کد خبر: ۳۸۷۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

انجمن پزشکان عمومی فارس را به رسمیت نمی شناسیم!/ طرح پزشک خانواده در دولت بعد هم ادامه دارد

گرفتن فرانشیز توسط پزشک خانواده تخلف است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده این تخلف با تلفن های 2930یا1590تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در نشست خبری طرح پزشک خانواده درباره تصویب نرخ فرانشیز پزشکان خانواده گفت: گرفتن فرانشیز توسط پزشک خانواده ممنوع است.
دکتر محمدهادی ایمانیه اعلام کرد: گرفتن فرانشیز توسط پزشک خانواده تخلف است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده این تخلف با تلفن های 2930یا1590تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند البته تنها ده درصد از پزشکان خانواده تخلفاتی از قبیل گرفتن فرانشیز و اولویت دادن بیماران آزاد نسبت به شرکت کنندگان در طرح ارجاع دارند و بقیه عملکرد خوبی در این طرح دارند.
وی در پاسخ به اینکه پزشکان مدعی هستند طبق اعلام انجمن پزشکان عمومی فارس از هر بیمار دو هزار تومان فرانشیز دریافت می کنند، گفت: انتخابات انجمن پزشکان عمومی فارس بدون حضور ناظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده به همین خاطر این انتخابات غیرقانونی است. بر همین اساس ما انجمن پزشکان عمومی فارس را به رسمیت نمی شناسیم و به مکاتباتشان پاسخ نمی دهیم.
وی تصریح کرد: این انجمن برای ادامه همکاری باید انتخابات مجدد برگزار کنند. منتخب گروهی از افراد نباید باعث ایجاد اختلال برای مردم شوند. قوانین پزشک خانواده مشخص است و هیچکدام از پزشکان خانواده حق دریافت فرانشیز ندارند.
ایمانیه افزود: مشی و روش ما حمایت از پزشکان عمومی است اما قرار نیست انتخاباتی با حضور گروهی معدود برگزار شود و نماینده ناظر دانشگاه هم در آن حضور نداشته باشد.
استان فارس طرح پزشک خانواده را آزمایشی برگزار نکرده بلکه در اجرای نسخه اصلاح شده این طرح پیشگام بوده است
ایمانیه در خصوص اینکه چرا استان فارس دست به اجرای آزمایشی این طرح زده خاطرنشان کرد: استان فارس به صورت آزمایشی این طرح را اجرا نکرده بلکه در اجرای مدل اصلاح شده و تکمیلی این طرح پس از اجرای آزمایشی در سه استان دیگر، پیشگام بوده است. پس از اجرای آزمایشی و اصلاح، این طرح ازطرف دولت برای اجرا ابلاغ شد. اکثر دانشگاه های کشور برای اجرای طرح پزشک خانواده اعلام آمادگی کردند. ما تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا شهر شیراز به عنوان پیشگام در بحث پزشک خانواده بتواند بهترین خدمات را به مردم ارائه کند. وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحثی که باید مد نظر قرار داده شود، فرهنگ درمانی مردم است. این فرهنگ را نمی توان با یک بخشنامه تغییر داد. یکی از نگرانی های مردم مراجعه مستقیم به متخصص است که باید برای رفع این نگرانی ها فرهنگسازی شود.
طرح پزشک خانواده موجب تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان از بیمه ها شده است
ایمانیه در ادامه این نشست اعلام کرد: تاکنون 73 درصد از مردم شیراز در طرح پزشک خانواده ثبت نام کردند البته باید توجه داشت از افراد باقیمانده یک عده که اساسا تاکنون تحت پوشش بیمه نبودند و نتوانستند در طرح پزشک خانواده شرکت کنند و یک عده هم خانواده های نیروهای مسلح هستند که هنوز اجازه حضور در طرح از ستاد نیروهای مسلح به آن ها داده نشده است.
وی با اشاره به اینکه تا اسفندماه 91 مطالبات همه پزشکان خانواده پرداخت شده است، ابراز داشت: با توجه به نتیجه کار در یک سال گذشته ما معتقدیم طرح پزشک خانواده موجب تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان از بیمه ها شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت شکایت پزشکان عمومی و مردم نسبت به گذشته کمتر شده که این وضعیت نشان از رضایت مردم از طرح پزشک خانواده است. میزان رضایت مردم و پزشکان را از طریق شماره تماس های اعلام شده و گزارش های ناظرین در درمانگاه ها و آزمایشگاه ها و داروخانه ها می سنجیم.
نیروی انسانی و سخت افزار از جمله موارد مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح بود که خوشبختانه تا حد زیادی این موارد در استان مهیاست. تا کنون 1038 پزشک در این طرح ثبت نام کردند. سرانه هر پزشک با توجه به تعداد پزشکان ثبت نام شده در شهرستان های استان 3 هزار و500 نفر و در شیراز 3 هزار نفر است. اگر 120پزشک در روستاها و به طور متوسط  150 تا 200 پزشک در شهرهای استان فارس ثبت نام کنند سقف افراد تحت نظر یک پزشک خانواده را به 2500 نفر کاهش خواهیم داد تا خدمات مطلوب تری به آنها ارائه شود.
طرح پزشک خانواده در دولت بعد هم ادامه دارد
ایمانیه در پاسخ به شیرازه در خصوص اینکه پس از انتخابات و دولت جدید نیز این طرح ادامه می یابد، گفت: این طرح اصلا وابسته به شخص نیست و طبیعتا در دولت بعد هم ادامه می یابد. 17 سال پیش مجلس برای اجرای نظام ارجاع به دولت تکلیف قانونی کرده است که تا سال 91 این کار به تاخیر افتاد، سال گذشته استان فارس همت کرد و این طرح را اجرایی کرد.
الان با اجرای این طرح حرکت خوبی به سمت سلامت محوری به جای درمان محوری آغاز شده و رشد خوبی نسبت به قبل شاهد هستیم اما طبیعتا تا سطح ایده آل هنوز فاصله داریم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام اینکه ارتقای شاخص های سلامت یکی از مهمترین اهداف طرح پزشک، گفت: غربالگری فشارخون و وزن و سنجش توده های بدن و پر کردن پرونده سلامت گام هایی است که در این راستا برداشته شده است. طی ماه های آینده نیز مراقت مادران باردارو غربالگری دیابت هم آغاز خواهیم کرد.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
جناب اقای دکتر ایمانیه محض اطلاع کماکان بسیاری از پزشکان خانواده مشغول گرفتن پول بابت هر برگ ارجاع که به دست مردم بیچاره میدهند هستند واز طرفی جیب مبارک خود را پر میکنند واز سمت دیگر به شما دهن کجی میکنند هر چه هم به 2930 تماس میگیرییم میگویند این کار غر قانونی است ولی چه کسی باید جلو این مفسده را بیگیرد معلوم نیست
ناشناس
خودتو جای پزشک بذار
علی زمانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
مردم ما هرکاری که براشون میکنن ناسپاسند جناب ناشناس توکه خیلی به فکر هستی نام پزشکی که ازت پول گرفته رو بامدرک به دکترایمانیه بده
دکنر عبدالمحمد خورسندی فرد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
بنده مدت یکسال و نیم است که از طرح 02 انصراف داده فقط مانده که دست به تکدی گری شبانه بزنم چون با سیاستی که توسط جناب دکتر ایمانیه وبقیه همکارانش که متولی این طرح هستند بکار رفته هرکس ازاین طرح خارج شود باید پزشکی را ترک کند و به شغل دیگری مشغول شود ضمنا آن هفت سالی که 18 ماه طرح دو سال سربازی و چندین سال هم خارج از مرکز و افرادی مانند بنده که مدت 30 ماه را در مناطق جنگی گذراندم به امید آنکه آزاد باشم نه در خدمت دولت همه کشک بود و میگویند که شما با قبول این طرح کارمند دولت هستید پس همه آن قوانین بیخود بودند وارزشی ندارندپس هفت سال عمر جوانی مارا بدون دلیل نابودکردند البته بوسیله دکتر ایمانیه و همکارانش که حامی و پشتیبان اصلی این طرح هستنند تکلیف پزشکان مانند من چیست بنده در آستانه فروش مطبم میباشم وشغل پزشکی را ترک کرده بکار دیگری مشغول میشوم