کد خبر: ۴۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۲

امام جمعه مرودشت: تکیه بر آمریکا تکیه بر دیوار شکسته است

چه راحت آمریکا به مرسی پشت کرد تا مهره های دلخواه خود وایجاد امنیت برای اسرائیل را فراهم کند و آنهایی در خواب هستند، بداند تکیه بر آمریکه تکیه بر باد و دیوار شکسته است .
به گزارش خبرنگار شیرازه از مرودشت، حجت الاسلام غفوری میبدی درخطبه هاي نمازجمعه مرودشت با تسلیت به مناسبت فرا رسيدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س)؛ ایشان را بانویی بزرگ و از ارکان اسلام معرفی و اضافه کرد: حضرت خدیجه (س) الگو برای جامعه اسلامی و زنان مسلمان است.

خطیب جمعه مرودشت افزود: نقش ایشان در پیشرفت اسلام ،شناخت شخصیت پیامبر و یاری ایشان با مال وجان از ویژگی های برجسته آن حضرت در بین زنان پیامبر بود.
امام جمعه مرودشت در ادامه با اشاره به گرمای هوای بر ضرورت مصرف بهینه آب در زمینه های مختلف توصیه کرد وتاکید کرد: علاوه بر مصارف درست خانگی بایستی در سیستم های آبیاری کشاورزی از روشهای نوین استفاده شود که متاسفانه با وجود پیشرفتهای مختلف هنوز از سیستم های سنتی در این شهر استفاده می شود

وی افزود حفرچاههای عمیق در این شهرستان به منظور کشاورزی باعث شده تا سفره های زیرزمینی خشک شوند و این برای شهرستان مناسب نیست .

امام جمعه مرودشت در بخش دیگری از سخنانش با اظهار تاسف از روزه خواری برخی افراد در ملا عام خاطرنشان کرد: در شان این شهر مذهبی و 1200شهید تقدیم کرده نیست که برخی به بهانه گرما بخواهند علنا روزه خواری کنند .

خطیب جمعه مرودشت با برشمردن فضیلت های روزه در گرما با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم گفت :افرادی که بدون علت روزه نمی گیرند هم در این دنیا وهم آخرت با مجازات الهی روبرو خواهند شد

حجت الاسلام غفوری میبدی در بخش ديگري از اظهاراتش در خطبه دوم نماز جمعه به مسائل مصر اشاره کرد وخاطرنشان کرد: این اتفاق نتیجه دلبندی اقای مرسی به آمریکا بود وچه راحت آمریکا به او پشت کرد تا مهره های دلخواه خود وایجاد امنیت برای اسرائیل را فراهم کند وآنها در خواب هستند که بداند تکیه بر آمریکه تکیه بر باد و دیوار شکسته است .

امام جمعه مرودشت همچنین ضمن تبریک نایب قهرمانی وزنه بردار مرودشتی آقای سجاد بهروزی تلاش ایشان را در این ورزش ستودنی دانست واز همه جوانان شهرستان خواست تا در همه میدانهای ورزشی و ارزشی پیشتاز باشند .

خطیب جمعه مرودشت در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به اهمیت مساجد ،به کمبود مساجد در این شهر و بویژه در مدارس اشاره وتاکید کرد خیرین و والدین بایستی دست همت بالا بزنند تا در مدارس مساجد زیبا و در شان ساخته شود و مدارس تنها به یک اتاق کوچک برای نماز بسنده نکنند .

نظرات بینندگان