کد خبر: ۴۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز:

فردی با تحصیلات دکترا هر روز تخلفات حادثه‌ساز دارد

در کشورهایی برای تحقیق در مورد ازدواج سابقه رانندگی فرد را استعلام می‌کنند و آن را نشان شخصیت وی می‌دانند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علی مصلی نژاد روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا سال‌ها در مورد لزوم بستن کمربند ایمنی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شد اما کار با تذکر و ارشاد پیش نرفت.

وی افزود: تنها زمانی که پلیس به صورت جهادی وارد کار شد و تا مدت‌ها بر سر تمام چهار راه‌ها و معابر مامور گذاشت، بستن کمربند ایمنی به یک فرهنگ تبدیل شد.

مصلی نژاد ادامه داد: در حال حاضر نیز شهرداری شیراز هر کاری که در بحث طرح ترافیک وظیفه داشته انجام داده و لازم است که دستگاه‌های دیگر نیز وظایف خود را انجام دهند.

حرکت اتوبوس با 50 مسافر کنار خودروی تک‌سرنشین

وی اضافه کرد: در بحث راه‌اندازی خطوط ویژه این موضوع در نظر گرفته شد که صحیح نیست یک اتوبوس با 50 مسافر در کنار خودروی تک‌سرنشین که کولر خود را روشن کرده با یک سرعت در کنار یکدیگر حرکت کنند چرا که این امر با عدالت منافات داشت.

مصلی‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر خیابان زند، زمانی که محدوده جدول‌گذاری خیابان انقلاب تمام شود خط ویژه آن نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با سرپوشیده کردن جداول کنار خیابان و افزوده شدن آن به عرض معبر و با توجه به بحث توقف ممنوع بودن خیابان زند، عرض خیابان برای رانندگان خودروهای شخصی کاهش نیافته و تردد با قبل تفاوتی ندارد.

وی البته تاکید کرد که در مورد توقف خودروها یا پارک در این محدوده نیروی انتظامی باید جدی‌تر وارد عمل شده و با استفاده از تجهیزات کنترل ترافیک و گزارشات روزانه مرکز کنترل موارد مربوطه را حل کند.

تردد افراد مالک کشتی و هواپیمای شخصی با دوچرخه

مصلی‌نژاد ابراز داشت: قرار نیست هر فرد به هر روش و با هر تعداد خودرو وارد مرکز شهر شده و ما از سهم عوارض بقیه مردم برای وی فضای پارکینگ و تردد ایجاد کنیم.

این مسئول در ادامه گفت: در خیابان انقلاب نیز زمانی مردم به راحتی خودرو پارک می‌کردند اما اکنون به دلیل افزایش تعداد خودرو ممنوع شده و به همین ترتیب باید با تغییرات خیابان زند نیز هماهنگ شویم.

مصلی‌نژاد افزود: در شهرهای بزرگ دنیا با وضع عوارض سنگین تردد به مرکز شهر را تنها به حمل و نقل عمومی اختصاص می‌دهند و افرادی با مالکیت چند خودرو، کشتی و جت اختصاصی با دوچرخه به مرکز شهر می‌روند.

وی تصریح کرد: برخی کلان‌شهرهای جهان چند برابر شهرهای ما جمعیت دارند و تعداد خودروی آنها نیز بیشتر است اما به دلیل نهادینه شدن فرهنگ حمل و نقل عمومی این میزان تردد خودرو در آن‌ها دیده نمی‌شود.

برابری تعداد سفر برخی خطوط ویژه با مترو

به گفته وی، در تهران خط خیابان انقلاب 20 هزار نفر در ساعت را پوشش می‌دهد که معادل عملکرد میانگین مترو است.

وی خط ویژه نمازی تا ولیعصر شیراز را خطی ویژه دانست که حتی در صورت راه‌اندازی مترو کارکرد خود را از دست نمی‌دهد.

مصلی نژاد همچنین امنیت اتوبوس را برای خانم‌ها بسیار بیشتر از وسایل تردد شخصی دانست و خاطرنشان کرد: مخالفان خط ویژه گمان می‌کنند ممنوع بودن توقف خودروها به کسب و کار آنها ضرر می‌زند.

وی اذعان داشت: خط ویژه تعداد سفر را افزایش داده، امکان حضور افراد پیاده را که فرصت بیشتری برای خرید و سایر موارد دارند، نیز افزایش می‌دهد بنابراین ضرری متوجه کسی نمی‌شود و البته الزامات یک کلان‌شهر را به دلیل خواست چند نفر نمی‌توان تغییر داد.

مصلی نژاد بیان کرد: هیچ مانعی ندارد که مغازه‌داران خیابان زند مانند مغازه‌داران خیابان ولیعصر تهران با وسایل نقلیه عمومی به مغازه خود بیایند تا مشکل پارکینگ و ... نیز متوجه آنها نباشد.

فردی با تحصیلات دکترا هر روز تخلفات حادثه‌ساز دارد

وی در این نشست با اشاره به فشارهایی که بر کارکنان و مدیریت سازمان ترافیک در مخالفت با ساماندهی ترافیک شیراز وارد می‌شود، گفت: برخی افراد شاغل در این سازمان می‌توانستند در مشاغل دیگر چند برابر درآمد بی‌دردسر داشته باشند و اکنون زیر انواع فشارهای پیدا و پنهان برای نهادینه شدن فرهنگ ترافیک تلاش می‌کنند.

مصلی نژاد تصریح کرد: در کشورهایی برای تحقیق در مورد ازدواج سابقه رانندگی فرد را استعلام می‌کنند و آن را نشان شخصیت وی می‌دانند.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: در همین خیابان زند فردی با درجه تحصیلات دکترا زیر تابلوی حمل با جرثقیل می‌ایستد و تخلفات حادثه‌سازی را به طور روزانه انجام می‌دهد که در برخی کشورها می‌توانست باعث تایید عدم تعادل روانی و ابطال گواهینامه وی شود.


نظرات بینندگان