کد خبر: ۳۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۲
دیدار صمیمی با یک خانواده شهید در آستانه روز پدر

روی حرف امام حرف زدن خطاست/ صدام نگذاشت بگویم پدر/ به پدرم یک زیارت عاشورا هدیه می کنم

همه دوست دارند روز پدر به پدرشان هدیه دهند و به او تبریک بگویند من نیز از این قاعده مستثنی نیستم ولی همیشه به یاد این آیه قرآن کریم که می گوید:شهدا را مرده نپندارید بلکه آنها نزد خدای خویش روزی می خورند می افتم و مطمئن هستم که در کنار ماست.
شیرازه- به مناسبت روز پدر به سراغ فرزند شهیدی از شهر قیرو کارزین رفتیم که هیچ گاه پدر خود را ندیده بود. چون قبل از تولد پدرشان در کربلای 4 شهید شده بود.
روز قبل از مصاحبه زنگ زده بودیم که می خواهیم به خانه تان برای مصاحبه بیاییم اما موضوع مصاحبه را نگفتیم تا بتوانیم در فضایی غیر پیش بینی شده پای حرفهایی که از ته دلشان بیرون می آید بنشینیم. به در خانه رفتیم زنگ زدیم در را باز کردند و به گرمی استقبال کردند.
 وارد خانه که شدیم تصویر زیبایی از مقام معظم رهبری دیده را به خود معطوف می کرد. در کنار آن نیز تصویر شهیدشان را زده بود. بعد از احوال پرسی با پدر شهید صحبت خود را آغاز کردیم. از ایشان در مورد پسرشان پرسیدم که خصوصیات اخلاقی شان چگونه بود؟ ایشان با متنانت خاصی که در کلامشان بود صحبت شان را با دعا برای سلامتی آقا امام زمان(عج) و نائب بر حقشان مقام عظمای ولایت شروع کردند و در ادامه گفتند او بسیجی بود همیشه به مسجد می رفت عاشق امام بود و انقلاب.
وقتی از صحبت از امام شد از ایشان پرسیدیم آیا با جبهه رفتن او مخالفت نکردی؟خیر حکم ولی فقیه در مقام حکم امام زمان است مگر می شود روی حرف امام زمان حرف زد پس روی حرف امام حرف زدن خطاست. من اگر ده بار دیگر نیز پسرم به دنیا بر می گشت و قصد جبهه داشت باز هم با او مخالفت نمی کردم. حاج آقا بعد از شهادت ایشان چطور ؟چقدر به شما سخت گذشت؟ مادرش خیلی بی تابی می کرد ولی به او گفتم همه عالم و مخلوقات مال خداست دیروز فرزندی به ما داده است امروز گرفته است چون مال خود اوست ما کی هستیم که ادعایی داشته باشیم.
با فرزند شهید صحبت را ادامه دادیم و از او در مورد احساس او در مورد روز پدر پرسیدیم؟جواب داد: همیشه دوست داشتم روزی بگویم پدر اما صدام نگذاشت نه تنها صدام بلکه همه کسانی که هشت سال جنگ را به این انقلاب تحمیل کردند ولی این را بگویم که به خودم می بالم که پدری داشته ام که مطیع رهبر خویش بود و در راه خدا قدم برداشته و به سیدالشهدا آقا امام حسین(ع) اقتدا کرده است.
 همه دوست دارند روز پدر به پدرشان هدیه دهند و به او تبریک بگویند من نیز از این قاعده مستثنی نیستم ولی همیشه به یاد این آیه قرآن کریم که می گوید:شهدا را مرده نپندارید بلکه آنها نزد خدای خویش روزی می خورند می افتم و مطمئن هستم که در کنار ماست. روز پدر بر سر مزارش می روم و آنجا به او تبریک می گویم. هدیه من به در روز پدر خواندن یک زیارت عاشورا در کنار مزار پاکش است.
انشا الله که خداوند همه ی ما را به حرمت و آبروی شهدا به خصوص شهدای 8 سال دفاع مقدس بیامرزد و ببخشاید. صحبتهایش آنقدر کامل بود که دیگر جای سوال برای ما نگذاشت.از روی حرفهایی که از ته دل زد می شد فهمید سالهاست که در آرزوی دیدن پدر را داشته ولی هیچ گاه اعتراضی نداشته و بلکه راضی از اینکه خداوند او را فرزند شهید قرار داده است. ما نیز در پایان خواستیم تا نام شهید را ببریم اما خانواده آنها راضی نشدند تا نامی از آنها برده شود.
انتهای پیام/523
برچسب ها: شهادت ، روز پدر
نظرات بینندگان