کد خبر: ۳۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
سخنی با برادر محسن

وادادگی با رمز یا اباالفضل جور در نمی آید

مساله وجود یک معتاد-که البته در جای خود بسیار مهم و تاثر برانگیز است- نباید دست مایه زدن چوب حراج به همه دستاوردهای انقلاب اسلامی بشود. مگر نه این که امام فرمود: «حفظ نظان از اوجب واجبات است»
شیرازه- در این روزهای داغ انتخابات برخی نامزدها احساس می کنند اگر در همه زمینه ها اظهار نظر نکنند ممکن است زمین از حرکت بایستد!

محسن رضایی که همه چیز را از زاویه اقتصاد می بیند این روزها کارهای عجیب و غریبی می کند که با آنچه نسل سوم انقلاب از برادر محسن دهه اول انقلاب سراغ دارند فاصله ها دارد.

تحریک احساسات قومی و قبیله ای با جملاتی مانند آنچه که در جمع لرها گفته بود که: اگر کسی بگوید کاری را می کنم و نکرد، لر نیست! تا وعده تشکیل دولت اخلاق در مناظره فرهنگی به گونه ای که انگار نه انگار دولت های قبلی در نظام اسلامی تشکیل شده و رئیس برخی از این دولت ها شهیدی همچون رجایی و رهبر انقلاب است؛ همه این ها از افاضات این نامزد ریاست جمهوری است.

اگر از این دست موارد -که کم هم نیست با مسامحه بگذریم، حرف های عجیب محسن رضایی در موضوع سیاست خارجی، ارتباط با آمریکا و اخیراً تفسیر وی از صف بندی سپاه امام حسین علیه السلام در کربلا موضوعاتی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.


انگار مطالعه تاریخ اقتصاد ایران باعث شده محسن رضایی این گونه فکر کند که می تواند در همه عرصه ها نظریه پردازی نماید. او در مناظره روز پانزده خرداد که مطلع کلامش نام حضرت ابالفضل بود، مدعی شد که حضرت عباس مسئول جبهه زندگی در کربلا بوده است! و با همین استدلال پنبه مسایل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی را به نفع چیزی که او از آن به عنوان زندگی یاد می کند زد.

ای کاش جناب رضایی روضه هایی را که بارها شنیده در ذهن مرور می کرد و به خاطر می آورد که آنچه عباس ابن علی با همه مقام و منزلتش را به جایگاه باب الحوائجی رساند ادب و اطاعت محض در برابر ولی امرش بود. دل قرص عباس و مقاومت و پایداری او در برابر وسوسه های خناسان و کسانی که می خواستند با امان نامه پایه های اعتقادش به امام را بلرزانند باعث شد که امام معصوم در وصف او بگوید: «رحم الله عمی العباس» . بصیرت قمر بنی هاشم در برابر دشمن بود که با پایمردی بر اصول، آب به آسیاب دشمن نریخت و برای تامین دو روز دنیای خود آسمان و ریسمان نبافت.

سردار سپاه کربلا، علمدار امام حسین، یل ام البنین در یک ماموریت به ظاهر ساده جانش را فدای امامش کرد؛ آن هم آوردن آب برای طفلان حرم بود. اما انگار شیرینی و طعم سرداری و ریاست و این چنین شئوناتی نمی گذارد کسی به فکر انجام وظیفه و تکلیفش در برابر امر مولا و رهبرش باشد.

سردار دیروز و دکتر اقتصاد امروز باید بداند که یکی از بزرگترین دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی نظام اسلامی این است که افرادی مثل او که به تعبیر خودش یک روستایی بوده اند به مراتب بالای مسئولیت در نظام می رسند و مساله وجود یک معتاد-که البته در جای خود بسیار مهم و تاثر برانگیز است- نباید دست مایه زدن چوب حراج به همه دستاوردهای انقلاب اسلامی بشود. مگر نه این که امام فرمود: «حفظ نظام از اوجب واجبات است»

در آخر ذکر این موضوع لازم است که آقای رضایی که خیلی زودتر از بقیه نامزدها فعالیت های تبلیغی خود را آغاز کرده بود در جمع مردم یکی از استان های جنوبی کشور جمله ای گفت که تفسیر آن را به خوانندگان محترم واگذار می کنیم:

«آن ها که دیروز با امام بودند امروز با رهبری نیستند، و آنان که امروز در کنار رهبری هستند با امام نبودند!»

انتهای پیام/523/1

نویسنده :
سخنی با برادر محسن
نظرات بینندگان