کد خبر: ۴۱۴۵۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
26 تیر و خاطره آخرین خطبه خوانی هاشمی رفسنجانی

«راه‌ بينداز و جا بينداز» سیاست این روزهای مردودین فتنه 88

گذشته اصلاح‌طلباني كه امروز براي بازگشت آقاي هاشمي به نماز جمعه، اصرار مي‌كنند به همان كساني مي‌رسد كه در خصوص ايشان عباراتی نظير «عاليجناب سرخپوش» بکار می بردند.
شیرازه- تا قبل از انقلاب، به دلیل شرایط خاصی که بعضی از فقها برای اقامه نماز جمعه ذکر می کنند، نماز جمعه عمدتاً متروک بود هر چند که در برخی جاها به ندرت اقامه می شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 وارد مرحله جدیدی شد تا این که در نهایت در سوم مردادماه سال 58 دستور برگزاری اولین نمازجمعه رسمی به فرمان امام خمینی(ره) صادر شد و مرحوم آیت الله طالقانی اولین نمازجمعه تهران را در تاریخ 5 مردادماه سال 58 اقامه کرد.

آن زمان تاکنون در هیچ شرایطی نماز جمعه تعطیل نشده و همواره تریبونی بوده که از آن مواضع نظام، نه مواضع اشخاص، گروه ها و جناح های سیاسی، در مسائل گوناگون از زبان خطبا بیان می شده است، اما در سال های اخیر  تریبون نماز جمعه در مورادی با حاشیه هایی همراه شده  و بعضا حتی تبدیل به تریبون تبلیغ به نفع دشمن هم شد.

چهار سال قبل در چنین روزی ایت الله هاشمی رفسنجانی، با حضور در تریبون نماز جمعه سخنانی را بیان کرد که آتش فتنه را شعله ورتر کرد. خطبه‌های هاشمی رفسنجانی نه تنها آرامش موجود را حفظ نکرد، بلکه وی با "بحرانی" خواندن وضع کشور و تکرار ادعاهایی که با توضیحات شورای نگهبان حتی دیگر از سوی میرحسین موسوی هم دنبال نمی‌شد، آن‌ها را از تریبون مقدس نمازجمعه احیا کرد.



رویدادهای عجیب‌ و تاسف‌برانگیزی روی داد؛ از جمله حضور بخشی از فتنه گران بود که حتی ابتدایی‌ترین آداب نماز را هم بلد نبودند و با اقدامات خارج از شأن و عرف خود، موجب ناراحتی خاطر نمازگزاران را فراهم کردند. این افراد با حضور مختلط در نماز و همچنین عدم رعایت پوشش مناسب، صحنه‌هایی را رقم زدند که انتشار عکس‌های آن هم با واکنش شدید مردم متدین و انقلابی ایران روبرو شد. جمعی از آنان حتی با کفش به نماز ایستادند تا همین رفتارها آنان را به "نماز اولی" شهره کند.



آشوبگران خیابانی که طبق وعده اعلام شده از رسانه های بیگانه به محل اقامه نماز جمعه تهران آمده بودند، بعد از نماز برای پیگیری آنچه "حقوق اعلام شده خود در نماز جمعه" نامیدند، دست به اغتشاش زدند.

از آن زمان تاکنون هاشمی به میل و ارداه خود به نماز جمعه برنگشت. اکنون بعد از گذشت 4 سال از آن واقعه رسانه‌هاي زنجيره‌اي فعال در فتنه سال 88 به شيوه راه‌بينداز و جابينداز سعي دارند هاشمي را به نمازجمعه برگردانند.

اصرار عجیب و غریب فتنه گران و بخش اعظمی از بدنه اصلاحات براي بازگشت دوباره حجت‌الاسلام هاشمي به خطبه‌هاي نماز جمعه گاه در مسيري دنبال مي‌شود كه خواه ناخواه اين ذهنيت را در ميان عده‌اي به وجود مي‌آورد كه كدام شخصيت يا نهاد، حجت‌الاسلام هاشمي را از ادامه حضور در نماز جمعه بازداشت كه اكنون بايد مجوز حضور دوباره ايشان را صادر كند تا قادر به بازگشت به نماز جمعه باشد؟
در چنين اوضاعي، اين شبهه نسبت به برخي اصلاح‌طلبان تندرو به وجود مي‌آيد كه هدف آنان از التماس‌هاي تكراري براي بازگشت حجت‌الاسلام هاشمي به نماز جمعه چيست ؟

با نگاهي به شرايط این طور استنباط می شود كه اين ها تنها به دنبال سوء استفاده از هاشمي رفسنجاني هستند. سابقه این افراد هم به خوبی موید این مطلب است که آنان دلسوز آقاي هاشمي نيستند و در واقع به دنبال هر شخصيتيند بتواند سپرشان قرار گيرد، گذشته اصلاح‌طلباني كه امروز براي بازگشت آقاي هاشمي به نماز جمعه، اصرار مي‌كنند به همان كساني مي‌رسد كه در خصوص ايشان عباراتی نظير «عاليجناب سرخپوش» بکار می بردند.

با توجه انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب با آن شعار اعتدال گرایانه بعید است که افراطيون به دنبال آن باشند تا جامعه را از بيانات جناب هاشمي در نماز جمعه بهرمند سازند چرا که اگر اين عده دلسوز جامعه و  مردم بودند، سال 88 با دروغ‌بافي و توهمات خود، احساسات مردم آن طور به بازی نمی گرفتند.

اين واقعيت را نیز نباید از نظر دور نگه داشت که بخش عمده ای از بدنه اصلاحات پس از روي كار آمدن حجت‌الاسلام حسن روحاني به عنوان رئيس‌جمهور، قصد بهره برداري سياسي از هاشمي رفسنجاني را دارند تا بدین صورت مواضعي كه خود جسارت بيان آن را ندارند از طريق وی در نماز جمعه بيان كنند.


انتهای پیام/523/2

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حیف
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
4
فکر کردم بعد از انتخابات درس عبرت گرفتین ولی اشتباه کردم شاید مرگ شما را بیدار کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
2
اگر زمان امیر المومنین بودید مطمئنا بسمت خوارج میرفتید
رضامحمدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
3
خوارج ها انهایی اند که با کفش به نماز ایستادند، کسانی که حتی شاید اولین باری بود که به نماز می ایستادند! کسانی که در کنار دوست دختران خود با بی شرمی تمام به نماز توهین کردند.
ناشناس
اشتباه نکن برادرم خوارج کسانی بودند که از سجده های طولانی پیشانیشان پینه بسته بود و حافظ قران بودند ضمنا آقا رضا محمدی که هم اسمت و هم فامیلت قشنگه از کجا میدانی دوست دخترشه ؟؟؟؟؟
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
4
هاشمی به تریبون نماز جمعه برنمی گردد. شک نکنید!
رستمي
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
1
حديث مشهور : اگر شب هنگام كسي را در حال گناه ديدي ، صبح با همان ديد در باره وي فكر نكن چون ممكن است سحر توبه كرده باشد - عامو چهار سال گذشت ، آيا احنمال نميديد در افكار آنوقت تغييراتي انجام شده باشد.
ناشناس
کو گوش شنوا ؟
رهگذر
حرف چهارسال پیش نیست...
افکار مردم رو از رفتارهای امروزشونم میشه فهمید...
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
0
هاشمی به تریبون نماز جمعه برنمی گردد. شک نکنید!
رهگذر
خدا رو شکر...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
0
آیت‌الله رضا استادی رفتار سوء برخی مسلمانان را بزرگ‌ترین عامل عدم پیشرفت اسلام دانست و گفت: تعالیم اخلاقی فراوانی در دین محمدی وجود دارد اما وقتی مسلمانان به آنها پایبند نباشند و در دشمنی‌هایشان تهمت بزنند که امروز این امر در اختلافات سیاسی دیده می‌شود آنگاه غیر مسلمانان هم به این دین اعتماد نخواهند کرد.
سینا از شیراز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
0
این بندگان خدا اولین باره که اومدن نماز. باید تشویق بشن و یادشون داد نه اینکه با انتشار این عکس ها طردشون کرد.
بعضی ها همه چیز رو مال خودشون میدونند. حتی نماز جمعه را!!!
ناشناس
سینا جون اینها برای نماز نیامده بودند که طد شوند یا نه؟ کسی که با کفش به نماز می ایستد درست است که درست است که به خوارج شباهتی ندارد اما بسیار خطرناکتر است چرا که خوارج از روی نفهمی و گمراهی به دین ضربه زدند و آقیان جنبش سبز ار روی عناد و ....
امير
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
1
يادمان باشد اين پسر و دخترهاي جوان از فرزندان همين انقلاب و كشورند و از مريخ نيامده اند. چرا با سياه نمايي حضورشان در نماز جمعه و احياناً اشتباه در اعمالشان مانند بعضي افراد آن را "خس و خاشاك" بناميم و اشرف مخلوقات باريتعالي را زير سوال ببريم. كمي تامل كنيم!
سبحان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
0
سلام . احمدی نژاد گفت 40 میلیون در انتخابات شرکت کردند همه ملت ایرانند . بقیه رو گفت خس و خاشاک . شما خودت اصرار داری خس و خاشاک باشی باش .
شادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
1
همه همه چی گفتین ولی فقط مسلمونیو پشتیبان ولایت فقیه بودن به این نیست که تو صف اول نماز جماعت باشیو بسیجی باشیو ریش بذاریو پیشونیت پینه بزنه اینا همش حرفه فقط این خداست که از همه خبر داره پس برا هرکسی به خودتون اجازه ندین که نظر بدین اول نگاه به خودتون کنین