کد خبر: ۴۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس:

صنعتگران صنایع دستی فارس بیمه تکمیلی می‌شوند

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس از بهره‌مندی صنعتگران صنایع دستی این استان از مزایای طرح بیمه تکمیلی خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمد گورنگی اظهار داشت: آن دسته از تعاونی‌ها و یا صنعتگران که عضو اتحادیه بوده و یا با اتحادیه همکاری دارند از این مزایا بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های اتحادیه در راستای جذب تعداد بیشتری از صنعتگران و یا تعاونی‌های فعال گفت: صنعتگرانی که با اتحادیه همکاری دارند از مزایایی مانند حضور در نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها، بیمه، بازارچه‌های فروش و ... بهره‌مند می‌شوند.

گورنگی اضافه کرد: در تابستان امسال با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس پنجشنبه و جمعه بازار، فروش صنایع دستی در خانه جهانگردی فارس برای صنعتگران و تعاونی‌های زیر پوشش راه‌اندازی شده است که هر هفته تعدادی از این افراد و گروه‌ها، فضای نمایشگاهی خانه جهانگردی واقع در بلوار چمران را برای این موضوع در اختیار دارند.

وی از دیگر تسهیلات و مزایا برای اعضا را راه‌اندازی بازارچه دائم فروش صنایع دستی در 10 مغازه از مجتمع زیتون شیراز بیان کرد و ادامه داد: صنعتگران زیر پوشش می‌توانند تولیدات خود را به فروشندگان اتحادیه در این مغازه‌ها برای فروش واگذار کنند.

گورنگی در پایان با اشاره به فراخوان‌های صادر شده برای عضویت صنعتگران تصریح کرد: فراخوان عضویت با همکاری امور شهرستان‌های اداره کل میراث فرهنگی فارس به تمام شهرستان‌ها ابلاغ شده است و امیدواریم فعالان بیشتری را به عضویت درآوریم.

وی افزود‌: هم‌اکنون بر اساس تحقیقات و مستندات حدود 3 هزار نفر در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند که تاکنون موفق به جذب یک‌هزار و 500 صنعتگر و 60 تعاونی بوده‌ایم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان