کد خبر: ۳۹۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
مردم فردا چه کسی را به پاستور می فرستند؟

رقابت جدی دو مشهدی برای ریاست جمهور

دکتر سعید جلیلی که نام او با ۵+۱ و مسئله ی هسته ای ایران گره خورده است متولد محله ی طلاب مشهد است. وی با توجه به نظر سنجی های اعلام شده از سوی منابع معتبر و رسمی یکی از رقبای اصلی همشهری خود یعنی دکتر محمد باقر قالیباف برای تصدی مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شیرازه، انتخابات ۲۴خرداد تحت تاثیر دو نامزد مشهدی است. دانا در تحلیلی نوشت: دکتر سعید جلیلی که نام او با ۵+۱ و مسئله ی هسته ای ایران گره خورده است متولد محله ی طلاب مشهد است. وی با توجه به نظر سنجی های اعلام شده از سوی منابع معتبر و رسمی یکی از رقبای اصلی همشهری خود یعنی دکتر محمد باقر قالیباف برای تصدی مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران است.

رقابت این دو در بین ۶ نامزد باقی مانده در انتخابات ریاست جمهوری بسیار تنگاتنگ است که بسیاری احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم بین این دو همشهری را محتمل می دانند.

بسیاری از تحلیلگران دکتر جلیلی و دکتر قالیباف را از جریان اصولگرایی می دانند. هر دو از سابقه ای درخشان در عرصه ی خدمت رسانی به مردم بهره مند هستند، یکی در عرصه ی دیپلماسی و دیگری در عرصه ی خدمات شهری.

اینک خود را با تمام سابقه و طرح ها و برنامه هایشان به مردم ارائه کردند تا مردم رای خود را به نام آنها بزنند و سکان اداره ی کشور را به مدت ۴ سال به دست او بسپارند.

حال باید دید مردم ایران اسلامی در حماسه ی ۲۴ خرداد ماه با توکل به ولی نعمت عظیم ایران اسلامی ، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ، کدام یک از این دو را به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر می گزینند!

که البته این همای سعادتی است برای خدمت کردن به مردم و انقلاب و نظام و شاد کردن دل مقام معظم رهبری (مدظله) که باید دید بر روی شانه ی کدام یک خواهد نشست.

سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در جریان اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم، دیدگاه های مشترکی در خصوص بسیاری از مسائل اقتصادی بیان کردند.

 

اگرچه نوع بیان مطالب از سوی این دو کمی متفاوت بود و قالیباف بر خلاف جلیلی تلاش داشت مسائل را به صورت ریزتر و با بیان جزییات بیشتری بیان کند، اما شباهت نظرات آنها قابل درک بود.
بر اساس این گزارش، قالیباف و جلیلی در شرایطی که هریک از آنها به نوبت باید به سوال اختصاصی خود به قید قرعه پاسخ می دادند و در واقع در این دقایق، هر یک از آنها در مقام نقد دیگری قرار داشتند نیز هرگز نقدی به سخنان یکدیگر وارد نکردند.
محمد باقر قاليباف زمانی که به عنوان نفر ششم برای پاسخ گویی به سوالي درباره گام‌هاي عملي دولت او براي تقويت «توليد» ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني و بهبود فضاي کسب و کار به پشت تریبون رفت، دم از سهم تولید در « يارانه‌ها» زد و گفت «ما در عرصه توليد بحث سهم توليد در يارانه‌ها را در اولويت قرار مي‌دهيم».
این در حالی است که عکس این وضعیت در خصوص سوال طرح شده از سعید جلیلی پیش آمد و او در حالی که قرار بود در خصوص تدابير اجرای گام دوم هدفمندي «يارانه‌ها» صحبت کند، در مرحله دوم فرصت خود بحث را به حمایت از «تولید» کشاند و گفت «قرار بود هدفمندی یارانه ها جلوی این موضوع بگیرد که هر کس بیشتر مصرف می کند بیشتر کالا نگیرد هدفمندی یارانه ها توانست این هدف را محقق کند در این طرح باید حمایت از تولید انجام شود.»

 



 

رقابت و شباهت
محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در اکثر نظرسنجی های انتخاباتی بیشترین آرا را در میان کاندیداهای اصولگرایان به دست آورده اند. این وضعیت باعث شد تا مدتی نیز بحث بر سر انتخاب کاندیدای نهایی اصولگرایان از بین دو نامزد مشهدی انتخابات مطرح شود. اما اخبار منتشرشده و اظهارنظرهای مختلف نشان داد که تمایلی برای این کار از سوی هیچ کدام از دو طرف وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، با وجود اشتراک نظر این دو کاندیدا در خصوص مسائل گوناگون، رقابت پنهانی این دو هر روز شدیدتر می شود. بر این اساس، در روزهایی که شایعاتی مبنی بر احتمال کنار رفتن برخی کاندیداها به نفع جلیلی به گوش می رسید، کناره گیری قالیباف به نفع جلیلی بارها از سوی اعضای ستاد و حامیان او تکذیب شد. از جمله محمد نبی رودکی، رئیس ستاد مردمی قالیباف در استان فارس گفته بود «طبق نظر سنجی های انجام شده قالیباف در میان هشت نفر کاندیدای ریاست جمهوری ایران رتبه برتر را دارد بنا بر این جایگاه خود را با کسی تعویض نمی کند.»

باید منتظر ماند و دید رقابت این دو کاندیدای همشهری انتخابات در روزهای آینده چگونه پیش خواهد رفت؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
123
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
1
عجب شیرین هست شکست دیدید روحانی نه بلکه ملت تمام معادلات شمارو به هم کوبیدن!!