کد خبر: ۴۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۲

احمدرضا دستغیب: جناح و سلیقه سیاسی وزرای پیشنهادی ارتباطی به مجلس ندارد

کابینه دکتر روحانی در صورت موفق خواهد شد که وزرای وی،‌علاوه بر تعهد و تخصص، از توانمندی لازم برای تحقق برنامه‌ها و قدرت فائق آمدن بر مشکلات نیز برخوردار باشند.
به گزارش شیرازه، سید احمد رضا دستغیب با بیان این مطلب که مجلس در رأی اعتماد به وزاری پیشنهادی دکتر روحانی برای کابینه یازدهم خط مشی سیاسی افراد را در نظر نخواهد گرفت،‌خاطر نشان کرد: تعهد،‌تخصص،‌توانمندی،‌تجربه و سابقه فعالیت در زمینه وزارتخانه مربوط از جمله شاخصه های وزیر کارآمد است و به طور قطع مجلس در بررسی رزومه وزای پیشنهادی این موارد را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه روحانی باید کابینه‌ای واقع بین، هماهنگ با شرایط امروز کشور، به دور از شعارزدگی جنجالی وتبلیغاتی تشکیل دهد،‌ افزود: این دوره رأی اعتماد مجلس به اعضای کابینه متفاوت از دوره های گذشته خواهد بود و نمایندگان با دقت بیشتری وضعیت افرادی را مورد بررسی قرار خواهد داد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: اگر وزاء به وظایف خود درست عمل نکنند،‌مجلس نیز در این خصوص باید پاسخگو باشد،‌چرا که ضعف عملکرد وزراء منجر به بازخواست مردم از نمایندگان می شود.
وی با اشاره به اینکه سلیقه و خط و ربط سیاسی وزرای پیشنهادی برای مجلس مهم نیست،‌افزود: وفاداری به قانون اساسی،‌تبعیت از ولایت و قانون مداری شاخصه اصلی و مهم مدنظر مجلس است.

نماینده شیراز با تأکید بر اینکه کابینه یازدهم باید تعامل مثبت و سازنده ای با سایر قوا،‌به ویژه مجلس داشته باشد، تصریح کرد: کابینه دکتر روحانی در صورت موفق خواهد شد که وزرای وی،‌علاوه بر تعهد و تخصص، از توانمندی لازم برای تحقق برنامه‌ها و قدرت فائق آمدن بر مشکلات نیز برخوردار باشند.
وی با بیان این مطلب که جناح و سلیقه سیاسی وزرای پیشنهادی به مجلس ارتباطی ندارد،‌بیان داشت: اراده مجلس دخالت یا سهم خواهی از دولت نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: آمال و آرزوی ما انتخاب شدن بهترین افراد برای تصدی کرسی وزارتخانه ها است.
وی خاطر نشان کرد: حضور شایستگان در هیأت دولت مطلوب نظر نمایندگان است.

منبع: شبکه ایران


نظرات بینندگان