کد خبر: ۴۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
فرماندار اقلید:

اقلید در خصوص کشفیات قاچاق کالا وضعیت امید بخشی دارد

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اقلید با حضور فرماندار، دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان فارس و سایر اعضا کمیسیون در محل فرمانداری برگزار گردید.

شیرازه - علی زمانی فرماندار شهرستان اقلید ضمن تقدیر و تشکر از اعضا کمیسیون و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و با تأکید بر ضرورت مقابله با قاچاق کالا و ارز گفت: انجام کار فرهنگی و پیشگیرانه در خصوص اطلاع رسانی و بیان مضرات قاچاق بسیار مفید، کم هزینه و سودمند است در صورتی که بصورت مطلوب در جامعه صورت گیرد جامعه بمراتب هزینه های کمتری را متحمل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای حل ریشه‌ای معضل قاچاق باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود و همچنین مسئولین و دستگاههای اجرایی حوزه مدیریت خود را بخوبی اداره نمایند و با ارائه راهکارهای فرهنگی، قاچاق را به عنوان پدیده‌ای شوم و زیان‌بار به جامعه معرفی کنند.

وی افزود: شهرستان اقلید در خصوص کشفیات قاچاق کالا وضعیت امید بخشی دارد و امید است با تلاش مسئولین ذیربط شهرستان وضعیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشد.


فرماندار اقلید در خصوص اجرای فاز اول و دوم طرح شبنم گفت: کارهای خوبی انجام شده و همچنین برقی کردن چاههای کشاورزی و اجرای آبیاری های تحت فشار میزان قابل توجهی از مصرف سوخت گازوئیل کاهش یافته و تمام چاههایی که به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده اند بدلیل برقی شدن آنها از فرایند گرفتن سوخت حذف شده اند و لذا احتمال قاچاق سوخت گازوئیل بسیار کاهش یافته است.

بذرافشان دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا وارز استان فارس در خصوص آسیب شناسی اوقات فراغت دانش آموزان اقدامات لازم جهت مبارزه با قاچاق و استفاده از کالاهای ایرانی گفت: شهرستان اقلید شهرستانی فرهنگی است که باید با استفاده از سخنرانی افراد تأثیر گذار در مدارس و توصیه به دانش آموزان مدارس شهرستان جهت خرید کالای ایرانی با شروع سال تحصیلی جدید، برگزاری مسابقات فرهنگی، انشاء نویسی، شب شعر، سرود در خصوص مبارزه با قاچاق اقدامات لازم صورت گیرد و نتیجه و بازخورد اقدامات صورت گرفته بررسی شود.

نظرات بینندگان