کد خبر: ۴۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۲

عروج غریبانه اسفندیار آبرود جانباز شیمیایی جهرمی + تصاویر و آخرین فیلم

پیکر اسفندیار آبرود جانباز شیمیایی جهرمی بر دوش مردم دارالمومنین جهرم تشییع و در قطعه جانبازان گلزار شهدای رضوان به خاک سپرده شد.

به گزارش شیرازه به نقل از جهرم تبصیر، اسفندیار آبرود جانباز شیمایی 26 درصد جهرمی روز گذشته با حضور تعدادی از مسئولین شهرستان بر دوش مردم دارالمومنین جهرم تشییع و پس از اقامه نماز به امامت حجت الاسلام سید علی آیت اللهی فرزند امام جمعه فقید جهرم در قطعه جانبازان گلزار شهدای رضوان به خاک سپرده شد.

آبرود از دوران نوجوانی به مدت 30 ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت، بطوریکه بعنوان یک آرپی چی زن قهار کمک شایانی به رزمنده ها نمود و در مقابل توانست خسارات فراوانی به نیروهای متجاوز عراقی وارد کند.

وی از ماهها قبل با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد که در نهایت به دلیل وجود عوارض ناشی از مواد شیمیایی، بیماری سرطان وی درمان نشد و به همرزمان شهیدش پیوست.

آبرود که به گفته همرزمانش "مجسمه ایثار " لقب گرفته بود با وجود پیشنهاد دریافت قطعه زمین در جهرم بدلیل جانبازی اش، حاضر به قبول این پیشنهاد نشد و گفته بود: ما برای زمین نجنگیدیم.

این جانباز شیمیایی قبل از انتخابات امسال نیز که روز های پایانی عمر خود را سپری می کرد با وجود وخامت حالش، در حالی که براحتی نمی توانست صحبت کند در مصاحبه ای با صدا و سیمای فارس مردم را به حضور در انتخابات توصیه کرد.

اسفندیار آبرود در عملیات های زیادی از جمله، خیبر، کربلای 4، کربلای 10 و... شرکت داشت که نهایتا در عملیات کربلای 10 دچار عارضه شیمیایی شد.

روحش شاد.


 

انتهای گزارش/224224

نظرات بینندگان