کد خبر: ۳۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲

کمرنگ شدن طایفه گرایی در شورای شهر کارزین

به نظر می رسد در این شهر بعد از سه دوره برگزاری انتخابات شورا اکنون مردم دیگر به مانند گذشته طایفه ای رأی نمی دهند و به دنبال شایسته سالاری هستند.
به گزارش شیرازه از قیروزکارزین، در غوغای تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز به روزهای پرهیجان خود نزدیک می شود. در شهر کارزین از توابع شهرستان قیروکارزین نیز هر شب در خانه ای عده ای بصورت تشکلی یا ائتلافی دور هم جمع می شوند و سعی در جذب آراء برای رسیدن به شورای چهارم هستند.
 به نظر می رسد در این شهر بعد از سه دوره برگزاری انتخابات شورا اکنون مردم دیگر به مانند گذشته طایفه ای رأی نمی دهند و به دنبال شایسته سالاری هستند.
 در سه دوره گذشته این نکته که مردم تنها به فردی که از قوم و طایفه خود کاندیدا شده است رأی می دهند کاملا به چشم می خورد.
 در دوره های گذشته متأسفانه به دلیل همین نگرش غلط خیلی از افرادی که واقعا می توانستند مشکلی را از پیش پای مردم بردارند رأی نیاورند تا مردم هزینه این تجربه را بپردازند و هفت سال منتظر بمانند. اما اکنون دیگر جای این صحبت ها نیست. مردم باید آرمانی فکر کنند و آنکه شایسته تصدی این منصب است را انتخاب کنند و به نظر می رسد شورای چهارم افرادی با تخصص مرتبط، پرهیز از سیاسی کاری و طایفه گری و باند بازی ،با ملحوظ داشتن فاکتورهایی چون کارشناس بودن در حوزه شهری، تجربه و داشتن سوابق اجرایی و مدیریتی، دوری جستن از شعارهای کاذب و احساسی ، عدم وابستگی به کانونهای خاص قدرت و ثروت ،افرادی را به شورا بفرستند که بتوانند با جبران عقب ماندگی های کنونی شهر، در عمران و کلیه حوزه های شهری تحولی بنیادی و سازنده در شهر کارزین رقم بزنند . 
نکته دیگری که در این باب می گنجد، خرج هایی است که در این زمینه انجام می شود. پول هایی که صرف چاپ پوستر های تبلیغاتی، بنر ها، برشورها و دیگر اقلام تبلیغی می شود همگی می تواند از مصادیق اسراف و گناهان کبیره باشد. در همین زمینه حجه الاسلام و المسلیمن قرائتی با انتقاد از تبلیغات بی حد در انتخابات تاکید کرد: در اکثر تبلیغات انتخاباتی ما گناه کبیره صورت می گیرد و اسراف می شود و گناه کبیره باعث می شود انسان از مرز عدالت به فسق برود. ریشه اخلاق ایمان است و عزت صددرصد از خدا به انسان می رسد نه از پوسترهای رنگارنگ. حال از کاندیداهای محترم تقاضا داریم تا خود را با رنگ و لعاب پوستر ها آرایش نکنند و در کسب عزت و بزرگی از خدا باشند نه یک پست و منصب که به هر قیمتی حاصل شود.
نظرات بینندگان