کد خبر: ۳۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

پیرترین زن جهان درگذشت

پیرزن 116 ساله سعدآبادی با بیش از 150 نوه و نتیجه و ندیده درگذشت.

فارس نوشت: سه‌شنبه خانم بی‌بی زنگنه متولد اول مهر ماه 1276 اهل سعدآباد پس از پشت سر گذاشتن 116 سال و بدون اینکه به‌عنوان بیمار در جا خوابیده باشد و در حالی که کارهای شخصی خود را خودش انجام می‌داد؛ درگذشت و به سرای باقی شتافت.

مرحومه بی‌بی زنگنه در سنین نوجوانی ازدواج کرد و در اوایل زندگی همسرش صفر را در حالی که چهار فرزند به نام‌های حسین، غلامرضا، ابراهیم و ابریشم داشت از دست می‌دهد و سرپرستی فرزندان بر دوش بی‌بی خانم می‌افتد.

بی‌بی خانم با فروش ماست، تخم‌مرغ و شیر و ... آنها را بزرگ می‌کند و به سامان می‌رساند و فرزندانش نیز مذهبی و خداجو پرورش می‌یابند.

بی‌بی خانم در دوران زندگی بیشتر از غذاهایی مانند شیر، ماست، کره، دوغ و مرغ و تخم‌مرغ محلی استفاده می‌کرد و غذای مانده هم نمی‌خورد.

این بانو از دو سال پیش از ناحیه دو چشم نابینا شد و کارهایش را دخترش ابریشم انجام می‌داد.

با درگذشت محمدتقی(برادر بی‌بی خانم)، سرپرستی همسر و فرزندان آن‌مرحوم نیز بر دوش بی‌بی خانم قرار می‌گیرد و این بانوی مومن و خداپرست با جان و دل از یتیمان برادرش نگهداری می‌کند.

از این بانو بیش از 150 نوه و نتیجه و ندیده باقی‌مانده است.

بی‌بی خانم معمولا روز اول هر ماه با مراجعه به مرکز بهداشت شهر سعدآباد، نسبت به آزمایش فشار خون و قند خون اقدام می‌کرد و هر روز ساعت 9 تا 10 صبح حداقل دو عدد سیب یا پرتقال یا انار صرف می‌کرد.

جنازه وی با حضور اقشار مختلف مردم سعدآباد و شهرهای اطراف تشییع و در امامزاده آقا میرهداف به خاک سپرده شد.

نظرات بینندگان