کد خبر: ۴۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
در سالگرد یک بحث جنجالی رخ داد؛

ورود دوباره «سایت‌های بی‌هویت» به ادبیات مسئولان

به نظر می‌رسد هنوز دوباره یک بحث کش‌دار در حد بالاترین مقامات استان رخ نداده است! بهتر است با خود آن رسانه‌های تشویش کننده فضا به صورت مصداقی صحبت و در صورت لزوم برخورد شود نه این‌که این مسئله از تریبون‌ها مطرح گردد تا دوباره یک فضای اتهام زنی به راه بیفتد و برخی افراد و رسانه‌ها، حب و بغض‌های شخصی‌شان را به اسم نقد و رفتارهای حرفه‌ای ژورنالیستی، روانه رسانه‌ها کنند.
شیرازه - دقیقا سال قبل و در ایام منتهی به روز خبرنگار بود که بحث «سایت‌های بی هویت» از سوی بالاترین مقام استانی یعنی استاندار فارس مطرح شد. وی یک بار در جلسه‌ای با خبرنگاران از این سایت‌ها که دقیقا منظورش «شیرازه» بود انتقاد کرد و در فاصله‌ای کوتاه و در جلسه افطاری با اهالی رسانه،‌ دوباره این سخنان را تکرار کرد. برخی سایت‌های محلی نیز بر این آتش دمیدند و برخی نیز تیتر مصاحبه اختصاصی خود با استاندار را در چند ماه بعد از این اظهارات، ‌به ضرورت ساماندهی سایت‌های بی‌هویت اختصاص دادند تا آتش این بحث داغ بماند و ...

«شیرازه» اما اگرچه هویت خود را نه از یک ثبت اینترنتی بلکه از پیگری حقوق مردم و مطالبه از مسئولین کسب کرده بود، و البته انتقادات به خود مبنی بر ضرورت ثبت و ساماندهی را می‌پذیرفت، اما دلیل این بحث‌ها را چیز دیگری می‌دید که همان ایام تا حدودی به آن‌ها اشاره کرد و دیگر گفتنش دردی را دوا نمی‌کند.

همان طور که بعد از ثبت سایت و اخذ مجوز فعالیت این دوستان که بهانه ای دیگر برایشان باقی نمانده به راه های دیگر متوسل شده اند.

اما در سالگرد آغاز این بحث جنجالی، باز هم «سایت‌های بی‌هویت!» مسئله ساز شده‌اند. اما این بار مدیرکل دادگستری استان فارس بود که این بحث را آغاز کرد. خدائیان در جلسه تجلیل از خبرنگاران حوزه دادگستری، ضمن هشدار به سایت‌های خبری بی‌هویت اظهار داشت: سایت‌های بدون مجوز و بدون نام و نشان،‌ شناسایی و با آن‌ها برخورد خواهد شد. او از وجود یک سری سایت‌های قارچ‌گونه سخن گفته که بدون شناسنامه در حال فعالیت هستند و موجب تشویش اذهان عمومی می شود. خدائیان از اداره فرهنگ و ارشاد خواسته که از رشد این‌گونه سایت‌ها جلوگیری کند و نظارت و حساسیت خود را در این خصوص افزایش دهد.

این‌که در شرایط کنونی کدام پایگاه خبری تحلیلی در فضای استانی فعالیت دارد که موجب تشویش اذهان عمومی شده است، البته برای اهالی رسانه در استان چندان مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد تا دوباره یک بحث کش‌دار در حد بالاترین مقامات استان رخ نداده! بهتر است مسئولین امر ضمن بیان مصادیق با رسانه‌های تشویش کننده فضای فکری استان در صورت لزوم برخورد قانونی بنمایند. نه این‌ که این مسئله از تریبون‌های عمومی مطرح گردد تا دوباره فضای اتهام زنی به راه بیفتد و برخی افراد و رسانه‌ها، حب و بغض‌های شخصی‌شان را به اسم نقد و رفتارهای حرفه‌ای ژورنالیستی، روانه سایر رسانه‌ها کنند.

نظرات بینندگان