کد خبر: ۳۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

سردار سجادیان: استان فارس در بهترین وضعیت و شرایط امنیتی قرار دارد

فرمانده انتظامی فارس گفت: با همکاری مردم، تعامل سایر دستگاه‌ها و رویکرد اجتماعی محور پلیس این استان بهترین وضعیت امنیتی را طی 30 سال گذشته دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، سردار سیروس سجادیان در دیدار با مسئولان قضایی استان فارس افزود: مردم، قوه قضائیه و پلیس سه ضلع متصل به هم هستند که در این راستا نیروی انتظامی با رویکرد اجتماعی محور حلقه متصل بین مردم و قوه قضایی است.

وی ضمن تقدیر از تعامل مناسب دستگاه قضایی با انتظامی استان فارس، موفقیتهای حاصل شده در ارتقای امنیت اجتماعی و اجرای احکام اسلامی در مورد متعرضان به حدود الهی را نتیجه این تعامل وهمکاری دانست و گفت: انتظامی فارس در انجام ماموریت‌های خود عمل به قانون را سرلوحه کار خود قرار داده و همیشه با توجه به قانون کارها را انجام می دهد.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در حال حاضر استان فارس بهترین وضعیت وشرایط امنیتی را طی ۳۰ ساله گذشته دارد، رویکرد اجتماعی محور پلیس را سبب مشارکت مردم در ایجاد امنیت دانست و خاطر نشان کرد: هرچه ما در موضوعات اجتماعی با تدبیر وتدبر کار کنیم در کارمان موفق تر خواهیم بود.

سردار سجادیان با نفی رویکر انتقام گیری، بر اجرای احکام الهی در خصوص متعرضان به حدود الهی تاکید کرد و گفت: افرادی که جرائم غیرعمد را مرتکب شده اند مستحق کمک هستند و برخی افراد نیز که به دلیل اختلافات قبلی و قومی جرمی را مرتکب و اکنون از کرده خود پشیمان هستند بهتر است این گونه اقوام با هم سازش و به اختلافات خود پایان دهند،‌امام کسانی که با ارتکاب جرائم خشن سبب سلب آسایش، امنیت و آرامش مردم می شوند می باست با آنها با جدیت برخورد و حدود الهی در خصوص آنان اجرا شود.

وی تصریح کرد: انتظامی فارس امسال در موضوع موادمخدر برخورد با خرده فروشان و در بحث امنیت اخلاقی امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با بد پوششی و در موضوع سرقت برخورد با سرقت های خرد مثل سرقت درون خودرو را در دستور کار خود قرار داده است.

تعامل مناسب موجود بین دستگاه قضایی و انتظامی فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاشهای نیروهای انتظامی استان ثمرات تعامل مناسب موجود بین دستگاه قضایی و انتظامی استان را ارتقاء امنیت دانست.

ذبیح اله خدائیان افزود: مصداق این تعامل مناسب برخورد سریع قاطع و به موقع با سارقان بانک ها و طلافروشی‌های شیراز بود.

وی خاطر نشان کرد: به حمداله این دو باند خطرناک سرقتهای مسلحانه با همت نیروهای انتظامی در سریع ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر و با رسیدگی به موقع پرونده در دستگاه قضایی به موقع و به مرحله اجرا درآمد تا مردم شاهد آن باشند که مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی استان همواره دغدغه امنیت و آرامش جامعه را دارند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: نتیجه این برخورد قاطع و سریع کاهش چشمگیر جرائم خشن در استان می باشد.

رئیس شورای قضایی فارس همچنین با تاکید بر تعیین تکلیف متهمان و محکومان متواری استان تصریح کرد: این افراد ظرفیتهای بالقوه بر هم زدن امنیت استان را دارند به همین لحاظ باید در یک برنامه مدون و زمان بندی شده نسبت به جمع آوری، دستگیری و تعیین تکلیف این دسته از مجرمان اقدام عاجل شود.

خدائیان اظهار امیدواری کرد با آمادگی و مدیریت شایسته فرمانده انتظامی استان فارس و تعامل مناسب دو دستگاه روز به روز شاهد ارتقاء امنیت استان باشیم.


نظرات بینندگان