کد خبر: ۴۱۰۴۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۲
گفت و گوی شیرازه با مخترع لارستانی

پیشنهاد دو و نیم میلیاردی کره جنوبی را رد کردم/ افتخارم این است که نوکر امام حسینم + فیلم

علی رضا نیاوند مخترع جوان بسیجی لارستانی است که حائز رتبه سوم جهانی در مسابقات کره جنوبی شده است .
شیرازه- «علی رضا نیاوند» مخترع جوان لارستانی در گفتگو با خبرنگار شیرازه در خصوص اختراعات خود بیان داشت: بنده تا کنون توانسته ام ۴ اختراع در کشور ثبت نمایم که اختراعات اینجانب ۱- تولید برق از گاز شهری -۲ تستر وسایل برقی -۳ تولید برق ازطریق پنل های خورشیدی و ۴ - تله هوشمند می باشد که در سال ۱۳۸۹ در مسابقات کره جنوبی با توکل بر خداوند از بین ۳۲ کشور جهانی مقام سوم و مدال برنز را نصیب کشورمان و شهرستان لارستان نموده ام.



این مخترع بسیجی در خصوص بیوگرافی خود ، اولین سخنش را از بسیجی بودن و حضور در حوزه شهید نجفعلی مفید شروع کرد و تاکید کرد : افتخار بنده این است که از 12 سالگی مداح امام حسین بوده ام و 12 سال نوکری امام حسین را کرده ام و خود عضو فعال یکی از پایگاه های مقاومت هستم .


علی رضا نیاوند در خصوص اختراع دستگاه تولید برق از پنل خورشیدی اظهار داشت : این دستگاه نورخورشید را توسط پنل خورشیدی دریافت و پس از تقویت به ولتاژ پایدار 220 ولت و توان پایدار 1000 وات تا 5000 وات قابل افزایش می باشد و به مصرف کننده تحویل می دهد.



این در حالی ست که سیستم های تولید برق از سلول خورشیدی رایج در بازاهای ایران و جهان برای تولید توان 1000 وات با ولتاژ 220 ولت به 25 مترمربع پانل خورشیدی نیاز دارد که علاوه بر آن هزینه ای بالغ بر 27 میلیون تومان در بازار وزن 250 کیلوگرم و اشغال فضای حداقل 25 مترمربع نیاز دارد ،حال آنکه دستگاه تولید شده توسط شرکت لارکترون برای تولید پایدار برق 220 ولت و ولتاژ پایدار 1000 وات تا 5000 وات دارای مزیت های می باشد:




 

ابعاد این دستگاه 55*35*50 سانتی متر بوده که نسبت به نمونه های مشابه کم حجم تر است و وزن دستگاه 45 کیلوگرم می باشد که با توجه به کارایی مورد نظر به مقدار کمتر تقلیل می یابدو دستگاه مورد نظر به راحتی قابلیت جابجایی دارد و در هر مکان که نورخورشید بتابد امکان کار و تولید برق را دارد.
این دستگاه به صورت دو منظوره طراحی شده است که در صورت عدم امکان استفاده از نور خورشید از برق خانگی برای شارژ شدن دستگاه استفاده می کند که میزان برق مصرفی برای شارژ دستگاه به اندازه شارژر یک موبایل می باشد

این مخترع جوان بسیجی با اشاره به مزایای این دستگاه اظهار داشت: مزایای این دستگاه آن است که صبح ظهر و شب این دستگاه قابل برق رسانی را دارد ولی دستگاه هایی که رایج در بازار است فقط روز که خورشید می باشد قابل برق رسانی می باشد و این دستگاه خصوصیت دیگری که دارد ۲۴ ساعته می باشد و اگر۲۰درصد برق کمکی به آن متصل نماییم تا خودش ۸۰ درصد برق را تولید می کند و ۲۴ ساعته تولید برق خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص تولید این دستگاه بیان داشت: این دستگاه ۲ ماه است در لارستان به تولید انبوه رسیده والان هم در بازار رایج است و بدنبال آن هستیم که در سراسر کشور نمایندگی هایی داشته باشیم .

نیاوند مخترع بسیجی که برنامه های خود را با شعار حماسه اقتصادی مقام معظم رهبری تطبیق داده گفت: قبل از اینکه دستگاه تولید و تقویت برق از پنل خورشیدی تولید بشود از کشورهای خارجی نظیر کره جنوبی، روسیه، سوئیس، آمریکا، مالزی و کانادا تقاضای همکاری و بورسیه به من داده بودند که پذیرش تمامی آنها را رد کردم و گفتم چون ایرانی هستم دوست دارم این طرح در کشورم بماند؛ حتی اگر هیچ حمایتی نشود. به عنوان مثال، از طرف کشور کره جنوبی مبلغ ۲ میلیارد و نیم بابت طرح و هزینه تمام مخارج زندگیم را به من پیشنهاد داده بودند اما هدفم هیچ وقت پول نبوده و تنها بخاطر کشورم و اینکه تو دهنی محکمی به آمریکا و اسرائیل بزنم و بگویم ما می توانیم،  نگذاشتم این طرح و ایده از کشورمان خارج شود و اکنون دستگاه تولید و تقویت پنل خورشیدی تنها در جهان در لارستان در حال تولید است.


نیاوند در خصوص اشتغالزایی این طرح جهت جوانان بیان داشت: به طور مستقیم ۷ نفر مشغول به کار هستند و ۵ نفر هم بعنوان بازاریاب که جمعا ۱۵ نفر و طبق پیش بینی های ما با توجه به ایجاد نمایندگی هایی در شیراز و اصفهان، چیزی حدود ۶۰ نفر اشتغال زایی بشود.


وی در پایان سخنان خود از مسئولین لارستان، فرماندار، شهردار، فرمانده سپاه و شورای شهر به دلیل حمایت های خود، تشکر کرد.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
1
ماشاا...به این همه غیرت
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
1
ای والله به غیرت جوانان ایرانی.......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
5
حماقت!
saeed
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
0
درود بر دوست عزیز جناب اقای نیاوند
ایشان افتخاری است برای استان فارس مخصوصا دانشگاه ازاد اسلامی واحد ارسنجان...چندی پیش نیز با ایشان مصاحبه ای داشتیم در نشریه اثر که از سخنان ایشان استفاده کردیم...
انشالله روز به روز موفق تر شوی...
دوست دار تو سعید بهزادی
داود
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
0
ایرانی یعنی
= غیرت.مرد.ناموس.وطن
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
0
ماشاالله به این جوان ایرانی با این همه غیرت و همت
انشاالله همیشه موفق باشی و امام زمان(عج) همیشه مدد کار و یارت باشه
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
0
پسر خوب مرحبا به تلاشت اما اگه قرارداد کره ای ها رو قبول می کردی با شرط این که نام تمام تولیدات رو ایران میذاشتی کل ملت جهان با اسم ایران اشنا می شدند وهم خودت به نون ونوایی میرسیدی وهم مسیر برای اختراعی دیگه برات فراهم میشد و....
سارا
اینجوری کار افرینیش برای دولت کره میشد و مردم ما بیکار میشدند اقای باهوش
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
0
لطفا قیمت پنل خورشیدی رو برای هموطنات بیان کن با تشکر
عباس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
0
من کارشناس ارشد برق هستم، موضوع پايانامم هم در مورد اين مبدل هاست. اين نوشته بيش از اندازه اغراق آميز!!!! کشورهاي مانند آمريکا و آلمان در اين زمينه بسيار قوى هستند و مطمئن باشيد يک طرح ساده ی دانشجويی به آنها تو دهنی بحساب نمی آيد. دليل اينکه ما ايرانی ها اينقدر جو زده ميشيم اينه که تا الان نديديم کسی از يک دانشجوی ساده حمايت کنه، خودشم در حد ميلياردی!! ولی اينجور حمايت ها تو کشورهای پيشرفته عاديه. اين آقا اگر خيلی دلش به کشور ميسوزه اون پول رو ميگرفت و کارآفرينی ميکرد و از اون بهترشو ميساخت!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
0
به نظر من که دستگاهش فقط در حد ادعاست مخصوصا دستگاه تولید برق از گاز شهری
مخترع و نخبه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
0
آقا اين حرف ها اصلا نميتونه صحت داشته باشه چون قانون بقاي انرژي رو نقض ميکنه يعني انرژي هيچگاه خود به خود به وجود نمي آيد و از بين نمي رود بلکه از شکلي به شکل ديگر تبديل مي شود اون وقت چطور اين دستگاه مقدار کمي انرژي از خورشيد مي گيرد و به انرژي الکتريکي بيشتري تبديل مي کند.واقعا آدم نميدونه چي بگه