کد خبر: ۳۸۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

قادری: بازنشستگان کشوری و لشکری بیمه تکمیلی می شوند

با مصوبه کمیسیون تلفیق بازنشستگان کشوری و لشگری دارای بیمه تکمیلی می شوند به طوری که یک سوم هزینه این بیمه از سوی دولت، یک سوم از طرف بازنشستگان و یک سوم از طریق سازمان بیمه گر یا صندوق بازنشستگی رداخت خواهد شد
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در نشست خبری روز یکشنبه و دوشنبه آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق را تشریح کرد.

به گفته قادری با اصلاحیه کمیسیون تلفیق در بندی از بودجه مقرر شد رزمندگانی که دارای شش ماه خدمت داوطلبانه هستند ایثارگر شناخته خواهد شد.

وی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق و تجدید رای که در یکی از بندها انجام شد از این پیش بازنشستگان کشوری و لشگری دارای بیمه تکمیلی خواهند بود که بر اساس این مصوبه یک سوم از این حق بیمه  از سوی دولت، یک سوم از طرف بازنشستگان و یک سوم از طریق سازمان بیمه گر یا صندوق بازنشستگی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق نحوه توزیع منابع حاصل از بودجه های تحقیقاتی اصلاح شد پیش از این مقرر شده بود که نیم تا سه درصد از منابع شرکت های دولتی صرف کارهای پژوهشی شود که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد چهارچوب کلی این هزینه در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کاربردی کشور تصویب و اولویت بندی آن توسط شورای علوم و تحقیقات و فناوری مشخص شود.

قادری گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که بخشی از منابع آنها از محل بودجه عمومی تامین می شود در مصرف اعتبارت مذکور، شبیه موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی عمل خواهد کرد.

وی افزود: در بندی از بودجه به دولت اجازه داده شده بود تا سقف 20 درصد از هر ردیف برای هزینه های اجتناب ناپذیر استفاده کند. از آنجا که این بند کل نظام بودجه ریزی را به هم می ریخت، استدلال این بود که این بند دست دولت را باز می گذارد همچنان که سال گذشته هم چنین اتفاقاتی متاسفانه رخ داد و دولت از هرجایی که می توانست برداشت کرد بنابراین این بند حذف شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق یادآور شد: بند دیگری در لایحه گنجانده شده بود که به دولت اجازه می دهد از محل صرفه جویی می تواند از محل طرح های تملک دارایی هر جا که می خواهد استفاده کند. این بند در کمیسیون تلفیق اصلاح شد و اجازه داده شد دولت تا سقف 10 درصد از اعتبارات مربوط به تملک دارایی را در ردیف های دیگر جابجا کند.

وی ادامه داد: بندی مربوط به درآمدهای اختصاصی در لایحه بودجه گنجانده شده بود که بر اساس آن درآمدهای اختصاصی باید به خزانه واریز می شد و تمام موارد مصرف توسط دولت در قالب موافقتنامه تنظیم شود این بند برای دانشگاه ها و بیمارستان هایی که درآمد اختصاصی داشتند محدودیت ایجاد می کرد بنابراین در کمیسیون تلفیق حذف شد.

قادری گفت: دولت در بندی از لایحه بودجه مقرر کرده بود که تمام افرادی که دارای املاک و مستغلات هستند باید ظرف 4 ماه مشخصات املاک خود را در سامانه ای که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی می شود ثبت کنند هر نقل و انتقالی هم باید در این سامانه ثبت شود. اما از آنجایی که استدلال این بود این کار توسط سازمان ثبت اسناد هم اکنون در حال انجمن است نیاز به ورود سازمان صنعت و معدن نیست. بنابراین این بند حذف شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد طرح های عمرانی و پروژه ای صرفاً زمانی اجرای آنها آغاز شود که کار مطالعاتی شان پایان یافته و دستگاه مربوطه تعهد لازم برای پرداخت بخشی از اعتبارات را داده باشد بنابراین این مصوبه برای آغاز کار پروژه ها محدودیت ایجاد می کند تا هر پروژه ای آغاز نشود.

نماینده شیراز یادآور شد: بندی از لایحه بودجه مربوط به قانون تجارت بود که در کمیسیون اصلاح شد. در این بند آمده است "در هیات مدیره شرکت ها اگر هیات مدیره مصوبه ای را با نصف به علاوه یک نفر تصویب کرد این مصوبه لازم الاجرا است". در این بند مقرر شد که پای مصوبات باید امضای وزیر اقتصاد و معاونت برنامه ریزی حتماً وجود داشته باشد.

قادری گفت: با این بند به نوعی حق وتو برای وزیر اقتصاد و معاونت برنامه ریزی ایجاد می شود که کمیسیون این مورد را اصلاح کرد و مقرر شد در صورتی مصوبات مجامع شرکت های دولتی لازم الاجرا است که حداقل یکی از این دو نفر مصوبه را امضا کرده باشد. البته در بند دیگری هم تاکید شد که اعضا یک ماه فرصت دارند درباره مصوبه اعلام نظر کند و اگر اعلام نظر کنند مصوبه با امضای سه نفر باقی مانده از 5 نفر لازم الاجرا است.

وی افزود: در بند دیگری تاکید شد اگر در یک ردیف هم درآمد اختصاصی گنجانده شده است و هم از سایر منابع اعتبارات به یک پروژه تعلق گرفته، باید از هر دو محل برای آن پروزه اعتبارات هزینه شود و چنین نباشد که صرفا ً درآمد دولتی صرف پروزه گردد.

به گفته قادری در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد تمام ردیف های مربوط به طرح ها و پروژه هایی که سال 90 ملی بودند و در سال 91 عنوان ملی استانی گرفته بودند، در سال 92 مجدداً عنوان ملی خواهند گرفت.

رئیس کمیسیون تلفیق افزود: در بند الحاقی که در کمیسیون تلفیق مصوب شد مقرر شد که تمام دستگاه هایی که طبق قانون دارای ردیف مستقل بودجه ای هستند همچنان دارای ردیف بودجه باشند این بند الحاقی به این دلیل مطرح شد که دولت در بودجه 92،300 دستگاه را که ردیف مجزا دارند به 60 دستگاه رسانده و مابقی را زیرمجموعه وزارتخانه ها قرار داده است با این مصوبه کمیسیون این مورد اصلاح شد.

قادری گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق به وزرات اقتصاد و دارایی مجوز داده شد تا 15 هزار و 324 میلیارد ریال از سهام درآمدهای فروش قبل از ابلاغ سیاست های اصل 44 را که مربوط به ایمیدرو بوده در این سازمان هزینه کند.

وی افزود: در مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر کرده بودیم که بانک مرکزی 20 درصد از منابع قرض الحسنه بانکی به کمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت مددجویان در نظر بگیرد طبق مصوبه دیگر این کمیسیون این 20 درصد به 30 درصد افزایش یافت که 20 درصد مربوط به کمیته امداد و 10 درصد مربوط به سازمان بهزیستی است.

رئیس کمیسیون تلفیق یادآور شد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون نظام پرداخت برای جایگاه داران عرضه سوخت از کارمزدی به حق العمل کاری تغییر یافت و میزان حق العمل هم درصدی از ارزش فرآورده ها است که سالانه متناسب آب نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی به تصویب شورای اقتصاد می رسد.

وی ادامه داد: طریق مصوبه کمیسیون تلفیق ردیفی تحت عنوان یگان های احتیاط ارتش ایجاد شد که 10 میلیارد ریال به آن اختصاص یافت.

وی گفت: طبق مصوبه دیگر یک میلیارد تومان نیز برای اجلاس های داخل وی خارجی اتحادیه جهانی آشوریان اختصاص یافت. در ردیف ورزش و امور جوانان نیز مقرر شد از ردیف ورزش همگانی 30 درصد برای ورزش روستایی و 5 درصد برای ورزش بسیج اختصاص یابد.

قادری گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق جانبازانی و رزمندگانی که صورت سانحه دارند اما مدارک آنها همزمان نیست به محض مراجعه، تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرند تا مشکل مدارک آنها حل شود.

وی گفت طبق مصوبه دیگر کمیسیون 30 میلیارد تومان برای خطر راه آهن بجنورد- مشهد از طریق اوراق مشارکت در نظر گرفته شد .


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سلام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
اقای قادری لطفا مرحله دوم هدف مندی را همانطور که نظر خودتون هست در قالب بیمه تامیین اجتماعی تمام اقشار جامعه تصویب کنید تا کی باید کارمندان و ..... بیمه باشند ولی مردم عادی ومشاغل ازاد خصوصا کارگران و روستاییان بیمه تامیین اجتماعی نباشند؟
حامیان لنکرانی استان فارس