کد خبر: ۴۰۴۱۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۲
حجت الاسلام خاتمی در همایش یاوران مهدی در شیراز:

پول های زیرمیزی با مدیریت امام زمانی سازگار نیست

اگر آقای روحانی در انتخاب کابینه افرادی که ولایتمدار، قانونمدار، خط امام را قبول داشته باشند و به مردم خدمت کنند، انتخاب کند به وی آفرین، صدآفرین، هزار سیصد آفرین می‌گوییم اما اگر بخواهند خدای نکرده جوری دیگری عمل کنند اولین نقدها همانند گذشته از تریبون نماز جمعه خواهد بود.
به گزارش شیرازه، امام جمعه موقت تهران در همایش یاوران مهدی موعود (عج) که در تالار حافظ شیراز برگزار شد به مسئله مدیریت در عصر حضرت ولی عصر (عج) پرداخت.
 آیت الله سیداحمد خاتمی در بیان ویژگی‌های مدیریت امام زمانی (عج) با اشاره به آیه الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ (حج/41) گفت: اولین و مهمترین دغدغه مدیران امام زمانی معنویت است نه اینکه دکور اتاق و میز و صندلی به مد است یا دمده. مدیر دینی نگاه می کند به اینکه آیا ارزش‌ها در اداره‌اش پاس داشته می‌شود یا نه.

مرحوم علامه طباطبائی در تفسیر أَقَامُوا الصَّلَاةَ بیان می‌کند که منظور از آن فقط برپایی نماز نیست بلکه عمل به همه معنویات است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در کنار برپایی نماز جماعت که از معروف‌های بزرگ و جلوه بزرگ معنویت است، مدیر یک مجموعه باید ببیند در آن مجموعه احکام خدا محترم است یا نه؛ خانمی که کارمند دولت است حجاب را رعایت می‌کند یا نه چرا که انتظار از نظام اسلامی این است که کارکنانش احکام دین را رعایت کنند.

آیت الله سید احمد خاتمی بیان کرد: اعضای مدرسین در دیدار وزیر سابق کشور از وی خواستند که اگر شما نمی‌توانید حجاب افراد کوچه و خیابان را کنترل کنید اما باید آن ها که حقوق بگیر نظام اسلام هستند، حرمت اسلام را نگه دارند.

ما دلداده دین هستیم

وی با بیان اینکه برای یک مدیر کار سختی نیست خانم‌هایی که رعایت حجاب می‌کنند را تشویق کند، گفت: ما دلداده دین هستیم و همه دین برای ما مهم است؛ لعنت بر آن هایی که دعوت به حجاب را به خشونت تفسیر کردند و این حرف کهنه و هزار بار نخ نما شده را به رخ ما نکشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: برگزاری نماز جماعت، رعایت مقررات دین از جمله حجاب و رعایت حق‌الناس از جمله مصادیق امر به معروف است.

عدالت، جلوه ای از معنویت است

وی با بیان اینکه از جلوه‌های معنویت، عدالت است، گفت: باید حق الناس رعایت شود اگر کسی واقعاً حقش است امتیاز یا مجوزی به او داده شود و کاری نکنند که شخص برای گرفتن حقش مجبور به رشوه دادن شود. امام علی(ع) در آخرین نامه نهج البلاغه می‌فرماید: راز بدبختی پیشینیان این است که حق مردم را نمی‌دادند و آن هابه اجبار با رشوه حقشان را می‌خریدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آتَوُا الزَّكَاةَ یکی دیگر از ویژگی‌های مدیر امام زمانی است، بیان کرد: زکات روابط درست اجتماعی را حاکم می‌کند. اکرام ارباب رجوع که در یکی دو سال اخیر مطرح شده یعنی اینکه فارغ از داشتن پارتی یا آشنا هر مراجعه کننده را ارباب بدانند.

آیت الله خاتمی با اشاره به ایام بزرگداشت شهید دکتر بهشتی گفت: دکتر بهشتی از مهم‌ترین عوامل سقوط نظام شاه را فساد اداری می‌دانست.

وی با بیان اینکه غیرت دین و دغدغه دین داشتن از ویژگی‌های مدیریت امام زمان پسندانه است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر را به معروف و منکر شناخته شده محدود نکنید.

قانونمداری از جمله معروفاتی است که کشور را به معروف می‌کشاند

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسأله قانونمداری از معروفاتی است که در مباحث انتخاباتی از جمله کلماتی بود که مکرر تکرار می‌شد. قانونمداری از جمله معروفاتی است که کشور را به معروف می‌کشاند. در انتخابات برخی احراز صلاحیت نشدند، قانون را تکمین کردند که این فضا، فضای ارزشمندی است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب حدود 51 درصد آرا را کسب کرد، بیان کرد: نظام از حدود 270 هزار رأی بیشتر آقای روحانی پاسداری کرد و با صراحت کامل اعلام کرد که کاندیدای پیروز وی است.

وی برخورد سایر رقبا را بسیار خوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: سایر رقبا اولین تبریک ها را گفتند و به دیدن رئیس جمهور منتخب رفتند و اینجاست که فرق اصولگرایی با سایرین دیده می‌شود.

اصولگرا چه رای بیاورد یا نیاورد در خدمت نظام است

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: همان دولتی که انتخابات 88 را برگزار کرد، این انتخابات را برگزار کرد چرا سال 88 تهمت تقلب را به این دولت زدند و اکنون همه تأیید کردند؛آن ها 8 ماه کشور را در التهاب نگه داشتند و به آتش کشیدند به دلیل اینکه رأی نیاوردند. اصولگرا وقتی رأی آورد خدمت می‌کنند و وقتی هم رأی نیاورد به نامزد پیروز اعلام می‌کند در خدمت نظام و مردم هستند. 

خدا گواه است که نظام در انتخابات کاندیدا نداشت

آیت الله خاتمی با بیان اینکه انتخابات ما دنیای استکبار را غافلگیر کرد، گفت: در نماز جمعه قبل از انتخابات توطئه‌ای را رو کردم که به حمدالله بعد از آن دیده نشد. رسانه های غربی دائم می‌گفتند که کاندیدای نظام آقای جلیلی است و بنده در خطبه ها گفتم این شیطنت غربی‌ها است که اگر آقای جلیلی رأی آورد بگویند مهندسی شده بود و اگر رأی نیاورد بگویند مردم به کاندیدای نظام پشت کردند. بنده گفتم نظام مطلقاً کاندیدا ندارد و خدا گواه است که نداشت.

وی ادامه داد: غربی ها خودشان را آماده کرده بودند که اگر جلیلی رأی آورد تحریم‌های جدید را اِعمال کنند اما پس از مشخص شدن نتیجه تا مدتی مات و مبهوت بودند.

مصاحبه روحانی اصولگرایانه بود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اولین مصاحبه آقای روحانی گفت: این مصاحبه اصولگرایانه بود. اصولگرایی می‌گوید ما نباید وادادگی به غرب داشته باشیم که آقای روحانی نیز سه شرط برای مذاکره تعیین کرد و گفت ما محکم بر حقمان می‌ایستیم به برخی که حمایت کرده بودند و انتظار سهم داشتند، گفت که کابینه‌ام فرا جناحی است.

برای ما اصولگرایان مهم نیست بلکه اصولگرایی مهم است

آیت الله خاتمی یکی از دلایل شکست اصولگرایان را تشتت آراء اعلام کرد و گفت: برای ما اصولگرایان مهم نیست بلکه اصولگرایی مهم است. اگر آقای روحانی در انتخاب کابینه افرادی که ولایتمدار، قانونمدار، خط امام را قبول داشته باشند و به مردم خدمت کنند، انتخاب کند به وی آفرین، صدآفرین، هزار سیصد آفرین می‌گوییم اما اگر بخواهند خدای نکرده جوری دیگری عمل کنند اولین نقدها همانند گذشته از تریبون نماز جمعه خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حرف نادرست دوستی با مردم اسرائیل به صراحت در خطبه‌های نماز جمعه نقد شد؛ معاونت آن آقای دردسرساز که تصویب شده بود از تریبون نماز جمعه نقد شد.

عملکرد درست مورد حمایت است و عملکرد نادرست مورد نقد

وی با بیان اینکه با هیچ کس عقد اخوت نبسته‌ایم و با هیچ کس هم دشمن نیستیم، بیان کرد: آنچه مهم است عملکرد مهم است، عملکرد درست مورد حمایت است اما عملکرد نادرست هم مورد نقد قرار خواهد گرفت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه باید محدوده امر به معروف و نهی از منکر را گسترده بدانیم، بیان کرد: رابطه سالاری از بدترین منکرات و مصداق فساد نظام اداری است که در مقابل قانون سالاری قرار می‌گیرد. رابطه سالاری یعنی اینکه اگر تلفن و نامه باشد کار درست می‌شود و اگر نبود درست نشود.

بگذارید خانه عالم، خانه امید مردم باشد

وی پارتی بازی را از دیگر مصادیق منکر عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری به ائمه جمعه فرمودند به کسانی که به شما مراجعه می‌کنند نامه دهید اما در نامه بنویسید طبق قانون. بگذارید خانه عالم، خانه امید مردم باشد. این خوب است که دفتر امام جمعه به فلان مدیر تذکر دهد که مواظب باش حق کسی ضایع نشود.

تابلو نظام اسلامی، مدیران اجرایی کشور هستند

امام جمعه موقت تهران ناراضی پروری را از منکرات بزرگ نظام اسلامی دانست و گفت: تابلو نظام اسلامی، مدیران اجرایی کشور هستند زیرا مردم نظام اسلامی را سخنرانی مقام معظم رهبری و فرمایشات امام نمی‌بینند هرچند که این ها روح نظام است مردم می‌خواهند نظام اسلامی را با آن شخص اداری ببینند که آیا برخوردش انسانی است یا ارباب رعیتی. اخم کردن و داد زدن از مصادیق منکرات در ادارات است.

زیرمیزی گرفتن با زندگی امام زمانی سازگار نیست

آیت الله خاتمی استفاده شخصی از بیت المال را مصداق منکر دانست و گفت: پول های زیرمیزی در هر عرصه‌ای با مدیریت امام زمانی سازگار نیست. قانون به پزشک می‌گوید باید طبق این تعرفه بیمار را معالجه کنیم اگر قانون مشکل دارد، قانون را تصحیح کنید اما زیرمیزی گرفتن با زندگی امام زمانی سازگار نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بخشی از دعای افتتاح «اللهم نرغب الیک فی دولت الکریمه» گفت: ما امید دولت کریمه داریم در دولت کریمه، مدیریت کریمه و مدیریت امام زمانی داریم که خوب‌ها، متدین ها و حزب اللهی به معنای قرآنی مورد احترام قرار می‌گیرند.

سفیدنمایی هم تملق است

وی با اشاره به اینکه در زمان تبلیغات انتخاباتی بسیار سیاه‌نمایی شد که آن را نهی کردیم، گفت: سفیدنمایی هم تملق است. در مدیریت امام زمانی افراد تملق گو جایگاهی ندارند و اسلام و اهل اسلام در آن عزیز هستند.

آیت الله خاتمی در بیان انواع نفاق توضیح داد: نفاق اعتقادی که در قرآن بیان شده، نفاق اخلاقی که مصداق آن دروغ و خلف وعده است، نفاق اجتماعی که افراد دو چهره هستند و نفاق سیاسی پشت کردن به ولی است.

وی با اظهار امیدواری همه مدیران استان مدیران امام زمان پسند باشند، گفت: مدیر امام زمانی در راهپیمایی روز قدس در صف اول است، در نماز جماعت در صف اول است.

انتهای پیام/523/2

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
وشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۲
0
فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز، گفت: با اتمام بررسی‌ها، نتایج نهایی انتخابات شورای اسلامی شهر صدرا مشخص شد.

جواد زرین‌کلاه امروز در جمع خبرنگاران افزود: براساس این آقایان مسعود رحیمی، حسن فریدونی، مسعود محمودی، حشمت‌الله شفیعی، مرتضی امیری، آرش یارمحمودی و علی‌رضا محمودی به‌عنوان اعضای شورای اسلامی شهر صدرا به‌ترتیب حائز اکثریت آرا شده‌اند.

زرین‌کلاه در خصوص تاخیر در اعلام نتایج انتخابات شورا در شهر صدرا، گفت: با توجه به اعتراضاتی که در این رابطه وجود داشت، هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان شیراز گزارش‌ها را به‌دقت بررسی کرد.

وی تصریح کرد: هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات در نهایت به این نتیجه رسید که گزارش‌ها حاوی دلایل کافی، مستند و محکم برای ابطال انتخابات در شهر صدرا یا اعلام نکردن نتیجه آرا نیست.

فرماندار شیراز همچنین گفت: در این دوره از انتخابات در شهر صدرا، عبدالرضا اتحادپور، محمد مرادی و رسول صادقی‌مزیدی نیز به‌عنوان اعضای علی‌البدل، انتخاب شده‌اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۲
1
آدم باید رنگی نگاه کنه نه سیاه باشه نه سفید
ناشناس
کاکو می تلویزیونه ؟
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۲
0
کاش ادارت ما هم اسلامی می شد و همه کس، همه جا احکام الهی رو پاس می داشتند؛ اونوقت همه جا می شد بهشت...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۲
1
مگه دولت شعبه ی دوم دفتر رهبری هست . اگه منظور از ولایت مدار این هست که هر چی رهبری میگه بگی چشم ، پس چه لزومی داره انتخابات باشه بعد رئیس جمهوری باشه بعد رئیس جمهور کابینه تشکیل بده . همون اول رهبر یکی رو انتخاب کنه و بهش رهنمود بده که چه کار بکنه و چه کار نکنه .
من فکر کنم آقای خاتمی در قانون اساسی کشور مطالعه نداشته.
ناشناس
ممد آقو انگار شمو هم در زمینه ولی فقیه مطالعه نداشتی و منظور از ولایتمداری رو نگرفتی