ مند باشند.
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز
مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز
تشکل وصال دانشگاه آزاد شیراز

انتهای پیام/523
نظرات بینندگان