کد خبر: ۴۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۲
مدیرکل کمیته امداد فارس:

کمک های بلاعوض کمیته امداد مانند آمپول مسکن است/خیرین ضامن وام مددجویان شوند

بازارچه رمضان با 45 غرفه حاصل فعالیت زنان خودسرپرستی است که با وام اشتغال کمیته امداد خودکفا شده اند و به مدت ده روز از هشتم تا هجدهم ماه مبارک رمضان از هشت صبح تا یازده شب پذیرای حضور عموم شهروندان است.
به گزارش شیرازه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در آیین افتتاح بازارچه رمضان در اردوگاه شهید آیت الله ربانی  با اشاره به اینکه تاکنون12 هزار و 500 خانواده از طریق همین اشتغال های کوچک توانستند خودکفا شوند، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای رفع فقر و به تناسب نیاز مددجویان قریب به شش میلیارد تومان کمک های بلاعوض برای اشتغالزایی این افراد در سطح استان پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کار کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی مربوط به سال های90 و 91 بوده و 40 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که امیدواریم ظرف سه تا چهار سال آینده ثمر دهد و به درآمدزایی برسند.

اللهیاری کمک های بلاعوض و مستمری های کمیته را مانند قرص و آمپول مسکن دانست و گفت: این مسکن ها برای گام اول خوب است اما نباید دائمی شود. اشتغال زایی برای خانواده های تحت پوشش مانند درمان است.

 وی تصریح کرد: خانواده هایی که وام اشتغالزایی می گیرند همچنان تحت حمایت کمیته هستند و تا زمانی که به درآمدزایی نرسند مستمری آن ها قطع نمی شود.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در پاسخ به راهکار کمیته برای حل مشکل مددجویان برای پیدا کردن ضامن برای گرفتن وام گفت: در دو سال گذشته 40 هزار نفر توانستند مشکل پیدا کردن ضامن را پشت سر بگذارند و وام بگیرند. الزام ضمانت اداری برای گرفتن وام مددجویان برداشته شده  و بانک ها نیز مقداری همکاری کرده اند.

 الهیاری خاطرنشان کرد: برای افراد با شرایط ویژه که فقط به خاطرنداشتن ضامن نتوانستند وام بگیرند کمیته امداد وارد شده و از خیرین داوطلب برای ضمانت این افراد کمک می گیرد.

وی درخصوص تامین بازار فروش برای مددجویانی که تازه کسب و کار خود را با وام اشتغالزایی راه انداختند، تاکید کرد: حلقه مفقوده ایجاد اشتغال در کشور ما بازار مصرف است و در این زمینه همه باید همکاری کنند.

اللهیاری ادامه داد: راه اندازی بازارچه های فصلی و مقطعی گامی در همین راستا است. درباره ایجاد بازارچه دائمی برای مددجویان هم ما پیگیری هایی کردیم اما تاکنون نتیجه ای نگرفتیم؛ شهرداری باید مکان نمایشگاه های دائمی را برای برپایی بازارچه مشاغل خانگی تحویل دهد تا ما بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان