کد خبر: ۴۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۲

روایت ۵ سردار از غروب جاویدان منافقین در ۵ مرداد

منافقین کوردل پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی با پشتیبانی رژیم صدام، اقدام به حمله‌ای کور بر ضد ایران کردند که در تنگه مرصاد (چهارزبر) با کمین رزمندگان اسلام مواجه شدند و عذاب الهی بر سر منافقین فرود آمد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، پس از اعلام پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران، منافقین کوردل با پشتیبانی رژیم صدام، اقدام به حمله‌ای کور بر ضد ایران کردند؛ به این ترتیب که قرار شد تا ارتش عراق با هجوم سنگین به مناطق جنوبی ایران، رزمندگان اسلام را به خود مشغول کند تا نیروهای منافقین بتوانند به‌راحتی وارد ایران شده و تا تهران پیشروی کنند.

 

بر اساس این گزارش عملیات مرصاد نبردی میان ارتش غیور و ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران و سازمان منافقین بود که در اواخر جنگ ایران و عراق، در سال 1367 درگرفت.

 

پس از چند روز درگیری درنهایت نیروهای ارتش ایران پیروز شدند و عملیاتی که توسط سازمان منافقین طرح‌ریزی و اجرا شده بود عملاً با شکست روبرو شد و تعداد زیادی از نیروهای مهاجم نیز در این نبرد به هلاکت رسیدند.

 

خبرگزاری فارس به مناسبت سالگرد این عملیات با پنج تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس به گفت‌و‌گو پرداخته که به شرح ذیل است:

 

*پذیرش قطعنامه 598 نشان از کرامات معنوی امام راحل بود

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: عملیات مرصاد مانند دیگر عملیات‌ها نبود، در این عملیات حمله گسترده نفاق با حمایت دنیای استکبار طوفان سنگینی بود که با عنایات خدا، هوشیاری امام راحل، ایثار رزمندگان و پشتیبانی مردم به شکست منافقین ختم شد.

ریحانی ادامه داد: امام خمینی (ره) با دید بلند و پیامبرگونه و براساس واقعیت‌هایی که پیش‌بینی می‌کردند، قطعنامه 598 را برخلاف میل باطنی خویش پذیرفتند و این نشان از کرامات معنوی امام راحل بود.

وی، پذیرش قطع‌نامه توسط حضرت امام خمینی (ره) را خلع سلاح دشمنان عنوان و تصریح کرد: با این اقدام، ابزار امتیاز گرفتن از دست دشمن گرفته شد.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه بااشاره به اینکه عراق بعد از پذیرش قطع‌نامه حملات گسترده‌ای را در تمامی جبهه‌ها، به‌ویژه در خوزستان آغاز کرده بود، بیان داشت: هدف عراق از این اقدامات به‌دست آوردن برگ برنده در پای میز مذاکره بود.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه اغلب نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب بودند، افزود: منافقین توان خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌کار گرفته و درصدد رسیدن به تهران بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: دشمن در پی جبران شکست‌های خود بود و نیروهای نفاق بهترین ابزار برای امتیازگیری از ایران به‌شمار می‌آمد.

وی با تأکید بر اینکه وجود منافقین یکی از مشکلات عراق در پای میز مذاکره بود، ابراز داشت: مشکلات درون‌گروهی بسیاری در بین گروهک تروریستی منافقین وجود داشت و سرکرده‌های وطن‌فروش منافقین وعده‌های زیادی به نیروهای خود داده بودند و پس از پایان جنگ باید توجیهی برای آنان پیدا می‌کردند و این موضوعات موجب شد منافقین درصدد حمله به ایران اسلامی برآید.

*رویای استقبال مردم ایران به کابوس هلاکت برای منافقین تبدیل شد

ریحانی، تحلیل منافقین از وضعیت ایران در پایان هشت سال دفاع مقدس را نادرست توصیف کرد و متذکر شد: منافقین گمان می‌برد مردم ایران از جنگ خسته شده‌اند و نیروهای نظامی نیز دچار فرسایش شده‌اند؛ بر این اساس به نیروهای خود القاء کرده بودند که مردم به استقبال آن‌ها می‌آیند.

این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به اینکه منافقین پایان جنگ را بهترین فرصت برای ضربه زدن به نظام اسلامی می‌دید، خاطرنشان کرد: منافقین نیروهای خود را از سراسر دنیا فراخوان کرده بود و قبل از حمله، عملیات روانی گسترده‌ای آغاز کرده بود.

به گفته ریحانی، عراق به‌صورت ویژه تجهیزات زیادی به منافقین داده بود و خط پیشروی در مرزها را عراق برای حمله منافقین باز کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات وحشیانه و ضدانسانی منافقین، بیان داشت: وقتی به شهر اسلام‌آباد غرب وارد شدیم، صحنه دردناکی را مشاهده کردیم که قلب هر انسانی از دیدن آن به‌درد می‌آمد.

ریحانی اعلام کرد: منافقین زخمی‌ها را روی یکدیگر انداخته و زنده‌ زنده به آتش کشیده بودند و گوشت و پوست رزمندگان مانند شمع به زمین می‌ریخت و استخوان‌ها جا می‌ماند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با چشمانی اشک‌آلود و با صدای بغض کرده، اظهار داشت: منافقین به برخی از شهدا بیش از 50 گلوله شلیک کرده بودند و با اعمال وحشیانه و ضدانسانی ثابت کردند که منافقین از کفار بدترند.

وی با تأکید بر اینکه تمام ملت ایران برای مقابله با نفاق متحد شده بودند، ادامه داد: ملت ایران، منافقین را وطن‌فروش و آدم‌کش می‌دانستند و البته هم‌اکنون نیز می‌دانند.

ریحانی، هجوم مردم به پادگان‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تجهیز و نبرد با منافقین را بسیار گسترده اعلام کرد و گفت: سازماندهی نیروهای مردمی به‌سختی امکان‌پذیر بود.

وی با اشاره به تأثیرات عملیات غرورآفرین مرصاد، عنوان کرد: تمام دنیا فهمیدند نقش ولایت فقیه گره‌گشای تمام مشکلات است و جهان استکبار در عملیات مرصاد رسوا شد.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه یادآور شد: منافقین به‌ طور غافلگیرانه حمله کرد و در گردنه مرصاد(چهارزبر) زمین‌گیر شد و اساسی‌ترین دشمن انقلاب در کمین‌گاه مرصاد تار و مار شد.

ریحانی در پایان با اشاره به رشادت‌های هوانیروز در شکار منافقین، تصریح کرد: در این عملیات منافقین در کمین رزمندگان اسلام گرفتار شدند و عذاب الهی بر سر آنان فرود آمد.

*عملیات مرصاد به‌معنای سقوط جاویدان منافقین بود

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: 5 مرداد، سال‌روز عملیات غرورآفرین مرصاد هیچ‌گاه از ذهن و تاریخ مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

حسینی عملیات مرصاد را تجلی عشق و ایثار، جوان‌مردی، ولایت‌مداری و ایستادگی رزمندگان اسلام در مقابل نفاق بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: منافقین با تحلیل نادرست از وضعیت داخلی ایران اسلامی، گمان می‌کردند مردم از جنگ خسته شده‌اند و با ورود به ایران با استقبال مردم روبه‌رو می‌شوند، اما مردم نشان دادند دست هر خائن و متجاوزی را قطع خواهند کرد و با اطاعت از فرامین ولی فقیه از آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و شهدا دفاع خواهند کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: منافقین با حمایت دنیای استکبار مرتکب حماقت حمله به ایران شدند و با ورود به ایران دست به پلیدترین و وحشیانه‌ترین اقدامات زدند.

حسینی با اشاره به تحمل سختی‌ها توسط مردم مناطق غربی استان کرمانشاه در حمله منافقین، عنوان کرد: زجری که مردم این مناطق از ددمنشی و اقدامات ضدانسانی منافقین کشیدند، بیش از مشقت‌هایی بود که در هشت سال دفاع مقدس متحمل شدند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی تنگه مرصاد (چهارزبر) را محل فرود آمدن عذاب الهی بر سر منافقین عنوان کرد و گفت: رزمندگان اسلام در این نقطه جانانه در مقابل نفاق ایستادند و هوانیروز قهرمان، ستون منافقین را که گرازوار پشت سر هم حرکت می‌کردند تار و مار کرد.

حسینی اعلام کرد: عملیات غرورآفرین مرصاد به‌معنای پایان افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس و سقوط جاویدان منافقین بود و این برگ زرین بر افتخارات این مملکت افزوده شد و همیشه یادآور حماسه و ایثار فرزندان برومند ایران اسلامی خواهد بود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در خانه ملت گفت: آغاز و پایان دفاع مقدس در استان کرمانشاه رقم خورد و مردم این دیار امتحان خود را در ولایت‌مداری و دفاع از انقلاب به‌خوبی پس داده‌اند و این افتخار بزرگی است که همیشه برای مردم این استان باقی خواهد ماند.

*عاقبت نفاق جز رسوایی و نابودی چیز دیگری نیست

یک فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: منافقین با پشتیبانی ارتش بعث عراق به ایران حمله کردند و در واقع ارتش عراق راه را برای حمله منافقین باز کرد.

کرمی‌راد بیان داشت: منافقین تحلیل نادرستی از اوضاع داخلی ایران داشتند و گمان می‌کردند اوضاع داخلی ایران آشفته شده و راه برای حمله آن‌ها هموار است و سه روزه به تهران می‌رسند.

وی با بیان اینکه آن ‌زمان فرمانده لشگر یازده امیرالمؤمنین (ع) ایلام بودم، تصریح کرد: متوجه شدیم منافقین از سمت کرمانشاه حمله کرده و ما مشغول مقابله با دشمن برای جلوگیری از پیش‌روی به‌ سوی دهلران بودیم.

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس تأکید کرد: چند گردان به ایلام آمدند که آن‌ها را به‌سوی اسلام‌آبادغرب فرستادم، چراکه به وجود آن‌ها در جبهه نبرد با منافقین بیشتر نیاز بود.

وی خاطر نشان کرد: این نیروها از جاده قلاجه به‌سوی اسلام‌آباد غرب رفتند و دو آتشبار توپ‌خانه و یک آتشبار کاتیوشا برای نبرد با منافقین از ادوات موجود همراه خود بردند.

کرمی‌راد با اشاره به اینکه اخبار و اطلاعات عملیات مرصاد را دریافت می‌کردیم، بیان داشت: ملت ایران در دفاع از انقلاب به پادگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نبرد با منافقین مراجعه می‌کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تاکید بر دفاع جانانه نیروهای مستقر در تنگه مرصاد (چهارزبر)، افزود: در تنگه مرصاد منافقین با کمین رزمندگان اسلام مواجه شدند و مرصاد محل فرود آمدن عذاب الهی بر سر منافقین بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از نیروهای منافقین به هلاکت رسیدند، گفت: شهید صیاد شیرازی در این عملیات نقش ارزنده‌ای ایفا کرد و ضربات سنگینی به منافقین وارد آورد و هوانیروز تلفات زیادی از دشمن گرفت.

کرمی‌راد تصریح کرد: عملیات مرصاد با جان‌فشانی رزمندگان اسلام ماندگار شد تا آیندگان بدانند عاقبت نفاق جز رسوایی و نابودی چیز دیگری نیست.

*منافقین در تنگه مرصاد شکست سنگینی از رزمندگان اسلام خوردند

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: عملیات مرصاد یوم‌الجزا بود، یعنی روزی بود که رزمندگان اسلام پاداش گرفتند و دشمنان ملت ایران به کیفر رسیدند.

ویسی تصریح کرد: پایان دفاع مقدس با عملیات مرصاد در استان کرمانشاه رقم خورد و رزمندگان اسلام با شکست دشمن، برگ زرین دیگری در تاریخ بر افتخارات ایران اسلامی افزودند.

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: حضرت امام خمینی (ره) در تیر ماه سال 67 با پذیرش قطع‌نامه 598، یکی از کرامات معنوی خود را نشان داد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی، منافقین را برای حمله به ایران ترغیب کردند، عنوان کرد: منافقین در حمله به ایران از حمایت‌های مختلفی برخوردار بودند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: در آن مقطع زمانی که منافقین به ایران حمله کردند، باورهای کج‌اندیش تحلیل‌گران غربی و منافقین موجب شد محاسبات غلطی انجام دهند.

ویسی عملیات مرصاد را نازل شدن عذاب الهی برای متجاوزان وطن‌فروش عنوان کرد و گفت: منافقین به کمین رزمندگان اسلام درآمدند و آن‌چه از منافقین به‌ نمایش گذاشته شد، یورش‌های وحشیانه به شهرستان‌های دالاهو، اسلام‌آبادغرب و سرپل‌ذهاب بود.

وی با تاکید بر اینکه منافقین با انجام اعمال وحشیانه ایجاد رعب و وحشت می‌کردند، اظهار داشت: منافقین در تنگه مرصاد شکست سنگینی از رزمندگان اسلام خوردند تا رشادت و ایمان مردم و رزمندگان ایران اسلامی در تاریخ ثبت شود.

*کرمانشاهیان ولایت‌مداری خود را در عملیات مرصاد اثبات کردند

یک رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: پس از اینکه نیروهای نظامی ایران آرایش همیشگی را نداشتند، منافقین در یک عملیات غافلگیرانه با کمک ارتش بعث عراق وارد ایران شدند.

علی محمدی با اشاره به اینکه عملیات مرصاد فقط یک عملیات نظامی نبود، تأکید کرد: منافقین قصد براندازی نظام اسلامی را داشتند.

وی با بیان اینکه اغلب مردم در اسلام‌آبادغرب به‌دلیل بمباران‌های سنگین از شهر بیرون رفته بودند، گفت: عده‌ای نیز به تصور اینکه ارتش عراق حمله کرده، به روستاها رفتند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: نیمه‌های شب گفته می‌شد که اسلام‌آبادغرب سقوط کرده و منافقین با نفربرهای چرخ پلاستیکی در شهر هستند که به‌همین دلیل به‌سوی این شهر حرکت کردیم و در ابتدای ورود با تله منافقین مواجه شدیم و ماشین ما مورد اصابت شلیک دشمن قرار گرفت که پس از این حادثه با ورود به کارخانه قند از تله منافقین گریختیم.

محمدی ابراز کرد: نخستین فرمانده‌ای که موفق شد پرواز شناسایی را انجام دهد، شهید صیاد شیرازی بود و ضربه اساسی را هوانیروز به منافقین وارد آورد.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای منافقین به‌شدت تحت تأثیر القائات دروغین سرکرده‌های شیطان صفت خود بودند، اذعان کرد: نقطه اصلی انتقام از منافقین مقابل نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد غرب بود که به کمین نیروهای بسیج خوردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه مرصاد یک واژه قرآنی است، بیان داشت: مرصاد به‌معنای کمین‌گاه است و منافقین در تنگه مرصاد (چهارزبر) غافل‌گیر شدند و تعدادی از نیروهای حاضر در منطقه راه منافقین را سد کردند تا نیروهای کمکی از راه رسیدند و این نقطه گورستان عظیم منافقین شد.

وی ابراز داشت: بعد از عملیات مرصاد، مسعود رجوی از ترس انتقام نیروهای منافقین زندگی مخفیانه برای خودش انتخاب کرد و امروز منافقین یک گروهک تروریستی پیر و فرسوده و از هم پاشیده است.

به گفته محمدی، در اسلام‌آباد غرب افرادی کمتر از انگشتان دست هم با منافقین همکاری نکردند و این افتخار مردم این دیار است که عاشقانه از اسلام، ولایت و خاک ایران دفاع کرده‌اند.

وی بیان داشت: جنگ در استان کرمانشاه شروع شد و در همین استان خاتمه پیدا کرد و سال‌هاست از مسئولان درخواست کرده‌ام که در روز 5 مرداد ماه، سال‌روز عملیات غرورآفرین مرصاد و روز افتخار کرمانشاه رزمندگان و نخبگان این استان همیشه ولایت‌مدار با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند و از اینکه چرا تا به‌ حال مسئولان اقدامی در این زمینه نکرده‌اند، گله دارم و امیدوارم روزی این آرزوی مردم استان کرمانشاه محقق شود.

یادمان شهدای مرصاد در استان کرمانشاه

یادمان شهدای مرصاد در استان کرمانشاه

تجهیزات منهدم شده منافقین به‌ دست رزمندگان اسلام


انتهای پیام/

نظرات بینندگان