کد خبر: ۴۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۲

نبود پیمانکار، دلیل عدم بازسازی بافت فرسوده و بازار قیصریه لارستان

پیگیری های خبرنگار شیرازه حاکی از آن است که پس از گذشت چندین ماه از اعلام این خبر هنوز عملیات بازسازی بازار صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار شیرازه در لارستان؛ مدیر کل راه و شهرسازی لارستان سال گذشته پس از بازدید از بازار قیصریه لارستان که مربوط به دوره صفویه بوده (شاه عباس صفوی) و یکی از مهم ترین آثار تاریخی کشور به حساب می‌آید، گفته بود: مجموعه تاریخی بازار قیصری لار با اختصاص 500 میلیون تومان، بازسازی و مرمت می‌شود.

پیگیری های خبرنگار شیرازه حاکی از آن است که پس از گذشت چندین ماه از اعلام این خبر هنوز عملیات بازسازی بازار صورت نگرفته است.

داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی شهرستان در پاسخ به خبرنگار شیرازه در خصوص علت عدم شروع فعالیت این پروژه گفت: در خصوص نحوه ی جذب این اعتبار و مصوبه بحمدالله کارها به طور کامل انجام شده و اعتبار لازم در اختیار اداره کل راه و شهرسازی لارستان می باشد. وی افزود: در خصوص آغاز عملیات اجرایی جهت این پروژه در لارستان با مشکل نیرو و پیمانکار مواجه شده ایم و پیمانکاران بومی رغبتی در جهت تحویل این پرژه تاکنون با توجه به وجود امکانات کافی، نداشته اند و امیدواریم هرچه سریعتر با رفع این مشکل بهسازی بافت فرسوده و بازار قیصریه لار انجام شود.


http://csin.webuda.com/up/ee6f2b3b68a2.jpg

لار به دلیل قدمت و سابقه کهن خود بیش از 129 هکتار بافت فرسوده دارد که بازار تاریخی قیصریه و مجموعه آن در دل بافت فرسوده این شهر قرار گرفته است.

بازار قیصریه لار الگوی ساخت بازار وکیل شیراز بوده است.

نظرات بینندگان