کد خبر: ۴۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲

عکس یادگاری عباس کریمی در دوکوهه

شهید عباس کریمی روبروی ساختمان فرماندهی لشکر 27 پادگان دوکوهه با بسیجیان می‌ایستد و عکس یادگاری می‌گیرد و چند ماه بعد، نقاشی خود حاج عباس، در کنار تصویر شهید همت بر دیوار ستاد می‌نشیند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سردار شهید «عباس کریمی» در اردیبهشت 1336 در روستای قهرود از توابع شهرستان کاشان به دنیا آمد؛ او در سال 1356 دیپلم خود را در رشته نساجی گرفت؛ وی فعالیت‌های سیاسی خود را علیه رژیم طاغوت در کاشان آغاز کرد و در ادامه برای سربازی به رکن دوم ارتش رفت که این هم فرصت مناسبی برای عباس بود تا با بسیاری از وقایع انقلاب اسلامی آشنا شود.

عباس، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه شد و سرانجام در حالی که چهارمین فرمانده «لشکر پیاده - مکانیزه 27 محمد رسول الله(ص)» بود، در 23 اسفند 1363 در منطقه عملیاتی شرق رودخانه «دجله» بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید.

 

نفر دوم از سمت راست شهید عباس کریمی

بعد از شهادت حاج ابراهیم همت، تصویر وی روی دیوار ساختمان فرماندهی لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) نقاشی می‌شود؛  حاج عباس کریمی در تابستان 1363 در پادگان دوکوهه روبروی ساختمان فرماندهی لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) با بسیجیان می‌ایستد و عکس یادگاری می‌گیرد؛ این عکس یادگاری حاج‌عباس در کنار تصویر نقاشی شده شهید همت قرار می‌گیرد، جای خالی که انگار متتظر حاج عباس است.

 

و چند ماه بعد، نقاشی خود حاج عباس، در کنار تصویر شهید همت بر دیوار ستاد می‌نشیند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان